Ga naar inhoud

Collector weghalen?


MarcoMeistro
 Delen

Aanbevolen berichten

Aangezien de uitlaat van mijn VFR 750 RC36-1 verroest is en redelijk aan vervanging toe is zat ik mij het volgende te bedenken.

Kan/mag ik de volledige collector weghalen? Ik kan zelf redelijk goed (laten) prutsen met RVS. Dus ik zat te denken weg met dat ding en gewoon een 4 in 1 uitlaat van maken!

 

Wat zijn de gevolgen/nadelen/voordelen? Is het iets dat te maken heeft met de vage milieu of geluid eisen? Of wordt heeft die bak ook nog een nuttige functie?

 

Alvast dank,

 

post-7076-0-48781400-1467285449_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder een pagina met allerlei vervangingssystemen voor de RC36-1.

http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/BExhaustmods.htm

Bij alle vervangingssystemen zit er geen collectorpot meer, dus weglaten kan in mijn ogen geen kwaad. Zal inderdaad het geluid wel drukken (tussendemper).

Ik heb ooit een left-side-mount van Sebring in bezit gehad, ook hier geen collectorpot aanwezig, zie onderstaande afbeelding.

 

Wubbes

 

post-2514-0-14869800-1467289826_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon voor een RVS vervang uitlaat gaan. Er zijn hier wel wat topics over te vinden (mét aankoop adviezen en hoe je het moet doen). Degelijke uitlaat systemen zijn gemaakt met een welding jig (las mal). Ga je zelfs prutsen (zoals je zelf zegt), is het goed mogelijk dat het niet meer past - om maar niet te spreken over de halfslachtige oplossing die je in gedachte hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die topics heb ik inderdaad gelezen, ook met gemengde gevoelens. Excuses, mijn manier van praten denk ik :) maar met prutsen bedoel ik behoorlijk professioneel lassen. Ik hoop wel dat ik dit project tot de winter kan uitstellen, anders ben ik toch geneigd om voor een vervangingset te gaan wegens tijdgebrek.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zit met hetzelfde dilemma. VFR is motorisch nog top, maar tussendemper raakt lek. Stiekem wil ik 'm niet weg doen, maar ik zie niet hoe je een andere demper er onder zou moeten krijgen, omdat volgens mij de middenbok + ophangpunt in de weg zit als je dezelfde set weer zou willen monteren. Zonder middendemper en met alleen buizen wordt het al eenvoudiger, maar vind maar eens iets voor een RC36/I. Iemand hier inmiddels ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat er eentje op MP nu, afgaand op het verhaal van de verkoper en de foto's in redelijk goede conditie:

 

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-honda/m1096394907-honda-vfr750-uitlaat.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=9

 

Wubbes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Wubbes,

 

Mocht ik met knaken gaan smijten dan ga ik toch voor een RVS uitlaat. Momenteel heb ik het gat dicht gesmeerd met vloeibaar metaal en dat houdt het nog steeds. Ik ga van de winter maar eens kijken wat de echte staat is van de uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...