Ga naar inhoud

Blogje van mijn VFR


RoelNL
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn vtec schakelt ook in bij 107, maar bij 102 alweer uit. Ik heb er nu een handbediend schakelaartje overheen gezet zodat ik wanneer het mij uitkomt (langzaam rijden in de stad bij warm weer bijv) kan in en uitschakelen. Wordt het wat aangenamer op de motor. Ik vind een cilinderkop van boven de 100 gr tussen mijn benen niet echt prettig als het toch al warm is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo weer even een kleine update van de motor.

 

Gister ben ik bezig geweest om de olie te verversen, voordat ik eraan begon heb ik even een stuk gereden om te zorgen dat de olie lekker warm was, dat is net iets makkelijker met het eruit laten lopen. Laatste keer was denk ik 10dkm geleden.

 

Afijn ik heb weer een Hiflow oliefilter gebruikt en motorex top speed 10w40.

Verder heb ik gister ook maar de remvloeistof onderhanden genomen. vorig jaar had de garage het gedaan waarbij ik de motor gekocht had, maar die had alleen de voorkant gedaan, later bij een bandenwissel (ook vorig jaar) is het achter ook gedaan, maar de leidingen van het duel brake systeem zijn nooit ververst voor zover ik weet.

 

Ik heb de haynes manual er maar bij gepakt, want het is niet ff recht toe, recht aan remvloeistof verversen. Je bent er iets langer mee bezig dan andere systemen maar met een vacuum setje is best snel te doen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb want mijn remmen pakken veel beter aan dan voorheen minder sponzig vind ik zelf. Ik ben er blij mee.

 

In de haynes manual staat dat je LV de remklauw moet losmaken en in hoek van 15 graden moet houden om zo het systeem de ontluchten voor zover nodig met een vacuumpompje. Ik heb het wel zo gedaan. Geen idee of het nodig is?

 

Het resultaat was goed en daar gaat om.

 

Verder heb ik ook de ketting weer op spanning gezet want dat was broodnodig, er zat meer dan 3cm speling op. Nu is het weer gewoon strak 2cm en het moment van de bout stond gelukkig ook in de manual 74Nm.

 

Mocht iemand nog remvloeistof nodig hebben, ik heb nog over en kan je zo meenemen (dot4).

 

Verder doet de motor wat die moet. Van de winter maar is kijken wanneer ik tijd heb om de rest allemaal te gaan doen want momenteel kom ik tijd te kort om de andere zaken aan te pakken zoals de bougies en koppeling. Gelukkig loop het blokje verder prima.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nou vanmiddag in file kreeg ik enorme pech met de motor, reed tussen de file km of 20 per uur, wil ik gas geven nokt me motor ermee. Al met al best irritant want moest de motor tussen de file omhoog duwen de tunnel uit.

 

Motor wil niet meer starten en het fi lampje brandt. Ik heb geen idee hoe ik de motor moet uitlezen, ook moet ik de motor nog ophalen van de locatie.

 

Motor is vtec van 2007 MY durf ik niet te zeggen.

 

Wie heeft raad, hoe uit te lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even deze kijken, wordt zowel de eerste als 2e generatie VTEC besproken (verschillende stekkers).

 

In het WPHB kan je op pagina 5-11 de codes vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er wel om dat een een lijstje foutcodes geen bestellijst voor onderdelen is.

Het geeft je hooguit een indicatie in welke richting je moet zoeken.

Een foutcode geeft het gevolg van de storing aan en is niet per definitie het foute component.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er wel om dat een een lijstje foutcodes geen bestellijst voor onderdelen is.

Het geeft je hooguit een indicatie in welke richting je moet zoeken.

Een foutcode geeft het gevolg van de storing aan en is niet per definitie het foute component.

VFRikus

Dat klopt de indicatie is in eerste instantie het belangrijkste, nu weet ik nog helemaal niks helaas.

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook het gevolg van vocht zijn, zelf ook ooit eens gehad na een lang stuk in die fijne spray te hebben gereden.

Bij mij was 2 keer uit en weer aan gelukkig voldoende om weer verder te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost. Hoofdzekering doorgefakkeld. Nu nieuwe zekeringhouder geplaatst en starten lopen. Zie oude kabels en zekeringhouder.

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De draden zijn gecorrodeerd, als gevolg daarvan wordt de weerstand van draad hoger waardoor je zeg maar een soort van gloeidraad krijgt, gevolg smelten zekering in de zekeringhouder. Gelukkig zijn de andere draden onder de zekeringhouder nog goed.

 

Ik geloof het zo verder wel.

 

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...