Ga naar inhoud

Schokbreker beschermen


 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren de nieuwe schokbreker opgehaald (Wilbers 640), erg blij mee! wil 'm misschien wel gaan beschermen tegen evt steenslag e.d.

 

Nu is een shocktube een goede optie maar dan is de shock niet meer te zien/visueel te inspecteren zonder hem compleet onder de motor vandaan te halen.

 

Iemand ervaring hier met het maken van een flapje zoals hieronder (achter de hugger) is afgebeeld?

fb8b0e9f20bbf046f72b2de8eb551d79.jpg

 

Benieuwd wat anderen hier wel of niet hebben gedaan, er is ook altijd nog de 0-optie, niks doen omdat ik toch niet met pekel/in de winter of veel woon-werk rijdt.... is dit gewoon 'overkill' & een lelijke oplossing?

aangepast door Patrick1991
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hugger houdt al heel veel tegen, zeker regen water. Mijns inziens is er daar geen last van steenslag. Ik heb een hugger en het gebied rond de achterdemper is veel schoner. Flapje lijkt mij geen meer waarde te hebben.

Ook een voorspatbord verlenger scheelt veel voor het motorblok.

aangepast door VFRouge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, een hugger is inderdaad genoeg maar best prijzig (misschien goedkoop te importeren vanuit de UK zodra de markt daar 'beter' is?)

Heb de vraag hier boven misschien wat vaag neergeze;, ik bedoelde meer het gebruiken van een spatlap zonder het gebruik van een hugger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n flappie heb ik voor mijn VF500F2 met nieuwe YSS gemaakt.

 

stuk rubber bij Hornbach gehaald, boutje, moertje met een grote O-ring

 

 

 

post-5787-0-92558800-1467296520_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De carbon hugger op bovenvermelde foto is van Geelong in Australië. Heel degelijk design. Beetje overkill met de flapper als je het mij vraagt.

 

post-5477-0-18531500-1467302209_thumb.jpg

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op als je interesse hebt, Geelong maakt diverse onderdelen om de motor op te leuken en dit doen zijn handmatig met echte carbon en heeft dan ook een bijbehorend prijskaartje.

Kortom, alleen zittend kijken :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is een shocktube een goede optie maar dan is de shock niet meer te zien/visueel te inspecteren zonder hem compleet onder de motor vandaan te halen.

 

 

Oneens.

De R&G shocktube zit over de lengte vast met klitteband. Voor inspectie rits je deze even open, en kijk je.

De veters die boven- en onder-in zitten laat je dan gewoon zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, heb de shock gisteravond gemonteerd (ging sneller en gemakkelijker dan ik dacht, met 2 man rustig aan gedaan)

 

Stuk epdm heb ik thuid voor het flapje, zelfde kleur als het plastic. Ik laat de shockcover nog even voor wat het is (best weinig ruimte tussen de brug en de veer)

 

Veert iig goed en alles weer kunnen schoonmaken daar! :) Binnenkort wat hulp vragen voor de afstelling in de buurt & testrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oneens.

De R&G shocktube zit over de lengte vast met klitteband. Voor inspectie rits je deze even open, en kijk je.

De veters die boven- en onder-in zitten laat je dan gewoon zitten.

Alleen dan weer jammer dat ze alleen in het zwart zijn en heel groot het R&G logo erop hebben staan, je betaald dus in feite om reclame te maken wat de omgekeerde wereld is.

Vroeger toen Louis nog naam moest maken kon je spullen kopen met hun logo erop maar dan wel voor een prikkie en een neopreen hoesje voor €35 is dat zeker niet.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ondertussen aardig wat km gemaakt met het 'flapje' van epdm; werkt prima. Schokbreker blijft tot nu toe ook met natte wegen schoon,

zit vast door 2 kleine gaatjes in de onderseat en 2 plastic kuipclipjes (origineel voor Suzuki, maar bijt mekaar zo te zien niet :crossy:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...