Ga naar inhoud

Voorvork vragen


Smuiger
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zie dat de rechter keerring wat begint te lekken dus de boel mag weer uit elkaar.

 

Johan schreef; Voorkant, ik ververs de vorkolie en maak de luchtkamer bij de 36/1 130 mm (standaard 175 mm).

Door de kleinere lucht kamer wordt bij het inveren van de vork de druk in de luchtkamer en olie iets hoger (bij dezelfde invering met de standaard luchtkamer) waardoor de olie sneller door de shim ringen/plaatjes van de demper kan stromen en de rebound dus sneller wordt dan standaard, om dit te compenseren gebruik ik iets dikkere olie 10 sae olie ipv de standaard 7 sae.

 

Das helder. Maar welk merk SAE 10 Olie is het beste?

 

Ik las ergens iets over keerringen die beter zijn???

 

en ik doe gelijk de geleide ringen/bussen. Zit daar nog verschil in of is dat altijd goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben ik mee bezig. Thanx. VHT Zwart heb ik nog staan. moet eigenlijk 7 uur drogen maar morgen wordt het nat in de Garage. maar wat eerder monteren dan.

post-6462-0-49212500-1472911335_thumb.jpg

aangepast door Smuiger
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer klaar. De vering is een stuk harder geworden met de dikkere olie en kleinere luchtkamer. Ik laat de voorspanning nog maar helemaal uitgedraaid voorlopig,

 

Gaande weg de remmen ook ff schoon gemaakt en waar nodig van nieuw vet voorzien. bij elkaar 4uurtjes werk en een leuke middag

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap stukje werk met de middelen die je (niet) hebt, was dit je eerste keer?

 

Misschien moet het ook even wennen dat ie stugger is of dat het gewoon anders is door dat alles nieuw is

 

Grts Rinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...