Ga naar inhoud

Marktplaats diensten


TimVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben voorstander van een sticky topic met linkjes als een aparte rubriek in "de Marktplaats" geen optie is.

Niet iedereen is even actief op het forum en er komen ook nieuwe leden bij, ik zelf zou er niet aan denken om hier te gaan zoeken op een poetsdienst die zelfs op locatie komt.

Ik weet van de accu's van Rob (vfroem) maar als ik het niet zou weten zou ik het niet zonder toeval vinden want ik moet iedere keer toch wat uitgebreider zoeken voor ik het topic teruggevonden heb, dit bij elkaar in 1 topic zou dus erg handig zijn.

Wat erin kan lijkt me echt niet zo moeilijk te bepalen, is het voor een grote groep VFR rijders interessant/handig om te weten dan verdient het een plekje.

Wanneer het pure commercie is dan dan niet tenzij de leden er voordeel aan hebben, Rob levert goede service en goedkope accu's dus een voordeel voor ons, Frank geeft de leden korting en geeft ook veel advies en feedback op het forum dus lijkt me duidelijk dat hij er ook tussen hoort maar die heeft volgens mij dan weer geen specifiek topic die in het overzicht kan.

Verder is het lijstje niet zo lang maar uit mijn hoofd hebben we Johan met het onderhoud, RVZ met de gebruikte onderdelen, Emiel met laswerk, Rob met accu's en Tom met poetswerk.

Als eis kan je stellen dat de "dienstverlener" een topic moet hebben en een dienst of product moet leveren waar een grotere groep VFR rijders wat aan heeft, aangezien er niet wekelijks (zelfs niet maandelijks) een VFR rijder trouwt is een trouwfotograaf dus niet van toepassing.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nog steeds bezig. Groot probleem is de overzichtelijkheid.... en wie wel/wie niet. En waar stopt het. Ik ben best bereid om jouw bruiloft te fotograferen tegen vergoeding.... mijn buurvrouw punnikt zo een zadeldekje bij elkaar...

 

Laten we het wel Motor gerelateerd houden, onderhoud etc.

Nee een bruiloft met de VFRgeld dus niet en ook een Buurvrouw met het Logo telt niet.

Vind bovenstaande een beetje kort door de bocht.

 

Volgens mij hebben de Modjes het drukker met iedere keer te verwijzen naar al reeds bestaande toppics dan hier 1x een stickie van te maken.

En de argumenten van Ray zijn lijken mij zeer redelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Hansjehonda zn tuinen mogen er niet in, duidelijk. :nono: sorry Hans! :cry:

 

Nee ik ben het met bovenstaande heren eens. Lijkt me echt wel een aanvulling of verbetering op het forum.

Als voorwaarde dat de "dienstgever" een topic opent is een goeie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het probleem niet zo, als de aanbieder zelf een topic opent in de marktplaats is deze toch altijd terug te vinden?

als er genoeg behoefte aan is blijft het topic vanzelf bovenin 'hangen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist bewust nooit een topic geopend omdat dat teveel lijkt op commercieel adverteren. Ik reageer alleen op vragen en onduidelijkheden en/of verkeerde informatie.

Maar als men binnen de VFROC besluit dat ik hiervoor een algemeen bandentopic moet openen wil ik dat best doen hoor. Nu zijn er per motormodel aparte bandentopics.

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nog steeds bezig. Groot probleem is de overzichtelijkheid.... en wie wel/wie niet. En waar stopt het. Ik ben best bereid om jouw bruiloft te fotograferen tegen vergoeding.... mijn buurvrouw punnikt zo een zadeldekje bij elkaar...

 

Sticky klinkt goed, maar wie moet er wel en niet in.... we hebben natuurlijk vfroem en afs, maar wie nog meer? Vfroem en AFS zijn commercieel. Is dat de afweging? Zo ja, moet Johan er dan wel of niet bij? Kan nog even duren dus voor we tot iets komen als we tot iets komen...

We zijn nu ook tags aan het onderzoeken. 1 tag met betaald onderhoud zou al kunnen helpen met zoeken, maar waar staan de topics allemaal, zodat we de tag kunnen toevoegen? Is al met al veel werk dat in de vakantie nog niet erg opschiet.

 

Zoeken (hetzij met "poetsen" hetzij met tags) is vooralsnog waar we op uit zijn gekomen. Maar we hebben nog nader overleg nodig. (misschien ook met het bestuur) :D

 

Heb geduld en blijf met suggesties komen.

Suggestie : Hoofdrubriek = "Diensten", hierin twee deelrubrieken : "Pro" en "Niet-commercieel" ... of zoiets

Maar een ideetje>

 

Greetz

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic en een mooie worsteling. Diensten en producten worden hier meestal 'verkocht' doordat de aanbidders zich inhoudelijk mengen in de discussie. Frank adverteert niet maar levert door zijn expertise een zinnige bijdrage waardoor ik vanuit Den Haag hem al meerdere keren heb kunnen vinden. Johan doet dit op zijn eigen wijze. De vakman adviseert vrijblijvend iedereen waardoor hij een groot vertrouwen geniet. Dan gaan zijn 'klanten' ook nog pronken met het resultaat. Ik vind dat simpelweg briljant.

 

Qua sticky topics ben ik het eens dat dit meer in de weg zit bij scrollen en welke topics zijn sticky waardig? En voor we het weten, krijgen we allemaal diensten aangeboden. Wel kan het financieel bijdrage aan het forum, wat altijd goed is. Dus dat kan een overweging zijn, maar glad ijs (ik weet het).

Persoonlijk vind ik altijd alles terug op het forum met Google.

Dus ik ben wel tevreden met de huidige setting. Mogelijk dat de zoekmachine nog iets kan worden verbeterd, maar da's best een opgave.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik als nieuwkomer hier op het forum ook op reageren?

 

Wat er al gezegd wordt, maak een topic sticky in het marktplaats gedeelte met

alle diensten die betrekking hebben op/om/voor/rond/over de VFR.

 

Ik zie nu ook pas dat er een 'accu man' hier zit.

AFS en 'Johan' die heb ik al wel een paar keer voorbij zien komen.

Net als laatst 'onze' poets fanaat.

 

Ik als newby met voor het eerst een VFR is het erg handig

als je dan zo'n sticky topic ziet staan.

Zodat je meteen kan zien bij wie je kan zijn al je een dienst wil hebben.

 

En ja, wat is commercieel???

Is eigenlijk niet alles commercieel als er geld mee verdiend wordt.

 

Uiteraard zit ik ook niet te wachten op waslijsten met wat 'Kees' al dan wel of niet verkoopt.

Maar daar in tegen, vindt ik het wel prettig om te weten dat 'Kees' producten kan leveren om je VFR op te leuken

-dat 'Klaas' erg handig is bij electronische mankementen voor de nieuwere VFR's

-dat Tim graag je VFR komt poetsen

-dat AFS je banden kan leveren

-dat Johan je VFR kan onderhouden

 

(voor de duidelijkheid: Kees en Klaas zijn fictief)

 

Probeer alleen maar mee te denken;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie opsomming. Echter een x aantal forumleden maakt gebruik van tapatalk. Deze app heeft als nadeel dat je de stickies niet direct ziet. Je zult ze moeten selecteren.

 

5b470ecff2d4e86348f3ee89580e7d90.jpg

 

Maw stickies kan maar zal niet voor een ieder direct zichtbaar zijn. En zo heeft elke vorm van weergave zijn nadeel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een idee.

 

Om Frank (onze forum master) de "hitrate" van bepaalde zoekargumenten uit de loggegevens van de server te laten zetten in een blad met "meest gezocht" waar bij je dan nog een onderscheid zou moeten/kunnen maken tussen "sticky" of niet.

Op soortgelijke manier doet GOOGLE dat ook waarmee je het zoeken niet alleen efficienter maakt maar ook de grootste interesse van de forummers kunt tonen.

 

Helemaal mooi zou zijn om deze big-data te enten op de forum-leden zelf, maar dat lijkt me nog een weg te gaan.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik zit ook wel eens op tapatalk maar het voordeel van een handzaam schermpje kan natuurlijk niet zonder beperkingen en dus nadelen.

Ik denk toch dat de meesten op een PC of laptop zitten en als je op tapatalk toch de optie hebt ze te selecteren dan zie ik dit niet als excuus om niet voor een sticky topic met links te gaan.

Volgens mij kan ik mezelf best als een ervaren forummer zien en als ik al niet even snel een topic kan vinden lijkt het me toch duidelijk dat een nieuweling dit zeker niet zonder toeval tegenkomt en dus kansen mist.

Ik snap de weerstand niet voor maar liefst 1 sticky topic met een paar verwijzingen.

Als ik nou eens het topic maak kan die sticky gemaakt worden en hou ik die wel bij.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast initiatief genomen en het topic aangemaakt.

Nu is het aan de modjes of ze er in meegaan en het sticky maken.

 

PS: ik heb het topic gesloten zodat het inderdaad ook overzichtelijk blijft :coolsmiley:

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...