Jump to content

Roadtec 01


Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Even nieuwsgierig hoe de ervaring is van andere rijders na ruim 1.5 jaar verder te zijn?

Ik heb de roadtec's onder mijn VFR liggen en bijna 7000km verder zien ze er nog prima uit en ze bevallen mij heel erg goed. 

Zijn jullie ervaringen gelijk?

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, hbor77 said:

Even nieuwsgierig hoe de ervaring is van andere rijders na ruim 1.5 jaar verder te zijn?

De verkopen van de Roadtec 01 zijn ingestort na de slechte vergelijkingstest-resultaten van de afgelopen 2 jaar.
Vandaar ook dat de Roadtec 01 SE naar voren gehaald is, maar ook deze verkoopt niet best. Ze hadden hem beter Roadtec 02 kunnen noemen....
De oude 01's zijn meer dan goed genoeg hoor, alleen de concurrenten zijn net een streepje beter...... En in deze markt waar iedereen makkelijk informatie kan vinden nekt ze dat.

Edited by AFS Motorparts
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dank je voor de update. Ik hoor ook heel goede verhalen over de Michelin road 5, maar de roadtec banden bevallen mij zo goed dat ik bang ben er spijt van te krijgen als ik zou overstappen.

Link to comment
Share on other sites

Dat zwalkerige en zwaar sturen herken ik helemaal niet. Blijft gewoon goed en wordt zelfs beter na meer km.  dwz onder de K het zal wel voor andere brommer weer anders zijn

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, hbor77 zei:

Dank je voor de update. Ik hoor ook heel goede verhalen over de Michelin road 5, maar de roadtec banden bevallen mij zo goed dat ik bang ben er spijt van te krijgen als ik zou overstappen.

Dan zal ik je mijn motto eens vertellen.
Als je nooit iets anders probeert dan zal je nooit iets beters vinden.
Ja, je kan met die visie ook wel eens een tegenvaller hebben maar je doet jezelf tekort als je bij een product wat erg onderhevig is aan ontwikkeling en daarmee ook verbetering blijft steken in een "het is toch goed" mentaliteit.
Ik kom steeds weer op Michelin terug maar ook Michelin heeft een paar tegenvallers gehad tussendoor.
Een goed voorbeeld van een verbetering is de Dunlop Roadsmart. De eerste was heel gevoelig voor witte en zwarte strepen dus toen hij op was snel weer terug naar Michelin (Na een tegenvaller ga ik altijd een keer terug naar de laatste die goed is bevallen) maar de RS3 was super en die heb ik toen onder de VTEC gelegd omdat de MPR4 tegenviel.
Het is verder ook geen garantie dat een goede band onder een andere motor ook goed is want toen ik de CT kocht heb ik er meteen RS3's onder laten leggen die het best wel goed deden maar toch iets nalieten. Ondertussen was de Road 5 uit dus weer terug naar Michelin en daarna weer een paar andere Michelins.

Edit: Ik wil niet zeggen dat je perse Michelin moet nemen want banden zijn heel persoonlijk, ik zeg alleen dat je niet bang moet zijn om wat anders te proberen.
Die persoonlijkheid is ook waarom ik niet al teveel op testresultaten afga want die testrijders hebben ook een voorkeur voor gedrag en gevoel van een band en ook wordt er zelden getest met een VFR, laat staan met alle soorten VFR wat ook van invloed kan zijn bij de resultaten.

Edited by Ray
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ben het in grote lijnen wel eens met wat je schrijft en net als jij ga ik ook niet zomaar af  op wat test rijders vertellen omdat dit vaak onder andere omstandigheden zijn, of een korte tijd of noem maar op.... Ik hecht veel meer waarde aan de mening van mederijders die een soortgelijke motor rijden onder soortgelijke omstandigheden. Als iets goed bevalt verander ik niet zomaar alleen voor de verandering daar moet meer achter zitten. Kan natuurlijk nog steeds dat het mij persoonlijk dan niet bevalt, maar dat is dan jammer ...

Denk dat de huidige set nog wel een seizoen meegaat dus heb nog even de tijd. Ondertussen houd ik de ervaringen in de gaten 😁

Link to comment
Share on other sites

Daarom hecht ik weinig waarde aan bandentests, maar wel veel waarde aan de grote vergelijkingstests (zoals bijvoorbeeld in Das Motorrad).
Dan rijden ze met meerdere dezelfde motoren dezelfde lange routes (Meestal meer dan 5000km) waarbij de verschillende rijders steeds wisselen.

Link to comment
Share on other sites

Klopt, maar ik heb wel meer kanttekeningen.

Jij weet ook dat een band onder een ander type motor heel anders kan rijden.

ENNN grootste mis bij die tests, langere tijd rijden (ruim) onder de juiste bandendruk, zoals veruit de meeste motoren dat doen, wat doet dan de grip/slijtage?

En hoe vergaat de slijtage na 5000km, veelal gaan die daarna juist sneller. Hoe slijten ze dan, nog beetje rond of met dikke geulen of een golfslagbad?

Wat doet minder bar in de band met de grip en/of gevoel in bochten? Een soepele Michelin Road met minder bar voelt veel sneller vaag in de bocht dan de stugge Anakee, daar kun je met bijna een bar te weinig nog gewoon doortuffen zonder dat je dat merkt.

 

Daarom moet je gewoon een band kiezen van een goed merk, niet de instapper en dan die waarvan je het profiel het mooiste vindt :D

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...