Ga naar inhoud

Onlogica aanpassing route (Basecamp)


 Delen

Aanbevolen berichten

Ray,

 

Vraag het ander eens hier of binnen onze club in het speciale topic.

Daar lees Mr. GPS ok mee.

Daar had ik dus overheen gekeken en dacht al dat hier alles voor navigatie onder viel, vond het al vreemd.

@modjes, kan dit topic even verplaatst worden naar de juiste rubriek?

 

Leter deze week maar eens zoeken naar dat filmpje hoe dat zou moeten werken, morgen eerst nog een werkdag van 7 tot 19 (de 3e deze week).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig loop ik bij het aanpassen van een geïmporteerd routestand op hetzelfde probleem.

 

Zie in dt verband ook http://www.mrgps.nl/kennis/belangrijk-basecamp-maakt-een-zootje-van-gedownloade-routes/

 

Terzijde: qua track als 'ei van columbus': dat betreft het voorkomen van verschillen bij uitwisseling van routes. De track is niet geschikt om te manipuleren/aan te passen. Ergo: eerst je route ontwerpen en pas als laatste stap er een track van maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zie in dt verband ook http://www.mrgps.nl/kennis/belangrijk-basecamp-maakt-een-zootje-van-gedownloade-routes/

 

Terzijde: qua track als 'ei van columbus': dat betreft het voorkomen van verschillen bij uitwisseling van routes. De track is niet geschikt om te manipuleren/aan te passen. Ergo: eerst je route ontwerpen en pas als laatste stap er een track van maken.

Bedankt voor de link, daar heb ik dan mijn oplossing mee gevonden.

Op zich had ik al gedaan wat in dat filmpje verteld wordt maar ik had in de werkbalk het profiel op rijden gezet en dan herberekend en ik had in de eigenschappen het profiel moeten veranderen.

Nu heb ik 2 minimale afwijkingen en heb de route kunnen aanpassen zoals ik wilde.

Krijgt een route ook het profiel mee waar hij in gemaakt is of krijgt hij de standaard van de ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik weet niet of de toercommissie van VFROC een MyRoute-App Gold account heeft, zo niet, ik zou het aan raden om een Gold account aan te schaffen.

 

Ik zit ook in de TC van http://www.mtczeilberg.nl

 

Wij rijden inclusief 2 weekenden 24 Tourtochten per jaar.

 

We gebruiken sinds 2 jaar MyRoute-App Gold voor het maken en delen van de routes. Ik gebruik Basecamp alleen nog om een TourGuide te maken, dit omdat ik de routes rij op basis van de "Track" en deze heeft maar 2 WayPoints, namelijk het begin en eindpunt.

Ook kun je er leuke reisverhalen van maken van de buitenlandreizen.

Het grote voordeel is dat ongeacht het navigatie toestel de routes gelijk zijn, je kunt ze met elkaar vergelijken en evt aanpassen.

Al je van de club activiteiten een evenement aanmaakt, kunnen de leden zich via het evenement aanmelden, weet je ook hoeveel leden je kunt verwachten voor een TourTocht.

 

Ik ben in ieder geval een fan van MyRoute App. dit was ik ook van Basecamp overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan voordelen hebben maar we hebben een prima systeem, routes worden gedeeld via het forum en de site als Garminbestand en als track.

De track zit er al een tijdje bij vanwege de grotere diversiteit van systemen maar persoonlijk vind ik het zeker niet het ei van Columbus zoals Mr GPS het noemt en ik zal vast niet de enige zijn, daarom blijf ik ook het garminbestand met de route en de track erbij aanleveren

De routes zijn alleen bestemd voor clubleden en daarom staan ze in het ledendeel op beide plekken en volgens mij staat het op een myroute account openbaar.

Aanmelden doen we ook bewust niet aan want mensen leggen zich niet graag vast en met de vrijheid om 's morgens nog te bedenken of je wel of niet gaat heb je uiteindelijk meer deelnemers.

Ik waardeer het meedenken, dat wel maar ondanks dat ik best wel van de vooruitgang ben vind ik ook dat je niet moet repareren wat niet stuk is :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

... routes worden gedeeld ... als Garminbestand en als track.

De track zit er al een tijdje bij vanwege de grotere diversiteit van systemen ...

daarom blijf ik ook het garminbestand met de route en de track erbij aanleveren

Op deze manier kan de gebruiker idd alle kanten op.

aangepast door VFRoemer
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

precies... ik kijk altijd de route nog even na in myroute. Die heeft het kaart materiaal van zowel TomTom als Garmin in zich. En eventuele rariteiten poets ik er wel weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan voordelen hebben maar we hebben een prima systeem, routes worden gedeeld via het forum en de site als Garminbestand en als track.

De track zit er al een tijdje bij vanwege de grotere diversiteit van systemen maar persoonlijk vind ik het zeker niet het ei van Columbus zoals Mr GPS het noemt en ik zal vast niet de enige zijn, daarom blijf ik ook het garminbestand met de route en de track erbij aanleveren

De routes zijn alleen bestemd voor clubleden en daarom staan ze in het ledendeel op beide plekken en volgens mij staat het op een myroute account openbaar.

Aanmelden doen we ook bewust niet aan want mensen leggen zich niet graag vast en met de vrijheid om 's morgens nog te bedenken of je wel of niet gaat heb je uiteindelijk meer deelnemers.

Ik waardeer het meedenken, dat wel maar ondanks dat ik best wel van de vooruitgang ben vind ik ook dat je niet moet repareren wat niet stuk is :coolsmiley:

Hallo Ray, het is zeker niet mijn bedoeling dat je over moet stappen als je een systeem hebt dat werkt, ik probeer alleen mijn eigen ervaringen te delen. Ook in MyRoute-App kun je de routes, evenementen afschermen van niet leden, ik doe dit ook bij MTC-Zeilberg in MyRoute-App.

Het is wel zo dat de leden een MyRoute-app account dienen te hebben en dat is gratis voor de basis handelingen. Pas als je gebruik wilt maken van de Here (Garmin) & TomTom kaart dien je een betaald account te hebben.

In het begin moest ik erg wennen aan MRA, maar nu gebruik ik alleen nog MRA.

 

Groeten,

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor dit soort problemen de routes wel eens opgedeeld in 2 delen. Breekpunt is dan het tankstation.

Mogelijk niet zoals het hoort, maar wel simpel te doen.

Hoi,

 

Ook ik deel mijn routes op in etappes (tip van MrGPS), dit omdat ik de track als basis van mijn route gebruik en in een track zitten maar 2 waypoints, namelijk het begin en eindpunt. Werkt perfect voor mij en onze Tourclub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier kan de gebruiker idd alle kanten op.

 

Mijn ervaring is dat, als de gebruiker alle kanten op kan, dat hij dat dan ook zal doen ;)

 

Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar met een groep met diversiteit aan toestel en kennis-, inzicht en ervaringsniveau adviseer ik echt één methode te hanteren. Dat maakt het ook makkelijker bij evt problemen de gebruiker gericht te helpen - zodat het een volgende keer voorkomen kan worden.

 

Zie in dit verband ook https://www.mrgps.nl/kennis/mrgpsmethode/

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...