Ga naar inhoud

Garmin Zümo 395LM review


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat het echt uitzetten en die "koude" start een kwestie was van een seconde of 3, maximaal 5 en ik vond die 10 seconden die ik geprobeerd heb toch al behoorlijk lang :scratchchin: Net 2 te kort dus :schater:

Echt uitzetten is ook maar een goede 3 tot 5 seconden, dat heb ik al een paar keer moeten doen omdat een enkele keer de BT van de helm wel werkt voor de gesproken aanwijzingen maar niet voor de muziek.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2018 om 13:22, RoelH zei:

Contactpuntjes zelf in de houder wel in goede staat? En dan bedoel ik niet of ze stroom door geven maar of ze nog op de juiste plaats zitten. Ik heb een keer gehad dat een contactpuntje van de houder deels was gebroken / gebogen. Moest de navigatie heel voorzichtig erop zetten om er voor te zorgen dat er stroomvoorziening bleef. Beetje vlot een drempel of wat slecht wegdek kon er echter voor zorgen dat het contact verbroken werd. Met als verdergaan op accu als gevolg, of navigatie eraf en weer erop. Je krijgt dan wel een melding als de stroom weg valt. Maar als er al geen stroomvoorziening is geweest bij het erop zetten terwijl de navigatie al aan staat valt het mogelijk niet op.

De stroomvoorziening van de Zumo, in de houder op de motor, wil bij mij ook nog wel eens problemen opleveren. Tijdens het rijden wordt de stroomvoorziening dan bij elke hobbel in de weg onderbroken, met dimmen van het scherm en de melding. Als de contactpunten van de stroomvoorziening en van de Zumo worden schoongemaakt met een contactreiniger (bijv. WD40 op een stukje keukenrol spuiten en dan de contacten voorzichtig afvegen), dan is het probleem opgelost en kan ik weer maanden zonder problemen rijden. Even krassen op de contacten (zoals je bijv. doet als je met een multimeter gaat meten) lost het probleem ook op, maar beschadigt op den duur de contacten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het contactpuntje daadwerkelijk gebroken/gescheurd en zat vrij los in de "stekker". Je duwde het puntje scheef weg als je niet heel voorzichtig de Zumo erop zette, met geen stroom als gevolg. Mogelijk misschien deels mijn eigen schuld dat met het bevestigen een klein beetje over de puntjes werd geschoven (op de andere motor had ik er echter geen last van). Dit was binnen de garantie periode en netjes een nieuwe kabel gekregen van Waypoint. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die contactpuntjes zijn inderdaad een zwak punt. Het idiote is dat je een volledig nieuwe voeding moet kopen van 40 euro omwille van een defect contactpunt. Ik heb me al rot gezocht naar die contactjes, maar blijkbaar is het echt exclusief van/voor Garmin en vind je ze nergens apart. Jammer, want de rest van die kabel (omvormer naar 5V, kabeltje en zekering) stel je voor minder dan 4 euro samen. Ik hou van de Garminproducten en heb naast de Zumo ook nog een Nuvi (in het autootje van de dochter), Quest (met fietskaart op de MTB) en Virb (action cam) in gebruik, maar hun accessoires zijn schandalig duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...