Ga naar inhoud

Zithouding VFR1200F


VFR Flanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik ben de trotse bezitter van een blauwe VFR1200F.

Ik heb echter een vraag over de zithouding,ik vind deze veel te sportief.

Als ik meer dan 100km rijd, dan krijg ik enorme last van mijn polsen,tintelende handen en een zere rug.

 

Hebben jullie hier ook last van ?

 

Ik heb al rondgekeken naar stuurverhogers,en de variobar van Gilles Tooling lijkt me wel wat,omdat deze volledig instelbaar is.

Geeft ook wel een mooie look.

Is er iemand die dit al eens geïnstalleerd heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen klachten.

 

Maar je moet gene 100 rijden. De dubbele snelheid rijdt lekker. :) :) :)

(Je kunt bij lagere snelheden ook je buikspieren aanspannen) :) :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR Flanders.

 

Ik had ook een beetje deze problemen en ben overgestapt op een super bike stuur.

Gekocht bij motozoom en moet je het stuur XN1 erbij bestellen kan je dezelfde kabels gebruiken.

het tintelen komt waarschijnlijk door het te stevig vasthouden van het stuur,dus buikspieren aanspannen en stuur licht vasthouden(niet steunen) dan zal je zien dat het bochtenwerk ook een stuk makkelijker zal gaan.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook niet echt last van.
Denk dat je idd nog wat te krampachtig rijd.
De VFR1200F zit 200x beter dan bv een chopper of een maxi scooter.
Bij deze ga je na verloop van tijd door je rug gaan zitten,

terwijl je met de F de keuze hebt tussen wat sportiever naar voor leunen (met de kont meer naar achteren) of ook vrij rechtop zitten( dichter bij de benzinetank - ik alvast toch met 1m80)
En je kan bij de F ook af en toe eens een holle rug maken, dit ontspant je wat.
Na verloop van tijd zal je de goede houding wel te pakken krijgen,

een snelle oplossing is of zijn zoals hierboven reeds vermeld : raiser bars of een superbike stuur.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik heb al rondgekeken naar stuurverhogers,en de variobar van Gilles Tooling lijkt me wel wat,omdat deze volledig instelbaar is.

Geeft ook wel een mooie look.

Is er iemand die dit al eens geïnstalleerd heeft ?

Ik heb er enkele tientallen geïnstalleerd, echter nog nooit op een VFR1200F.

Als die relaxte zitpositie nog te sportief is had je eigenlijk een GT moeten kopen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR Flanders.

 

het tintelen komt waarschijnlijk door het te stevig vasthouden van het stuur,dus buikspieren aanspannen en stuur licht vasthouden(niet steunen) dan zal je zien dat het bochtenwerk ook een stuk makkelijker zal gaan.

 

Gr Nico

Goed advies wat voor iedereen geldt. Dus......ik MOET het effe vragen nu. Is VFR Flanders een beginnend bestuurder op een 1200 f ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed advies wat voor iedereen geldt. Dus......ik MOET het effe vragen nu. Is VFR Flanders een beginnend bestuurder op een 1200 f ??

Nee hoor,ik heb 15 jaar met een Yamaha Thunderace 1000 gereden,de beste moto die ik ooit heb gehad. Ging vlot boven de 250 km/h,en was zeer speels.

Maar vanwege het bagageprobleem en de zithouding bij reizen naar de Alpen,Schotland,enz... ben ik overgestapt naar een Honda VFR800.

In vergelijking met de Thunderace vond ik dit maar een brommerke,en wou terug iets sneller.

Het is dan de VFR1200 geworden.

Als je met de VFR 1200 boven de 160 rijdt,krijgt men een beetje een bodylift.

Maar als je een passagier mee hebt moet het wat minder en dan pas wordt de zithouding zeer vermoeiend.

Zondag heb ik een toertje van 265 km gemaakt naar de Ardennen,en kwam geradbraakt terug,daarom mijn vraag.

 

Een superbike stuur vind ik niet mooi,dat staat gewoon niet op een VFR.

De variobar van Gilles Tooling vind ik zeer mooi,ik wou alleen vragen of iemand hier ervaring mee heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de polsen is een herkenbaar iets voor mij met als gevolg dat ik last krijg van beide duimen.

Ik heb ook al wat gekeken naar heli dingen, superbike stuur en raiser bars maar mooi vind ik het niet. Of het de problemen ook helemaal oplost durf ik te betwijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al deze "symptomen" zijn mij totaal onbekend. Het enige na een lange rit (+1000km) is een pijnlijk achterwerk en een pijnlijke rechter pols (gas geven). Dit eerste los ik op door de "massage knobbel" :blush: te gebruiken op het zadel. Het tweede werd opgelost door montage van de ECC. :lol:

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze link kan je wat fotos bekijken van die variobar op een VFR1200: http://www.syncoustix.de/galleries/Honda_VFR_Gilles/index.html

 

Het voordeel van zo'n variobar is dat men in 2 richting kan regelen,namelijk de hoogte en de hoek naar de rijder toe.

Dat is niet helemaal correct, de VarioBar is in 3 asssen instelbaar. Behalve de 2 door jou genoemde instellingen kan je ook de kanteling van het stuur nog verstellen (oftewel de buitenkant van het stuurtje omhoog/omlaag verstellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had met mijn eerste proefritten op de 1200 twee minpuntjes

ik keek door de zithouding precies tegen de rand van mijn pinlockvizier aan.

Ik gleed steeds verder naar achteren op het spekgladde zadel.

 

Mijn huidige 1200 stond te koop met een ander stuur en een ander zadel. Zie ook mijn kennismakingstopic voor pics.

Et voila, het probleem was volledig opgelost.

 

Zeer tevreden nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...