Ga naar inhoud

ECC (Electronic Cruise Control) inbouwtopic


 Delen

Aanbevolen berichten

De prijs ook een stuk steviger. Ongeveer 300 euro duurder dan de Full version van Prez.

Ik heb zelf de Full version voor de DCT. Ook daar moeten een paar draden gesoldeerd worden maar dat ik heel goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet waar, de prijs is Australische dollar en dat komt neer op een goede 450 euro wat ongeveer gelijk is aan de full versie van Prez.

Ik denk wel dat de verzendkosten een stuk duurder zijn en je loopt kans dat je de import heffingen (belastingen en douanekosten) er bovenop krijgt en dan gaat het wel een stuk duurder uitvallen.

Even snel gekeken en de bediening is wel erg mooi en voor de echt panische mensen een goede optie omdat er geen enkele draad gesoldeerd hoeft te worden maar die 2 tot 4 draadjes bij een full versie....

Ik heb die van mij voor een zacht prijsje van Frank overgenomen dus voor mij zou hij echt een stuk duurder zijn.

Maar gezien de positieve berichten over die kit van Prez vind ik de reactie van Ghostrider wel wat overtrokken en de vergelijking niet reëel gezien de meerprijs die je betaald om hem hier in Nederland thuis te hebben.

Daarbij is het geen kelderproduct maar een bijproduct van V-performance.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar baseer jij je uitspraken op?

Net als vele anderen heb ik al hele goede ervaringen met de, in een kelder gemaakte, ECC van Prez

 

Rommelen aan electronica heeft altijd een kans op problemen. Als de basis gewoon goed is, valt het met de problemen over het algemeen ook wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de basis zijnde een honda-technicus (en in het algemeen ingenieurstester sinds 1989)
Dus ik weet precies wat kan leiden tot problemen of valse contacten
Wat in dit geval tot ongecontroleerde versnellingen leidt

 

Zoals al geschreven.
Er zijn specifieke connectoren, lasdraden in een systeem (onder andere canbus) is een baan voor de derde wereld.

Dan monteert iedereen wat hij wil op zijn motorfiets.

 

Niet iedereen heeft de kennis om te begrijpen.
We praten niet over de draden van de verwarmde handgrepen.

 

:nono:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld BMW of Ducati, gebruikt Honda nog maar zeer recentelijk Can-bus op haar motorfietsen. Vermoedelijk geforceerd door de invoering van Euro 5 (OBD 2) in 2020, weet ik dat de nieuwe Honda Goldwing nu wel degelijk is uitgerust met CAN-bus.

 

Van adventure rijders (die wel echt gebruik maken van de machine waarvoor ze ontworpen is - dus wel geen ritje in de Hoge Venen) weet ik dat er heel wat de voorkeur geven aan de Africa Twin, omdat deze geen Can-bus heeft. Can-bus maakt het kabelharnas wel een pak eenvoudiger, maar is ook gevoeliger voor foutmeldingen, die slecht met gesofisticeerde apparatuur te detecteren is. Bovendien is het praktisch onmogelijk om add-ons te monteren bij Can-bus.

 

 

 

 

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het met de nieuwste modellen zit maar voor zover ik weet heeft de VFR in ieder geval tot 2016 geen can-bus.

Als die dat wel zou hebben dan had je niets aan elektronica kunnen wijzigen zonder foutmeldingen te krijgen, zelfs geen koplamp voor een LED vervangen tenzij deze specifiek voor een can-bus systeem is en ik heb er meer dan zat aan gedaan en niet alles zit op het originele quarter harness.

Meer wil ik niet over zeggen en ik denk dat we ook maar weer hoognodig on-topic moeten en dat is hier de inbouw van de ECC van PRez.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt volledig. PGM FI is een simpel, maar heel robuust en betrouwbaar systeem, dat werkt volgens het principe van "adaptive fuel sytem". Het heeft het voordeel dat het blijft werken zolang er niets ernstig aan de hand is.

Dit gezegd zijnde...back on-topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de inbouw van mijn ECC afgemaakt. Uiteraard even kort proef gereden. Alles werkt. Erg fijn met de DCT. Rotonde rond rond, Resume en de DCT schakelt vrolijk verder naar de versnelling de hoort bij de ingestelde snelheid.

Weer een blij man

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de aansluiting voor de Gerbing jas opgehaald en meteen de ECC getest en het werkt.

Alleen even bedenken of ik de Memory programmeer op 80km voor de N wegen of 140 voor de snelwegen (is 130 echte km).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het verkeerd hebben maar ik dacht begrepen te hebben dat in de software van de ECC een standaardwaarde van 50 km/u staat. Zolang als de ECC ingeschakeld is, kan je deze waarde overschrijven naar een door jou gewenste waarde. Zodra je de ECC weer uitschakelt, wordt de waarde ook weer gereset naar 50 km/u. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je die instellen door hem op de gewenste snelheid 5 sec. ingedrukt te houden en dan blijft deze waarde staan.

Standaard is hij inderdaad ingesteld maar ik weet even niet meer of dat nou 50 of 100 was maar dat is volgens mij alleen om er een waarde in te hebben staan.

 

Edit:

Quote

Switch 2: Memory button – while riding and with speed memorized, press and hold for min.
5s to set your favorite speed. ~50 kph as default. For example: if 100 kph was memorized,
every time you tap this button the system will always go to 100 kph no matter if you ride
slower or faster.

 

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2019 om 09:44, Ghostrider.1127 zei:

Aan de basis zijnde een honda-technicus (en in het algemeen ingenieurstester sinds 1989)
Dus ik weet precies wat kan leiden tot problemen of valse contacten
Wat in dit geval tot ongecontroleerde versnellingen leidt

 

Zoals al geschreven.
Er zijn specifieke connectoren, lasdraden in een systeem (onder andere canbus) is een baan voor de derde wereld.

Dan monteert iedereen wat hij wil op zijn motorfiets.

 

Niet iedereen heeft de kennis om te begrijpen.
We praten niet over de draden van de verwarmde handgrepen.

 

:nono:

 

Prez is afkomstig uit de luchtvaart industrie en maakt veel meer dan alleen de ECC. (KLIK

Zoek op internet maar eens op Veeefour cruise control en je zult nul problemen vinden.

Dus maak je maar geen zorgen. Het kan hooguit fout gaan bij de gebruiker die zelf een fout maakt maar door gebruik van dezelfde connectoren die Honda gebruikt is dat eigenlijk niet mogelijk. En netjes 1 draad soderen (geen can-bus) kan niet het gevaar zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...