Ga naar inhoud

Blogje van mijn VFR


RoelNL
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik die link open zie ik dat je er maar 1 besteld hebt :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

DID kettingen zijn prima ,maar de prijs van de set wordt gemaakt aan de hand van de kwaliteit van de kettingwielen ,en dan is Esjot wel de goedkoopste en naar mijn mening de slechtste ,daarna komt JT en Afam vind ik de betere.

 

Vraag mij af wie dat ook vind

 

Om de ketting te klinken heb je wel een set nodig om hem te klinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die link open zie ik dat je er maar 1 besteld hebt :schater:

Ja daar schrok ik ook ff van, maar gelukkig zijn het er 4 en bewijs kan ik leveren ;-)

aangepast door RoelNL
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DID kettingen zijn prima ,maar de prijs van de set wordt gemaakt aan de hand van de kwaliteit van de kettingwielen ,en dan is Esjot wel de goedkoopste en naar mijn mening de slechtste ,daarna komt JT en Afam vind ik de betere.

 

Vraag mij af wie dat ook vind

 

Om de ketting te klinken heb je wel een set nodig om hem te klinken

 

 

Heb je toevallig een link naar die sets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze moeten zijn dus beter.

 

http://www.mlmparts.com/nl/dc-afam-kettingkit-voor-honda-vfr-800-2007.html

 

er zijn dan 2 types :

 

1. : DC-K2990 (02-07) staal

2. : DC-K1354 (02-08) alluminium

 

In mijn optiek kan ik ze dan allebei pakken maar wat is het verschil tussen die 2?

 

+ klink gereedschap van Afam

http://www.mlmparts.com/nl/ketting-klink-apparaat.html

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou mijn keuze zijn ,er staat ook een link bij met klinksetje ,breken hoeft niet dat kan gewoon met een slijptol ,die versterkte DID kan ook in combinatie met de JT kettingwielen.

 

Mijn ervaring is dat de Esjot kettingwielen sneller slijten als de ketting ,zeker als er niet gesmeerd wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gereedschapje is ook wel handig inderdaad!

 

Kun je toevallig ook iets over de de koppelings platen zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TRW is naar mijn idee prima ,al heb ik niet echt veel kennis daarvan ,maar is het nodig dan.

 

Er zijn VFR's die altijd Castrol gebruiken de rs 5W40 met een miljoen km met de eerste koppelingsplaten ,vandaar dat ik het vraag

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DID kettingen zijn er in verschillende gradaties, de D.I.D. 530VX is volgens mij een prima ketting en als voorste kettingwiel zou ik voor een origineel Honda gaan.

Wel iets duurder maar die heeft een rubber coating tegen trillen en zijn verder ook qua hardheid van goede kwaliteit.

Als je consequent smeert (een automatisch systeem helpt daar enorm bij) dan kan je makkelijk de 60k overschrijden, wel iedere 30k het voorste kettingwiel vervangen want door zijn geringe diameter heeft die veel minder raakvlak en slijt dus stukken sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn daar die aanslagrubbers voor?

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn verschillende verhalen over ,en zijn allemaal aannemelijk

 

1 deze zijn er om trilling tegen te gaan

2 deze zijn er om aan de geluidsnorm te voldoen

3 deze kun je beter niet gebruiken want het vuil wat zich op het randje bevind drukt dan tussen de X ring

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Of de koppelingsplaten nodig zijn weet ik niet (denk het niet), slippen doet de koppeling niet. Feit is wel dat ik een soort van haperende koppeling heb waarbij het snel en soepel wegrijden best lastig is. Als ik met teveel toeren weg rijd, 3000+ toeren en dan de koppeling laat opkomen komt er een raar geluid uit de versnellingbak-koppelingsruimte alsof het niet lekker vrij kan bewegen. Voor mijn gevoel heb ik ook heel weinig ruimte tussen volledig vrij en gekoppeld zijn en dat maakt het wegrijden best lastig.

Ik rij nu op weg door eerst met de koppeling tegen het aangrijpingspunt te zetten dan begin ik een beetje gas te geven (max 2000rpm) en dan laat ik de koppeling verder opkomen en dit alles gaat in een relatief laag tempo om te zorgen dat ik dat geluid niet hoor.

 

Ik had dit al een keer eerder helemaal in het begin van mijn blog gemeld en zeer waarschijnlijk is de koppelingskorf de boosdoener, als het dan toch open is kan ik er maar beter gelijk gebruik van maken en nieuwe platen erin laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo, na afgelopen weekend heerlijk te hebben genoten van het buitenland weekend heb ik de mazzel komend weekend nog een keer naar Duitsland te gaan voor 5 dagen :-)

 

Nu wilde ik toch wel nieuwe banden eromheen laten leggen ergens in deze tijd want ze zijn zachtjes aan aan op het middelste gedeelte een beetje gladder aan het worden er zit denk nog nog 1 tot 1.5 mm profiel in het midden. Wettelijk net goed maar niet helemaal ok. Alleen nu zit ik dus dat ik eigenlijk nog 2 dagen heb om deze banden eronder te laten leggen.

 

Wie zou me kunnen helpen? Ik kreeg van Fred al een adresje in Waddinxveen alleen daar hadden ze helaas geen plek. Een stuk rijden om de banden eronder te laten leggen vind ik niet erg zolang het maar niet meer dan 100km is.

 

Ik wil graag Dunlop RS 3 er weer onder hebben.

 

Kosten alles binnen het redelijke. Laatst iets teveel betaald achteraf, meer dan 400,- voor een voor- en achterband voor RS3 vind ik toch iets teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...