Ga naar inhoud

Garmin Zümo 395LM review


 Delen

Aanbevolen berichten

ja we komen in de buurt. Bij de 660 bleven al mijn waypoints gewoon staan van alle routes die ik ooit heb gereden. Dus als je daar weer in de buurt reed zag je een bekend waypoint in de kaart verschijnen, die verdwenen nooit. De waypoints hoeven dus niet gekoppeld te zijn aan een bepaalde route....als ik bv. volgend jaar weer langs kasteel Doornenburg rijd moet de waypoint van het kasteel gewoon weer in beeld komen. Zo zou ik het willen...

Ik werk sinds 3 jaar uitsluitend met tracks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waypoints blijven in je apparaat staan zolang jij ze er niet uit haalt.

Ik dacht dat je de waypoits aan de gpx-route wilde koppelen.

 

Of de waypoints allemaal ook weer in je scherm verschijnen als je in de buurt bent ? Daar heb ik nooit naar gekeken. Wellicht een kwestie van instellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij de kaartlagen.

Instellingen > kaart en voertuigen > kaartlagen

Selecteren welke kaartlagen je wilt gebruiken en dan opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja om te beginnen wil ik inderdaad de waypoints koppelen aan de gpx route...laat ik daar eens mee beginnen,...dat lukt overigens nog niet...de optie "toevoegen aan route".....kan ik niet vinden. Ik ga nog wel even experimenteren. bedankt voor zover. :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de route laden en dan bedoel ik niet alleen in je toestel importeren maar ook activeren. Dus klaar om te vertrekken zeg maar.

 

Vervolgens waypoint laden. Dan verschijnt automatisch een scherm met "nieuwe route" en "toevoegen aan route".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nu achter dat de waypoints gewoon met de route/track in het toestel terecht komen als je ze vanaf basecamp naar je toestel stuurt. Als je gaat rijden komen de waypoints gewoon op je scherm tevoorschijn als een hartje (van favorieten, maar je kan er ook een ander icoontje van maken). Alleen komt niet de naam van het waypoint op je scherm (zoals bv "lunchlocatie Xanten"). Doordat ik de hele route restaurants en tankstations voorbij zie schuiven, kan je je eigen waypoints misschien nog wel eens over het hoofd zien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan route punten "hard" maken en dan geven ze wel een melding in je scherm, want je moet er dan langs rijden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een manier om handmatig toe te voegen. Nadeel : je kunt het niet afzonderlijk meer als bestemming selecteren. Maar dat is misschien niet interessant voor TS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gisteren even een beetje paniek om de 395.
Ik moest ergens naartoe en wilde de GPS aanzetten om het adres vast in te voeren maar het beeld bleef zwart :depressed:
Een beetje zitten morrelen in de hoop dat het slechts een vuiltje op een contactje is van de houder maar geen teken van leven. Even de contacten gemeten maar die gaven wel spanning aan dus dat was het ook niet.
Eerst maar snel naar de afspraak en het laatste stukje maar de telefoon gebruikt voor het adres en bij thuiskomst geprobeerd of er wat gebeurde als ik 'm aan d laptop zou hangen... ook niet.
Ik moest even het youtube kanaal van Mr GPS raadplegen wat ook alweer de handeling van een harde reset was al had ik mijn twijfels omdat ik dacht dat dat moest gebeuren als het apparaat aan staat. Het was een kwestie van rechts onderin het scherm drukken en tegelijkertijd de aan-/uit knop ingedrukt houden en dan zou je naar de basis gaan en ook weer de instellingen doorlopen maar vreemd genoeg ging hij weer aan maar dan zonder de starthandelingen :scratchchin:
Gelukkig werkt hij weer maar vreemd was het wel omdat ik afgelopen zaterdag de hele dag geen enkel probleem heb gehad waardoor ik dit aan had kunnen zien komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contactpuntjes zelf in de houder wel in goede staat? En dan bedoel ik niet of ze stroom door geven maar of ze nog op de juiste plaats zitten. Ik heb een keer gehad dat een contactpuntje van de houder deels was gebroken / gebogen. Moest de navigatie heel voorzichtig erop zetten om er voor te zorgen dat er stroomvoorziening bleef. Beetje vlot een drempel of wat slecht wegdek kon er echter voor zorgen dat het contact verbroken werd. Met als verdergaan op accu als gevolg, of navigatie eraf en weer erop. Je krijgt dan wel een melding als de stroom weg valt. Maar als er al geen stroomvoorziening is geweest bij het erop zetten terwijl de navigatie al aan staat valt het mogelijk niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puntjes zijn prima, ik smeer ze ook af en toe in met zuurvrije vaseline.

De interne accu was ook volledig vol, maar bedankt voor het meedenken.

Hopen dat het geen voorbode is voorbode is voor een echt probleem :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de aan/uit knop minstens 12s ingedrukt houdt, doe je een "koude" start van het toestel.

(Eénmalig kort indrukken van de aan/uit knop is een "warme" start.)

Ik moet dit regelmatig doen nadat het toestel niet direct opstart als deze voeding krijgt via één van de houders.

aangepast door VFRoemer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...