Ga naar inhoud

Onlogica aanpassing route (Basecamp)


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb van Henk (Hendriksen) routes gekregen voor het buitenlandweekend en die zijn ook al netjes aangepast aan ons hotel maar er zijn weinig tankstations in de buurt en daarom wil ik ze iets aanpassen zodat we zoals gebruikelijk aan het eind van de route af kunnen tanken voor de volgende dag.

Om dit zo mooi mogelijk te integreren in de bestaande route moet ik 1 routepunt verleggen en wel het 1 na laatste punt maar als ik dat doe gooit hij de hele route overhoop. Hoe kan dat?

Iemand een verklaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ver genoeg ingezoomd bij het verleggen van het viapunt?

Ligt het nieuwe viapunt misschien te dicht bij het vertrekpunt? Daarvoor bestaat een instelling dacht ik, moet ik ff terug opzoeken.

aangepast door VFRoemer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt ligt 7,5km van het einde/begin maar het begin ligt NIET op exact hetzelfde punt dus dat maakt het juist nog gekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Routepunt op verkeerde weghelft geplaatst ?

Of het instellingenprofiel van jouw BC is anders dan die van de maker Henk H. Maar daar had je vast zelf ook al aan gedacht.

 

Oplossing: maak eerst een track van de oorspronkelijke route. Maak daar vervolgens weer een route van en pas die dan aan. Viola !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan hier niet want hij moet over een andere weg gaan en dat punt staat net na de afslag.

Ik heb dat al wel geprobeerd en daarna dat punt te verplaatsen maar dan doet hij hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gedaan en dan kan ik in principe niets meer want ik heb dan geen tussenpunten meer waar ik tussen kan aanpassen, elke aanpassing gaat dan tussen het begin en het eind.

Ik blijf erbij dat de track geen ei van Columbus is.

Meestal maak ik een nieuwe route met de originele als basis maar ik wil gewoon graag weten waarom een aanpassing op 7,5km voor het eind en het eind een hele route overhoop gooit. Het voorlaatste tussenpunt ligt op goed 4km voor het laatste tussenpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een extra routepunt invoegen vlak voor het punt waar je de oorspronkelijke route wil verlaten.

Het elastiekje komt tussen de twee routepunten aan weerszijden van de plek waar je de route op pakt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt misschien stom, en waarschijnlijk al gedaan, maar heb je hem eerst al eens herberekend met jou kaartmateriaal en instellingen?

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen; maar Ray wil liever weten wat de oorzaak is in plaats van de oplossing geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, met een oorzaak kan je ook een oplossing vinden.

Als ik de route herbereken dan klopt hij op veel punten niet meer (al wat ouder kaartmateriaal 2015.40) en zo erg heb ik het nog niet eerder gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is toch jou uitgangsunt Ray, op het moment dat je een punt verlegd gaat hij alsnog herberekenen.

Dus eerst herberekenen met je eigen kaartmateriaal en instellingen en dan pas kun je wijzigingen gaan doen.

 

Anders wordt het dus een puinhoop zoals je nu merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...