Ga naar inhoud

Is deze band te repareren?


 Delen

Aanbevolen berichten

post-3930-0-67455000-1467919338_thumb.jpg

post-3930-0-35613700-1467919344_thumb.jpg

 

Vanmiddag is de band voorzien van een prop bij profile tyrecenter drachten. Ik moest 19,95 afrekenen voor "repareren lekke band inclusief montage". Montage?? Ik heb de band zonder motor of velg er aan aangeleverd en meegenomen. Op mijn vraag welke montage bedoeld wordt kreeg ik als antwoord: de montage van de prop. ?? Is het plaatsen van de prop dan niet het repareren van de band? Nee meneer het is repareren van de band inclusief montage van de prop..

 

Het gaat mij niet om de 5 euro meer of minder in dit geval, maar mij vallen de schoenen dan toch wel een beetje uit. Maar goed, de band is weer heel en kan weer worden "gemonteerd". De montage doe ik vanavond lekker zelf.

 

Nog even over de veters: ik heb in mijn gehele motorrijloopbaan nog nooit een lekke band gehad met de motorfiets en dus ook geen diy reparaties uitgevoerd. Wat ik wel heb begrepen van berichten op het www is dat het deel van de veter dat binnen in de band zit daar schade kan aanrichten doordat het uitstekende deel los kan slingeren. Vandaar mijn idee om de veter aan de binnenkant zo netjes mogelijk (lees zo min mogelijk ver uit laten steken) af te werken nu ik er, doordat de band gedemonteerd, is bij kan. Dat er een uitgevulkaniseerde prop voor het gat moet komen te zitten begrijp ik, maar het moet ook weer niet een te ver uitstekend geheel worden was mijn gedachtengang.

 

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het zien als de zogenaamde holle wand plug alleen wat je bij de plug met een schroef doet moet bij de veter gebeuren door de centrufugaalkracht

 

Ik zou toch een kwartier 20 minuten wachten, gun het vulkaniseren gewoon ff wat tijd.

Vulkaniseren werkt beter onder druk en met rijden krijg je extra druk door de centrifugaalkracht, daarbij drukt de lus daardoor strak tegen de band waardoor hij ook weer beter blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gefixed is, Ik was vorig jaar €15 kwijt inclusief de/montage van de band, vergeet je wiel niet te balanceren hij is nu 20 gram zwaarder ;-)

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plug zit op de goede plek, vlakbij de gele stip (minst zware punt van de band). Bij montage van de nieuwe band had ik 25 gram lood nodig voor het balanceren recht tegenover de gele stip en het ventiel. Ik heb nu waarschijnlijk minder lood nodig om het geheel in balans te krijgen.

 

Edit: toch maar even een klacht met de vraag om verduidelijking neergelegd bij Profile Nederland BV.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Band bleek te repareren en is gerepareerd. Met prop en gele stip op een andere plek tov de velg had ik 10 gram minder lood nodig om het wiel in balans te krijgen. Opmerkelijk vind ik dat een aantal bedrijven op voorhand, zonder de band te hebben gezien, al aangeven dat het niet kan/mag. Een bedrijf wilde het eerst wel doen en nadat de bandenmedewerker naar de band had gekeken kon het volgens hem ineens absoluut niet. Uiteindelijk bij een ander bedrijf bleek het geen probleem. Gisteren de bandreparatie 100 km getest op bochtenweggetjes. De nieuwe bandjes geven veel grip en vertrouwen, zowel in bochten als met flink gas geven en remmen. Ik ben blij dat ik weer kan rijden! Missie geslaagd. Dank voor de deskundige tips en positieve adviezen; ik heb weer wat geleerd.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...