Ga naar inhoud

Zithouding VFR1200F


VFR Flanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Zelf heb ik altijd een tanktas gemonteerd, en daar kun je lekker tegen aan leunen; geeft ook wat rust in de polsen en rug.

Of gewoon een lekkere horecaspoiler aanleggen, kun je ook lekker tegen de tank aan leunen.

 

mvgr VFRené

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

 

ik heb de verhoogde helibars op me vfr 1200 zitten,gelijk gedaan toen ik de motor kocht.

veel fijner rijden.

indien je het wil proberen of zien neem even via pb contact met me op.

ik woon in nijmegen.

 

mvg tonnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi, Flander,

 

Ik herken je problemen. Ik ook heb wat moeite met de juiste zithouding. Heeft misschien ook te maken met de leeftijd. (ik ben pas 64) Met name op lange ritten is de zit voor mij te sportief. Ik heb er aluminium stuurverhogers op laten zetten. Scheelt ongeveer 3 cm maar het rijdt meer ontspannen. Kabels pasten prima, ik ben er erg tevreden mee. Kosten van de hele operatie was toch een slordige 350 euries.

 

Hoop dat je er iets aan hebt.

 

Groet, Erwin José :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn jonge leven twee maal aan mijn rug geopereerd (op mijn 21 en mijn 33) en ondertussen ook alweer 52 jaar jong. Voor mijn 174 cm zit de VFR 1200, meer nog zelfs dan de 800 voordien, als gegoten. Ook na 8 uur op een dag in het zadel geen centje pijn. Meer rechtop zitten ontlast je polsen, maar belast je rug meer. Bij de 1200 is bij mij de belasting blijkbaar netjes verdeeld zodat geen enkel onderdeel "overbelast" geraakt. Dit is zo persoonlijk dat je het eigenlijk gewoon zelf moet ervaren en dat iedereen zijn eigen voorkeur zal hebben. Vandaar dat externe beoordelingen van dit aspect (bijvoorbeeld in de pers) weinig waarde hebben in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Met mijn 1.81 en 50 jaar vind ik de 800 beter zitten dan de 1200, maar veel heeft ook te maken met de handschoenen die je aantrekt.

Zo vind ik de 1200 perfect rijden met zomerhandschoenen maar met winterhandschoenen kan ik niet echt mijn draai vinden.

En ook de snelheid maakt veel verschil, de 800 rijd beter aan lage snelheden waar de 1200 echt wel fijn rijden is tussen 160 en 240.

Maar aan 30km/u is de 1200 echt niet fijn, te onrustig, waar de 800 veel rustiger is.

 

Heel veel heeft ook te maken dat je de koppeling op de 800 met 1 pink kan regelen waar je op de 1200 echt wel moet sleuren en vooral bij koude vingers is dat niet fijn.

 

Beiden hebben hun charmes, maar beiden zijn geen toer motoren, eerder semi-racers met redelijk goed comfort.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flannie,

 

De zithoek van de 1200 is zo rond de 24 graden wat om te touren voor de meeste mensen veel te hoog is en valt onder de categorie "sportief".
Laat je niet van de wijs brengen door mensen die zeggen dat je krampachtig zit, het is juist andersom, doorat je niet comfortabel zit ga je juist krampachtig zitten en dus niet andersom.
Leeftijd, lengte en lichaamsbouw spelen een grote rol, iemand van 20-30 jaar zal veel minder last hebben van de grote hellingshoek dan iemand van 50+.
Kijk eens op http://cycle-ergo.com/ daar kun je wat spelen met ergonomische zaken mbt tot je motor. Voor de meeste tourrijders is een hellingshoek van 0 - 18 graden ideaal.
Zoals iemand al opperde, het is per persoon verschillend en je zult zelf moeten bekijken wat voor jou de juiste oplossing is, zie het als het passen van kleding, dat kun je ook niet door een ander laten doen ;-)
Succes bij het vinden van een oplossing van je probleem!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...