Ga naar inhoud

RVS uitlaatsyst. plaatsen RC36II


Rickkert
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mede forumleden,

Ik ben opzoek naar een rvs uitlaat systeem voor mijn motorfiets uit 97'
Op het laatste moment voor ik vertrek voor vakantie besloten dit toch nog wel te doen.

Ik heb op het internet al het een en ander opgezocht, en diversen gevonden.
Alleen is de levertijd en de pasvorm bij de meeste niet al te best als ik de recensies moet geloven.

Nu vroeg ik me af of iemand nog iets heeft liggen, of ergens goede ervaringen mee heeft?

Het plan is om de 22e te vertrekken richting Italië, dus leveren en monteren voor die tijd zou fijn zijn, ik ben benieuwd of iemand nog iets heeft liggen of een goeie tip heeft.

Mvg

a421622dd5419f0d41c55c6079f4d065.png

aangepast door MichelDB
Topic verplaatst van te koop gevraagd naar techniek algemeen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs het uitlaatsysteem van mijn rcII vervangen door een rvs collector met downpipes van Motad. De scherpste prijs die ik toen vond was 500 euro bij motorparts-online.com. Zeer goede ervaring met deze verkoper. Ik heb ook gekeken naar een vervangingsysteem van blackwidowsexhausts. Die kost 300, maar is kwalitatief minder goed (laswerk). Het Motad systeem past met een tweetal kleine aanpassingen perfect en ziet er goed uit. Kijk ook even naar mijn topic daarover.

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=26309&hl=motad

Edit: in dit topic http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=26422&page=6 kun je vanaf post 84 volgen hoe ik het systeem vervangen heb.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie, kom ik toch op de duurdere, maar waarschijnlijk betere kwaliteit uit.

 

Welke 2 aanpassingen heb je het over?

En moest je er, behalve de draadeinden nog veel losse onderdelen bij zoeken/regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lipje gemaakt en aan de collector gebout, omdat de middenbok niet op de goede plek tegen de lip op de Motad collector aan kwam. In de lip aan de Motad collector zit al een mooi gat, dus dit was eenvoudig te doen. Tweede aanpassing was het bewerken van de nieuwe pakkingring tussen collector en uitlaatdemper. De originele honda pakking past niet helemaal goed in de conus van de Motad collector, waardoor de demper niet goed aansluit op de collector en de bevestigingslip van de demper niet goed voor het gat van het bevestigingspunt op het duostep frame komt te zitten. Het aanpassen van deze pakking was nog wel even een klusje, omdat de pakking moeilijk te bewerken is. Ik heb met ijzerzaag, vijl en dremel steeds stukjes verwijderd en tussentijds gepast, net zo lang tot het allemaal goed aansloot. Je hebt naast de uitlaatcollector 2 pakkingringen voor de voorste cilinders nodig, 2 pakkingringen voor de aansluiting op het uitlaatspruitstuk van de achterste 2 cilinders en 1 pakkingring die tussen de collector en de uitlaatdemper zit. Deze onderdelen heb ik bij cmsnl gekocht. Houd er rekening mee dat de draadeinden in de cilinders en uitlaatspruistuk behoorlijk vastgeroest kunnen zitten. Als je mijn posts vanaf post 84 uit de 2e link van mijn vorige post doorleest; kun je zien hoe ik eea heb aangepakt.

Ik was even bang dat het noodzakelijk zou zijn de middenbok te demonteren om de collector te plaatsen, maar dat is niet nodig. De middenbok kan gewoon blijven zitten tijdens montage.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier een doos, met een rvs uitlaatf984e4678bccf95b5a9d9f61d2481a2a.jpg

 

Ik ben hem gisteren middag gelijk wezen ophalen bij Mdi in Ravenstein.

Vandaag opzoek naar de bijbehorende pakking, de ringen voor bij de cilinders heb ik, de dikke die tussen de demper en het nieuwe set komen heb ik een verkeerde voor gekregen helaas.

 

Bedankt voor je uitgebreide info VfoRever, dit gaat zeker van pas komen!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk in uitvoering!731adda6c4a21010a7ac7f211d0be213.jpgc0d36c798e71660595f06d136defeae0.jpg1b48074a598a2ce5ee2f0a0db4e6ded0.jpg7d3fcc1fd85f2732191dcc582bf42fe9.jpg Nadat de uitlaat gedemonteerd was bleek deze klus geen overbodige luxe, ivm met de muggen staan te werkzaamheden stil morgen weer verder![emoji1360]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet van t zwembad zou ik zeggen Leon!

 

De voorste 2 pijpen zijn zowaar flink geroest, maar nog intact, de ene met de slangklemmen is verderop doorgerot zoals te zien is op de foto.

 

Verder moet ik VFoRever bedanken voor de informatie over de pakkingen, ze zitten als gegoten, net als de uitlaat in het geheel. Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de pasvorm nadat ik een aantal spook verhalen had gelezen over diverse aanbieders. Heb ik geen last van gehad gelukkig.

 

c52d1e921f8508cc803ebc682d762a45.jpg69070eb5fd72adbbfc5720782765d58f.jpg21b4435b25212f3935f07fa056c0bb6e.jpg1a6299062e17102c9c7045c2e05a1baf.jpg3350c17ff657d5a56ebb78295b63fb33.jpg

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hoor! Als de mijne er aan toe is, zal ik graag gebruik maken van de info hier. Eerst maar ns wat meer km's maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...