Ga naar inhoud

Ketting versleten?


Viffertje
 Delen

Aanbevolen berichten

de laatste tijd moet ik nogal vaak mijn ketting opnieuw aanspannen. Ik heb het idee dat dit correct wordt gedaan en het achterwiel voldoende wordt vastgezet, maar...

 

Na een aantal updates voorbije dagen ook nog eens de ketting bekeken en jawel, terug te slap. Nu merkte ik op dat de indicatie wel verschreden is, of bekijk ik het verkeerd?

 

2n6w5dy.jpg

 

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is slechts een indicatie maar de theorie in ide indicatie geeft aan dat hij ruim versleten is.

Het feit dat je hem vaak moet bijstellen is ook al een indicatie maar de beste test is om na het spannen op het achterste punt de ketting van het kettingwiel te trekken, als deze meer dan een fractie loskomt van het kettingwiel dan is de set op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je hebt een schakel teveel op je ketting ,hij lijkt op de foto ruim voorbij de indicator .

Dat hij zover naar achter kan verbaast mij ook ,of je hebt een verlengde achterbrug :schater:

Vaak zit er ook een strak punt in de ketting als je hem rond draaid ,en zoals Ray zegt kun je hem los trekken van het achter kettingwiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan hem lichtjes van kettingwiel trekken maar heeft niet zoveel speling. Eergisteren aangespannen maar duidelijk toch al weer losser deze morgen. Dan toch maar een nieuwe?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn rcII de ketting en kettingwielen helemaal op gereden voor ik de set verving. De excenter kon niet verder meer naar achter, dus de ketting niet verder gespannen en toen deze tijdens het rijden de middenbok en achterbrug begon te raken (duidelijk hoorbaar) vond ik het toch echt wel tijd om de set te vervangen. Tijdens de levensduur van de set heb ik 1x het voor kettingwiel vervangen. Ik heb mij er over verbaasd dat er eigenlijk geen noemenswaardige problemen waren tijdens het rijden met de versleten set. Schakelen ging uiteraard wat minder vloeiend, maar geen gekke dingen; ook niet met flink gas geven. Het moment waarop je steeds weer opnieuw moet spannen om de spanning goed te houden is een goede indicatie dat de set versleten is. Het duurt dan niet meer lang totdat spannen niet meer kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kettingset is besteld en wordt volgende week gemonteerd. Dit weekend staan wel een pak km op het programma maar zal dan wel nog lukken.

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...