Ga naar inhoud

Blogje van mijn VFR


RoelNL
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik deze doe doorverbinden naar aarde springt de ventilator aan. Volgens Haynes moet dan fan switch kapot zijn.

Weet iemand waar die switch zit? Zit die op de ventilator motor of is dat deze sensor (foto 2)? 9c50bdcb10802c00f0652e4065314a2f.jpg295c228deb108718ca635ca140a14e3e.jpg

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch dan heb ik 2 kapotte sensoren :-( de nieuwe van Tourmax doet het ook niet. Kan het nog zijn dat die sensor niet in de KVS staat waardoor die moeilijk/niet kan meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net even beide sensoren in bijna kokend water gehouden en ik meet dan een weerstand door de sensor, weliswaar heel varierend maar ze geven wel een signaal af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nr 12 heb ik gedaan. Maar met de nieuwe sensor gaat ventilator ook niet aan. beide sensoren geven een weerstand, bij 98 graden kan ik in iedergeval weerstand zien op mijn multimeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oude sensor gaf 20 ohm aan maar het is lastig meten boven bijna kokend water en die pennetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk om te weten is of je een sensor of een switch hebt. Een sensor heeft een variabele weerstand bij veranderende temperaturen, terwijl een switch een vast schakelpunt heeft waarbij de weerstand van oneindig naar nagenoeg nul gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net allebei even getest. ik krijg bij beide sensoren een beetje dezelfde weerstand bij kokend water zo rond de 30 ohm? kan alleen niet zeggen of ik de meting betrouwbaar uitvoer, want ik zie heel de tijd de meter heen en weer springen tussen de 25 en 33 ohm?

 

Ik heb helaas geen idee wat voor waardes de sensoren moeten doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou net nog een keer gemeten in rustig koken water. beide sensoren gaven geen meting :scratchchin: . Denk dat ik morgen de sensor ga omruilen voor een andere.

 

Volgens deze site heb ik wel de juiste sensor gekregen.

 

http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=12426

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een nieuwe ventilator schakelaar erin gezet. Nog een keertje de test gedaan en weer ging mijn ventilator draaien. zit er nog ergens andere een schakelaar die ik over het hoofd zie?

 

Ik volg gewoon de Haynes manual.

Hij moet toch ook gaan draaien?

 

Als ik deze doe doorverbinden naar aarde springt de ventilator aan. Volgens Haynes moet dan fan switch kapot zijn.

 

Weet iemand waar die switch zit? Zit die op de ventilator motor of is dat deze sensor (foto 2)?

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 

Sorry, ik begrijp het probleem niet helemaal!!

Als je het stekkertje van de switch aan de linker radiator haalt en je houd het stekkertje aan massa dan moet de ventilator gaan draaien (Sleutelstand op contact)

Als je de motor laat warm draaien en de koelvloeistof temperatuur komt boven de 105 a 106 graden dan moet ook de ventiator gaan draaien

 

ik weet niet wat je allemaal doet met + aan blauw/zwart van een stekkertje of zo maar dat is niet nodig.

 

Gewoon in koude toestand het switch stekkertje aan massa en de ventilator moet gaan draaien, op temperatuur bij 106 gr moet hij ook gaan draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd je je vingers op het metaal van de pennetjes van je meter want dan meet je de weerstand van je vingers.

Als de thermostaat bij 106 graden schakelt zal hij in kokend water niet schakelen.

Kun je hem niet opwarmen met een elektrische verfafbrander of voorzichtig met een aansteker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...