Ga naar inhoud

Roadtec 01


 Delen

Aanbevolen berichten

Zijn er al ervaringen met deze band.

Lijkt uiterlijk op een type van Michelin en is de vervanger voor de Z8.

Er is gemikt op een breed scala aan motoren gezien de drie types die men op de markt zet.

Het gaat om de een band van Metzeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas een paar setjes geleverd, en dus nauwelijks ervaringen gehoord.
Hij is wel door het testcentrum van "Das Motorrad" getest tegenover de nieuwe Dunlop Roadsmart III, en ondanks dat ze altijd erg positief zijn over alle Metzelers scoorde de Franse Dunlop beter bij hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metzeler en Pirelli komen uit dezelfde fabriek in de Duitsland. Om beurt komen zowel Pirelli als Metzeler met een nieuwe band uit. Metzeler 8, Pirelli Angel GT en nu weer de Roadtec 1. De Pirelli Angel GT was de eerste dual - compound in het sport-touring gamma van de Pirelli fabriek. Ik heb gezien dat de Roadtec 1 nu ook een dual-compound is. Je kan dus zeggen dat de Roadtec 1 eerder een opvolger is van de Angel GT ipv de Z8.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de meesten niet weten is dat Pirelli in feite een Chinese bandenfabrikant is geworden. Het bedrijf is voor 65 % in handen van de Chinese staat via ChemChina.

 

De merknamen Metzeler en Pirelli hebben hoofdzakelijk een marketing waarde. Zo zal een Duitser eerder geneigd zijn Metzeler te kopen en de Italianen Pirelli.

 

De Pirelli groep was vrij laat bij het introduceren van de dual compound. Bij de sport-touring segment was de Angel GT de eerste.Het feit dat het profiel van Roadtec1 veel weg heeft van een Michelin zal dan weer te maken hebben dat het Michelin met haar profiel het beste erin slaagt om het water af te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zijn er inmiddels meer rijders onder ons die ervaringen hebben opgedaan met de Metzeler Roadtec 01 banden?

 

Ik weet van TimVFR dat zijn ervaringen goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maatje van mij heeft ze onder een Speed Triple 1050. Hij er erg tevreden over. Goede ervaringen met sportief rijden en in natte omstandigheden. Desondanks gaan ze in zijn beleving redelijk lang mee. (10k).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig iets van een linkje?

Ik had het over de vergelijkingstests in Das Motorrad, een papieren magazine.

 

Maar ik heb wel een andere vergelijkingstest: https://www.bing.com/videos/search?q=reifentest+mopedreifen&&view=detail&mid=089629C0648A491F0F0C089629C0648A491F0F0C&&FORM=VRDGAR

 

Road 5?

Daar heb ik nog geen vergelijkingstest van gezien.

Das Motorrad komt meestal eind April / begin Mei met zijn tests.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...