Ga naar inhoud

Leeftijd/kwaliteit helmen


Hansjehonda
 Delen

Aanbevolen berichten

Je hebt altijd de mogelijkheid om te retourneren wanneer product niet aan de verwachtingen voldoet.

Neemt niet weg dat ook ik (zeker bij kleding, schoenen enz dus ook een helm) eerst wil passen en testen.

Maar dat is voor mij makkelijk gezegd, want Motorplaza is hemelsbreed nog geen km bij mij vandaan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je een helm moet passen want alleen een goed passende helm werkt zoals het hoort.

Als je dan ergens gaat passen en informatie inwint dan vind ik dat je hem daar ook moet kopen en de meerprijs t.o.v. internet zien als een service vergoeding.

Het is wat anders als je niet vind wat je zoekt maar ergens passen en diezelfde helm (of een ander product) ergens anders kopen omdat het wat goedkoper is vind ik niet kunnen.

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray, ik ben het hier helemaal mee eens. Ik bedoel ook dat je gebruik kunt maken vd webshop als je precies weet wat je wilt, bijvoorbeeld doordat je helm beschadigd is oid. Je hoeft dan niet per sé naar de winkel toe.

 

Mark

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het verschil online tov winkel te overbruggen is, prima.

Maar dan moeten beide partijen er voor openstaan.

Is het verschil iets van 200 euro en de winkel zegt "njet, wij doen niks van onze prijs" dan is het helaas pindakaas voor de winkel...

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moet je ook accepteren dat je een gok moet nemen en kans hebt dat je 1 of 2 keer de helm retour moet sturen om hem on te ruilen voor een andere maat met het wachten op de koop toe.

Een zaak heeft showmodellen, een aankleding van de zaak, wat meer ruimte nodig en meer personeel dus logisch dat het wat duurder is.

Wanneer je gaat kijken voor een helm kan je online al oriënteren wat je wilt en wat het kost en als je dan de zaak binnenloopt dan kijk je eerst of je het verschil kan accepteren voordat je gaat passen en de tijd van die mensen gaat gebruiken voor informatie of wat dan ook.

Als het verschil op het randje zit kan je ook eerst vragen of er wat vanaf kan, zeg dan meteen dat je niet daar wilt gaan passen en online gaan kopen en je zal merken dat ze dat meestal wel waarderen. Zo niet dan wil je daar ook helemaal geen advies en kan je beter meteen ergens anders gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten kate heeft een winkel maar ook een webwinkel dus dan zit je altijd goed ,net als FC moto ,als de modellen niet steeds verdwijnen er er steeds iets nieuws komt was het niet nodig geweest om deze zoektocht te doen.

De XR 1100 van shoei voldeed aan mijn wensen en de maat is bekend ,dan had ik heel gemakkelijk via het net een nieuwe kunnen bestellen ,of dat ze een opvolger hadden gemaakt zoals de 1100 de 1000 opvolde.

Dus een XR 1200 was welkom geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wel en wee van web winkels versus gewone winkels is een oeverloze discussie.

"Leeftijd/kwaliteit" helmen zoals de titel van dit topic aangeeft is waar het hier om gaat.

 

Maw: :focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internetwinkels willen nog al eens aan 'grijze' import doen. Of dat voor helmen ook geldt weet ik niet. Wél dat het voor (elektronische) apparatuur heel vervelend kan zijn (televisie niet gehomologeerd voor de Nederlandse markt, beperkte garantie e.d.). Logisch dat er dan een (fors) prijsverschil kan zijn, maar dan moet je - inderdaad - niet zeuren en je eventuele verlies nemen.

Het is in elk geval niet eerlijk om bij vermoedelijk grijze import prijzen tegen elkaar uit te spelen. Laat onverlet dat je soms exact hetzelfde artikel wel veel goedkoper kan vinden op internet, zoals accu's, batterijen, inkt voor printers, div. accessoires, omdat bij grote winkels hier soms veel marge zit. Deze artikelen hoef je niet te passen en die kunnen dus zo uit een magazijn komen.

aangepast door JeFour
direct bovenstaande post quoten is niet nodig, verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...