Ga naar inhoud

ECC (Electronic Cruise Control) inbouwtopic


 Delen

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Ray zei:

Vandaag even de aansluiting voor de Gerbing jas opgehaald en meteen de ECC getest en het werkt.

Alleen even bedenken of ik de Memory programmeer op 80km voor de N wegen of 140 voor de snelwegen (is 130 echte km).

80 want op die wegen wordt meer gecontroleerd, anders 109 want dan kun je lekker de traject controle op de A2 tuffen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 80 was ook mijn redenatie, op dat stuk van de A2 kom ik zelden dus dan heeft het weinig nut om die onder de favoriet knop te zetten.

Naar de clubritten, vergaderingen en familiebezoek rij ik veel snelweg waar ik meestal te hard rij en door die 140 te programmeren hoop ik die wat makkelijker te gebruiken en minder door te schieten naar 160.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem op 130 (138) zetten zodat je op de N weg nog net je rijbewijs houdt

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cock was me voor.

 

Ik stel af op de GPS en blijf een paar km onder de flitsgrens. In Frankrijk is bijvoorbeeld de marge heel laag tov de toegelaten snelheid, wat de flitskans heel groot maakt zonder CC. Vroeger regelmatig boetes. Sinds de ECC geen enkele meer. Vermoedelijk heb ik zo de aanschafprijs er al uit. 

Zoals ik reeds zei, het voordeel van de ECC is dat je altijd gas kan bijgeven om bv voor te steken, zonder dat deze uitschakelt. Bij gas lossen hervat de ECC de ingestelde snelheid. 

 

Regels in België

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170901_03047526

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik heb sinds 2018 een cruisecontrol van Prez op mijn VFR zitten. 

 

Ik had de 3-push button optie genomen, niet de wip schakelaar bediening.

Mijn motor staat vaak buiten en deze winter bleef er een knop ingedrukt zitten. Da's lastig, een wipschakelaar kan je nog terug wippen. 

Een ingedrukte drukschakelaar: na een tijdje kloppen op de behuizing kwam er weer iets beweging in. Mechanisch vastgelopen, WD40 wil er niet in. want daar zit een rubbertje voor..

 

Ik heb de oplossing gevonden: Een maatje van mij heeft een CRF1000 en daar zit op de linkerstuur helft een prachtige schakelaar om niet alleen de verlichting en toeter mee te bedienen, maar ook om de boord computer in te stellen.

 

Ik heb een dergelijke schakelaar op eBay gekocht en heb deze omgebouwd.  :tease: .. geen enkel draadje had de juiste kleur, maar gelukkig zijn het 8+6 draadjes ...

Even overleg gehad met Prez en van hem de gebruikte kleuren met functies gekregen... 
Ik moet zeggen: Het werkt weer perfect en zit er nog eens erg stock uit ook! Indien gewenst kan ik er een werkbeschrijving bij maken! 

 

Marko

 

20200107_185548.jpg

IMG_20190301_112604.jpg

aangepast door mspaansnl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een hele mooie oplossing.
Heb je voor mij misschien dat schema?
Ik heb alleen wel de wipschakelaars en dus nog de 4 knops bediening, ik mis dan helaas wel een knop maar daar is wel een oplossing voor te vinden. De aan functie is later vervallen omdat het eigenlijk weinig toegevoegde waarde heeft om hem steeds te moeten activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop niet dat je de eerste versie van het knoppencluster van de CRF1000 hebt gekocht. Die had namelijk een probleem. 

Je raadt het vast al wel. Knoppen die niet meer functioneren.

 

Ik heb er ook over gedacht om de 3 knops versie te kopen. Ik heb toch de 4 knops versie gedaan. Omdat de powerbutton je de mogelijkheid geeft om de ECC te de-activeren zonder een rem aan te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gezocht op die schakelaar maar daar durven ze belachelijke bedragen voor te vragen.
De 2e hands die ik heb gevonden zijn allemaal duurder dan waar ik een nagelnieuwe voor kan bestellen :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit nog een vierde knop, da's de traction control knop van de CRF. Ik heb hem geschakeld met de koppelingshendel, om de cruise uit te kunnen schakelen zonder de rem te gebruiken. Hier zie je ook het hoekje wat ik er uit heb gezaagd, om de koppelingshendel goed te laten bewegen.

Ik heb 80 euri betaald voor deze uit 2016, geen idee wat ze nieuw kosten. Van binnen ziettie er nog als nieuw uit. Ik heb alleen geen leds meer die aangeven of de cruise aan staat, maar dat heb ik ook niet nodig. Ik kan ze er altijd nog bij schroeven als ik er toch behoefte aan heb.

 

Ik zal binnenkort een foto schieten van de stekker en aantekeningen.

 

 

 

20200107_185537.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Ray zei:

Even gezocht op die schakelaar maar daar durven ze belachelijke bedragen voor te vragen.
De 2e hands die ik heb gevonden zijn allemaal duurder dan waar ik een nagelnieuwe voor kan bestellen :oops:

Een andere optie voor mij was een nieuwe schakelaarset van Prez (ook 80 euri) , maar ik dacht: als die het ook maar één jaar uit houdt: dan heb ik liever een stock Honda view :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een hele mooie omdat het ten eerste een extra knoppenset elimineert, ik hou wel van opties maar niet perse van meer, en ten tweede heb ik kleine handen en moet bij de huidige setup de knoppen die rechts zitten met links moet bedienen omdat ik met rechts geen lekkere controle over het gas kan houden.

Ik heb mijn ECC overgenomen van onze webmaster die hem nooit heeft gemonteerd en hij heeft een DCT waarbij de knoppen rechts bedacht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, waar koop je zoiets?

Ik heb op het internet wel een Cruise Control gevonden voor mijn 800F bij MCC maar deze van Pres kom ik nergens tegen.

Althans niet waar je hem kan kopen/bestellen.

 

Wie kan mij aan een internet adres helpen?

Bedankt,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...