Ga naar inhoud

Blogje van mijn VFR


RoelNL
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb Frank een berichtje gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag bij Sabra geweest voor nieuwe banden.

 

Oud

Dunlop RS 3 180-55-17 / 120-70-15 SP - zijn tot 81dkm datum 30-5-2017 meegegaan.

 

nieuw

Dunlop RS 3 180-55-17 / 120-70-15 SP - erop bij 81dkm

 

 

In de tussentijd heb ik nooit de banden gecontroleerd op bandenspanning, toevallig afgelopen weekend voor het eerst gedaan. Wat bleek voor en achter zat er bij allebei 0.2 bar te weinig in, vind ik acceptabel genoeg voor nooit controleren.

Ik heb in al de tijd dat ik ermee gereden heb nog nooit ook maar 1x het gevoel gehad dat ze op aan het gaan waren, veel of weinig profiel maakte voor mij niets uit.

 

oude band.

m7pv49b8ozauu.jpg

 

De nieuwe band.

muaq0gwctutsx.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je voor SP gekozen

 

Citeer:

Omdat de producteigenschappen van de RS III totaal anders zijn dan Dunlop’s eerdere ontwikkeling van sporttour banden, waren voor de stabiliteit op hoge snelheid een verschillende constructies nodig voor licht, middelgewicht en zware motoren. Om dit op te vangen heeft Dunlop een SP versie ontwikkeld.
SP staat hierbij niet voor Sport, maar Single Ply: een enkele koordlaag die flexibeler is. Dit is speciaal gedaan voor lichtere motoren die met hun gewicht niet dezelfde beweging (en dus werking) in de band kunnen krijgen.
In het algemeen kan worden gesteld dat de standaard versie voor motoren met een conservatieve geometrie is geschikt, terwijl de SP versie voor sportieve nakeds en sportfietsen is bedoeld.4 hogesnelheidstesten en 834.170 kilometer indoor endurance testen heeft Dunlop de nieuwe RoadSmart III op de markt gezet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werd me aangeraden door de beste man, omdat deze meer contact met weg maakt vanwege het iets meer flexibelere canvas. De beste man deed ook aan racen en had er wel kijk. Volgens hem was het een verkeerde keuze om het andere type RS 3 erop te zetten vanwege het minder flexibele gedeelte.

 

Mijn vorige waren ook RS 3 SP achteraf gezien, niks mis mee.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo afgelopen weekend met het motor-forum ook weer naar Duitsland geweest. alles bij elkaar is het gelukkig best goed gegaan. We hadden een paar uitvallers waaronder een VFR. Een GSX-R waarbij de veerpoten nu krom staan, BMW GS oud model met kapotte koppeling en Afrika Twin die er spontaan mee ophield op de snelweg waar het achterwiel volledig blokkeerde. Verder geen echte gewonden, dat mag weer afgeklopt worden.

 

Verder heb ik ook een probleempje erbij gekregen heb ik gemerkt. Mijn Ventilator slaat niet meer aan, de temp. sensor is volgens mij in orde want geeft de temp juist weer naar mijn idee. Maar bij 107 graden hoort normaal gesproken de fan aan te gaan maar doet die niet meer. Ik heb gekeken of de fan gangbaar was, maar dat is die gelukkig. Ik heb zelf nog niet verder gekeken maar dat komt van de week wel weer. Ik vermoed eigenlijk dat de aansturing niet meer goed werkt. Weet iemand of er een relais aanwezig is voor de fan en waar die zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 sensoren voor de temperatuur als ik het goed heb, 1 die de temperatuur aangeeft en een ander die de fan aanstuurt.

Makkelijkste is eerst even testen door de draden bij de fan van de sensor in de radiator even tegen elkaar te houden om te testen of de fan het zelf nog wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou vandaag maar is aan de gang gegaan om te kijken wat er met mijn koelventilator aan de hand is.

 

Ik heb de basis dingen gechecked.

 

Zekering is goed.

voltage is aanwezig op draadconnector (multimeter op de draadconnector van de radiateur sensor, contact aan. Daarna de andere pen op een aarde aansluiten of de min van de accu, dit gaf 11.71volt).

->

Stroomdraadje (met goede aansluiting, contact was ook aan) in de stekker van de radiateur sensor en aangesloten op een aarde aansluiting (of - accu), als de switch fout zou zijn moest nu de ventilator gaan draaien dit was niet het geval.

 

vervolgens wilde ik de motor gaan testen maar toen ging het regenen :(

 

Even kort door de bocht. Als ik de motor wil laten draaien, dan haal ik de stekker los van de sensor die in de radiateur zit. Vervolgens maak ik deze vast op de min van de accu?

Daarna ga ik de + van de accu verbinden aan de zwart/blauwe draad die naar de ventilatormotor gaat bij de kabel boomconnector? Als het goed is gaat nu de ventilator draaien? Zo niet ventilator kapot.

Kan iemand bevestigen of dit de juiste methode is?

 

Weet iemand of ik hiervoor ook een oude autoaccu voor kan gebruiken, deze heb ik namelijk nog liggen heeft nog wel wat power erin? Voltage wat in de autoaccu zit is 11.72 volt (72A).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de koelventilator motor getest deze doet het met de auto accu.

 

Net toch nog een keer de schakelaar getest en deze keer sloeg de ventilator toch aan, waarschijnlijk toch het contact niet aangehad. Weet iemand waar de schakelaar zit?

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit de sensor/schakelaar/switch die in de radiateur zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze gevonden in de parts manual.

 

37760-MT2-003 honda

Net gebeld met motoport in Rotterdam, dingetje kost meer dan 100,- euro :blink: . Ze hadden erook 1 liggen die in cbr gebruikt wordt die hetzelfde doet en deze moet ook passen in een VFR weten jullie of dit goed gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de VF weet ik dat een thermoswitch uit een Civic ook werkt. kost nog geen 20 euro. Dus als je het ding er uit hebt ff naar de automaterialen zaak en als ze willen helpen, helpen ze je er aan met wat geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een imitatie gekocht die ook in cbren gebruikt wordt. Kosten 30,-

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een nieuwe ventilator schakelaar erin gezet. Nog een keertje de test gedaan en weer ging mijn ventilator draaien. zit er nog ergens andere een schakelaar die ik over het hoofd zie?

 

Ik volg gewoon de Haynes manual.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...