Ga naar inhoud

Rickkert

RVS uitlaatsyst. plaatsen RC36II

Aanbevolen berichten

Beste mede forumleden,

Ik ben opzoek naar een rvs uitlaat systeem voor mijn motorfiets uit 97'
Op het laatste moment voor ik vertrek voor vakantie besloten dit toch nog wel te doen.

Ik heb op het internet al het een en ander opgezocht, en diversen gevonden.
Alleen is de levertijd en de pasvorm bij de meeste niet al te best als ik de recensies moet geloven.

Nu vroeg ik me af of iemand nog iets heeft liggen, of ergens goede ervaringen mee heeft?

Het plan is om de 22e te vertrekken richting Italië, dus leveren en monteren voor die tijd zou fijn zijn, ik ben benieuwd of iemand nog iets heeft liggen of een goeie tip heeft.

Mvg

a421622dd5419f0d41c55c6079f4d065.png

aangepast door MichelDB
Topic verplaatst van te koop gevraagd naar techniek algemeen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik heb onlangs het uitlaatsysteem van mijn rcII vervangen door een rvs collector met downpipes van Motad. De scherpste prijs die ik toen vond was 500 euro bij motorparts-online.com. Zeer goede ervaring met deze verkoper. Ik heb ook gekeken naar een vervangingsysteem van blackwidowsexhausts. Die kost 300, maar is kwalitatief minder goed (laswerk). Het Motad systeem past met een tweetal kleine aanpassingen perfect en ziet er goed uit. Kijk ook even naar mijn topic daarover.

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=26309&hl=motad

Edit: in dit topic http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=26422&page=6 kun je vanaf post 84 volgen hoe ik het systeem vervangen heb.

aangepast door VFoRever

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Bedankt voor je snelle reactie, kom ik toch op de duurdere, maar waarschijnlijk betere kwaliteit uit.

 

Welke 2 aanpassingen heb je het over?

En moest je er, behalve de draadeinden nog veel losse onderdelen bij zoeken/regelen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik heb een lipje gemaakt en aan de collector gebout, omdat de middenbok niet op de goede plek tegen de lip op de Motad collector aan kwam. In de lip aan de Motad collector zit al een mooi gat, dus dit was eenvoudig te doen. Tweede aanpassing was het bewerken van de nieuwe pakkingring tussen collector en uitlaatdemper. De originele honda pakking past niet helemaal goed in de conus van de Motad collector, waardoor de demper niet goed aansluit op de collector en de bevestigingslip van de demper niet goed voor het gat van het bevestigingspunt op het duostep frame komt te zitten. Het aanpassen van deze pakking was nog wel even een klusje, omdat de pakking moeilijk te bewerken is. Ik heb met ijzerzaag, vijl en dremel steeds stukjes verwijderd en tussentijds gepast, net zo lang tot het allemaal goed aansloot. Je hebt naast de uitlaatcollector 2 pakkingringen voor de voorste cilinders nodig, 2 pakkingringen voor de aansluiting op het uitlaatspruitstuk van de achterste 2 cilinders en 1 pakkingring die tussen de collector en de uitlaatdemper zit. Deze onderdelen heb ik bij cmsnl gekocht. Houd er rekening mee dat de draadeinden in de cilinders en uitlaatspruistuk behoorlijk vastgeroest kunnen zitten. Als je mijn posts vanaf post 84 uit de 2e link van mijn vorige post doorleest; kun je zien hoe ik eea heb aangepakt.

Ik was even bang dat het noodzakelijk zou zijn de middenbok te demonteren om de collector te plaatsen, maar dat is niet nodig. De middenbok kan gewoon blijven zitten tijdens montage.

aangepast door VFoRever

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Zie hier een doos, met een rvs uitlaatf984e4678bccf95b5a9d9f61d2481a2a.jpg

 

Ik ben hem gisteren middag gelijk wezen ophalen bij Mdi in Ravenstein.

Vandaag opzoek naar de bijbehorende pakking, de ringen voor bij de cilinders heb ik, de dikke die tussen de demper en het nieuwe set komen heb ik een verkeerde voor gekregen helaas.

 

Bedankt voor je uitgebreide info VfoRever, dit gaat zeker van pas komen!

  • Like 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Werk in uitvoering!731adda6c4a21010a7ac7f211d0be213.jpgc0d36c798e71660595f06d136defeae0.jpg1b48074a598a2ce5ee2f0a0db4e6ded0.jpg7d3fcc1fd85f2732191dcc582bf42fe9.jpg Nadat de uitlaat gedemonteerd was bleek deze klus geen overbodige luxe, ivm met de muggen staan te werkzaamheden stil morgen weer verder!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Goed bezig!!!! (Ik lig aan het zwembad in Italie.....)

 

Zijn de voorste 2 pijpen ook verrot? Of enkel het midden?

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Je uitlaat is op praktisch gezien precies dezelfde plekken doorgerot als die van mij. Is het nog gelukt met de pakkingen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Geniet van t zwembad zou ik zeggen Leon!

 

De voorste 2 pijpen zijn zowaar flink geroest, maar nog intact, de ene met de slangklemmen is verderop doorgerot zoals te zien is op de foto.

 

Verder moet ik VFoRever bedanken voor de informatie over de pakkingen, ze zitten als gegoten, net als de uitlaat in het geheel. Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de pasvorm nadat ik een aantal spook verhalen had gelezen over diverse aanbieders. Heb ik geen last van gehad gelukkig.

 

c52d1e921f8508cc803ebc682d762a45.jpg69070eb5fd72adbbfc5720782765d58f.jpg21b4435b25212f3935f07fa056c0bb6e.jpg1a6299062e17102c9c7045c2e05a1baf.jpg3350c17ff657d5a56ebb78295b63fb33.jpg

  • Like 6

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ziet er snaarstrak uit !

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Vind ik ook. Complimenten :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Mooi hoor! Als de mijne er aan toe is, zal ik graag gebruik maken van de info hier. Eerst maar ns wat meer km's maken....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

:respect: voor deze klus! Ziet er weer goed uit!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Strakke uitlaat zo. Mooi en goed gedaan ook.

Gassen maar.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Was ik aan het googelen welk merk mijn RVS uitlaat pijpies zouden zijn kom ik per toeval op dit topic terecht. Grappig?

 

Deze motor gaat eerdaags te koop aangeboden worden!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

  • Gerelateerde inhoud

    • Door michelhorvers
      Hoi,
       
      Ik ben aan het orienteren voor handvat verwarming.
      Heb van alles gezien maar wat is nou het beste?
      Ook qua montage heeft de 750 weinig plaats op het stuur. Hoe hebben jullie het gemonteerd?
       
      Gr Michel 
    • Door VFRSebastiaan
      Hi Allemaal,
       
      Op de VFR zit een demper van het merk Viper.
      Deze heeft nogal wat ervaring en dat kun je ook goed zien.
       
      Hoe krijg ik deze demper weer mooi glimmend als een spiegeltje?(als dat kan)


    • Door V4hier
      Beste forummers,
       
      Het leek me altijd al leuk om een motorblok te demonteren en weer op te bouwen, en dankzij forumlid Blom kon ik aan de slag. Blom stelde zijn afgedankte blok ter beschikking en ik mocht het bij hem komen ophalen, waarvoor veel dank nog, Blom.
      Dat was voorjaar 2017 en afgelopen weken hebben mijn broer (die ook RC36 rijdt) en ik tijdens de weekenden het blok onderdeel voor onderdeel gesloopt en schoongemaakt. Het blok had een ton gelopen volgens Blom en het was opvallend hoe goed alles er nog uit zag. Nergens opvallende slijtage en ook de klepspelingen waren prima. Het was allemaal vies natuurlijk, maar na grondig schoonmaken kwam er altijd weer blinkend aluminium, chroom of staal tevoorschijn. Kwaliteit! Ook in het carter geen vuile aanslag of sludge-achtige smurrie. Het gaasje in het olie-aanzuigfilter was als nieuw. Lagers ook allemaal netjes op het oog. We hebben de lagerspelingen niet gemeten dus het zou natuurlijk best kunnen dat er van (teveel) slijtage sprake was, maar dat leek niet waarschijnlijk. De kleppen en klepzittingen hadden geen van alle brandsporen of veel koolopbouw. Nokkenassen vertoonden geen krasje. Blom vermoedde zichtbare gevolgen van een vermeende warmloper maar er was niets dat daarop duidde. De versnellingsbaktandwielen hadden nergens pitting.
       
      Het leek ons een leuk idee bij het opbouwen de motor gedeeltelijk open te zagen. 2 zuigers met drijfstangen zijn verwijderd, net als een halve kop zodat de zuiger van boven te zien is en de tandwieltrein. De andere cilinderbank heeft een opengezaagde kop zodat kleppen, bougie en zuiger (zonder veren) zichtbaar zijn.
      Verder is e.e.a. verwijderd van de carbs en is het carter gehalveerd. Het koppelingsdeksel is eraf en van de koppelingsplaten zijn er een aantal aan elkaar gemonteerd. Deze kunnen in de korf geschoven worden zodat de koppeling 'vast' is en de uitgaande as meedraait. Schakelen moet kunnen als ik een pookje gevonden heb, op de motorbeurs ofzo.
      Met een hendel aan de startkoppeling zet je het spul in beweging. Uiteraard klopt de nokkenastiming
       
      Ik heb het blok voorlopig in de huiskamer gezet!








  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien