Ga naar inhoud

Handvat verwarming origineel Honda


Willem
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, heb originele handvat verwarming op mijn VFR1200. Nu wat kouder wordt (vanmorgen 7 graden), wil ik mijn handvat verwarming terug gebruiken maar heb vastgesteld dat die het niet meer doet. Zet ze op, lichtjes flikkeren zoals gewoonlijk, standen kan je ook gewoon selecteren maar de handvatten doen niet wat ze moeten doen : warm worden. Weet dat er een veiligheid is ingebouwd bij de originele set en dat ie niet inschakelt indien batterij niet genoeg vermogen heeft maar ik heb nog niet gemerkt dat de batterij (bijna) op is. Starten doet hij normaal - geen enkel probleem gemerkt. Rij dagelijks woon-werk dus een 100-tal km, dus opladen van de batterij gebeurt ook regelmatig.

Iemand zelfde ervaring of inschatting naar mogelijke oorzaak ?

Groeten
Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alleszins grondig de LED signalen nog eens controleren aan de hand van je handleiding.

 

Mogelijke oorzaken waar ik aan kan denken:

 

- zwakke batterij?

- defecte of slecht werkende controller (mogelijk vocht?)

 

Hier vind je al wat informatie:

 

http://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/79435-honda-heated-grips/#comment-971485

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag op mijn Crosstourer hetzelfde geconstateerd.

Als ik het goed bekijk zijn het afgezien van algehele spanningsproblemen dus vaak vochtproblemen, of in de elektronica bij de schakelaar of bij de controle unit.

Ik zal morgen of zaterdag wel gaan kijken.

 

Bert van Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert, ik heb hetzelfde probleem gehad de elektronische unit kan niet tegen water. Ik heb ze zelfs vervangen voor deze http://s.aliexpress.com/UJrmqEBr 6a084103cf1aec01ec67e53a37369f19.jpgen hierbij preventief de regelaar dicht gekit en de stekkers ingetapet, ze worden net zo warm en hebben vier standen aan de positie van het schuifje kun je de stand zien, dit zijn de enige die geen grote knoppenunit hebben en het meest op de Honda OEM lijken Hieronder de gemonteerde foto's

2b2fa837424731d0b0a733b49c5daecd.jpg6c5d72f8216ac230d46a815afe4d678b.jpg

Ik gebruik ze inmiddels een jaar naar volle tevredenheid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij m'n vorige VFR1200F , deden ze het ook soms wel, dan weer niet enz....
tot ze het volledig opgaven.
Oorzaak => de controller die verzopen van het water zat.
Deze zit als ik me niet vergis achter het linker zij paneel.
Kostprijs vorig jaar bij de dealer zelf (zonder plaatsing) 70€ , het erbij vermelde partnummer is 08T50MGE80003 Controller G/H


Anders kan je het hier ook nog eens nalezen.
http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=21950

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren en vandaag gekeken, gisteren de controller bekeken, een klein beetje corrosie op 1 pin, maar verder niets aan de hand. Vandaag toch nog beter naar de verdere bekabeling gecontroleerd. Het resultaat een stekker die los zat en een kabelbreuk. Dat laatste is mischien te verklaren als de kabel bekneld is geweest bij een stuuruitslag.

Kortom alles gerepareerd en de handvatverwarming doet het weer.

 

Bert van Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die corrosie op die ene pin is wel een teken dus misschien toch even de controller afkitten o.i.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook behandeld met contactspray. Dat lost corrosie op en bevat ook wat olie om verdere corrosie te voorkomen.

 

Bert van Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn handvat verwarming van m'n nieuwe 1200F deed het na een 2 maand ook al niet meer, daarnet laten nazien.......
controller had er ook reeds de geest aan gegeven.
Is voorlopig vervangen door een controller van een VFR1200F die total loss was, ter depannage.
Als m'n motor binnen moet voor z'n 12.000 km onderhoud krijg ik een nieuwe controller.
Mekanieker heeft op aanvraag ook de connector met speciaal vet ingewreven, om vocht buiten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En heb het terug zitten, na een ritje in de regen (geen idee of het er wat met te zien had)
Zette hem op stand 1 licht (lichtjes deden het), maar werd niet warm en zag dat het lichtje niet meer scheen.
nogmaals op stand 1 gezet (lichtjes deden het), maar werd niet warm en zag dat het lichtje niet meer scheen

dit nog zo een 2 maal,
Waarbij ik na verloop dacht dat ik die per toeval uitzette tijdens het bedienen van m'n knipperlichten (wat normaal gezien niet kan)
tot ik hem op stand 2 zette (lichtjes deden het) ......

maar werd niet warm en zag dat het lichtje niet meer scheen...en dat was het, niks meer.......
Contact opgenomen met de dealer dat er waarschijnlijk toch meer aan de hand moet zijn, 2x de controller op een maand of 3 stuk, is niet echt normaal.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...