Ga naar inhoud

Garmin Zümo 395LM review


 Delen

Aanbevolen berichten

Welke meldingen bedoel je? Ik krijg alleen bij vragen om herberekenen een melding in het scherm, andere meldingen komen in de bovenbalk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou soms stopt de gps verbinding omdat je net te lang in een tunnel rijdt bevoorbeeld. dan krijg je zo'n stomme melding van "kan gps signal ontvangen". Dat is echt super onhandig. Of als je verbinding met headset wegvalt komt dat ook in beeld, gebeurt gelukkig zelden.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Mij lijken dat juist wel handige meldingen. Toch ?

 

Dat vind ik niet, vooral ook omdat ze lastig uit te drukken zijn. De melding aanzich vind ik niet zo erg, maar dat je ze fysiek uit moet drukken en soms gaat dat niet in 1x goed en wordt je erg afgeleid. Het kan zo zijn dat je zo 2 a 3 sec je ogen van de weg moet afhalen, in drukke verkeers situaties doe ik dat liever niet en blijft die melding gerust 5 a 10 min. staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het signal verlies ik alleen in de tunnel, gelukkig rijdt ik ook niet zo vaak door een tunnel. Toen ik in Italie was, reed ik wel veel door tunnels en dan is het wel irritant. Verder heb ik nooit problemen met de verbinding. Met de Bluetooth gebeurd het soms gewoon maar dat is echt zelden gelukkig.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is trouwens vet irritant dat Garmin een melding geeft over het wegvallen van het signaal in een tunnel. Aan het kaartmateriaal kan hij toch zien dat je in een tunnel rijdt!

Andere merken en ook de GPSen in verschillende autos geven dan geen melding weer. Kan Garmin dat niet aanpassen?

 

Bert van Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het kaartmateriaal kan hij toch zien dat je in een tunnel rijdt!

 

Klopt. Het scherm gaat dan veelal zelfs automatisch in nacht-modus.

 

Technisch zou het dus moeten kunnen. Toch is de melding nog steeds wel functioneel - het is goed dat Miep je even laat weten offline te zijn; kan immers zijn dat je meteen na de tunnel (of zelfs er in) een afslag moet nemen. Door de melding dat het signaal verloren weet je dat je even zelf op de borden moet letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik dat er teveel gewaarschuwd wordt.

Ik hoef alleen te weten wanneer ik af moet slaan of wanneer er een flitser is, daar heb ik hem voor... gemak en niet om voor mij na te denken want dat wil ik zelf doen om helder en alert te blijven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb vorige week mijn 660 vervangen door een 395. Pas een ritje mee gedaan, maar ik heb alvast een praktisch vraagje: als ik de track inclusief waypoints (bv lunchstops) via Basecamp zend naar mijn toestel vind ik de waypoints niet meer terug op mijn kaart. Bij de 660 deed je dat met "importeren favorieten". Hoe gaat dat precies bij de 395?? Ik heb alle menus doorgelopen maar vind het niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik de track is niks anders dan allemaal punten die de Garmin bij sporen kan converteren naar een route, wat jij wil is een route overzetten, nu kan je in Basecamp de track converteren naar een route, je krijgt dan echter een route met een begin en eind punt en zodra je waypoints hieraan toevoegd of een de route ergens verlegd gaat hij herbereken met je huidige route profiel. Wat ik altijd doe is het spoor vel rood maken in Basecamp en dan de route gewoon herberekenen op de kaart welke ook in je Garmin zit afwijkingen zie je dan meteen en kun je aanpassen zodat hij gelijk wordt aan de track. Je zou ook nog de track bij de waypoints in stukken kunnen knippen en verschillende delen (voor/na de lunch) kunnen maken.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen track fan maar ik maak wel een track van de route die ik binnenkrijg en dan doe ik herberekenen met profiel rijden want in mijn belevenis heb je dan de minste afwijking en dan sleep ik eventuele afwijkingen terug op de track tot deze weer gelijk lopen.

Net als Rob mak ik de track eerst een contrasterende en duidelijke kleur zodat de track duidelijk zichtbaar is en de verschillen ook.

Het resultaat zet ik dan naar de Garmin.

Vaak maak ik ook een eigen planning wanneer er niets besproken is, dan zet ik de tijd aan en bepaal ik stops aan de hand van de tijden voor een beetje een gelijkmatige verdeling.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie geven niet echt antwoord op mijn vraag. Ik wil alleen maar weten hoe je waypoints die je naar je toestel hebt gestuurd zichtbaar op de kaart kan maken. Bij de 660 had je de knop importeren favorieten. ...waar zit diezelfde knop bij de 395?? Ik neem toch aan dat dat bij dit toestel toch ook kan?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openingsscherm >> Waarheen ? >> opgeslagen (hartje-symbool = favorieten) >> alle opgeslagen plaatsen >> waypoint kiezen.

 

Dan maakt de zumo zelf de route naar het gekozen waypoint volgens het profiel dat je in het toestel hebt staan.

 

Wil je het waypoint in je gpx-route opnemen ?

Dan moet je eerst je gpx-route laden in het toestel en vervolgens het waypoint laden en dan kiezen voor de optie "toevoegen aan route".....

Let op: dit moet je ook weer herhalen als de route opnieuw geladen wordt in je apparaat. Want het waypoint wordt op deze manier niet vast in de route opgenomen.

 

Bedoel je dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...