Ga naar inhoud

H7 LED cree verlichting, iemand ervaring


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt Eric, wat op een CAN-BUS systeem werkt werkt ook op een gewoon systeem maar andersom niet perse.

Het betekend in dit geval alleen dat er een weerstand o.i.d. in zit waarmee een CAN-BUS denkt dat er normale lampen in zitten, zonder dat zou je een foutmelding krijgen omdat het systeem een "foute" afname van stroom meet.

Een standaard systeem zet er 12V op en boeit het verder niets wat er afgenomen wordt, alleen het knipperlichtrelais doet dit om de frequentie te bepalen, bij vervangen voor LED gaan ze sneller knipperen en dat moet je dan opvangen met een weerstandje of een vermogensonafhankelijk knipperlichtrelais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze in mijn motor zitten. Geeft een goed beeld op de weg. Mooi wit en geen gedonder met starten zoals met xenon lampen.

Ik vind ze super. Mijn vrouw heeft er geen las van als ze in de auto rijd ( en ze komt mij tegen ;-) )

Iedereen hier op dit form heeft hier een mening over. dit is de mijne :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wat Ray zegt. Sommige moderne voertuigen zijn uitgerust met een ECU (OBD of OBDII) die een foutmelding zal geven wanneer je lamp kapot is. Aangezien een LED lamp minder verbruikt, kan er mogelijk een foutmelding gebeuren. Een zogenaamde Canbus LEDlamp zorgt ervoor dat er geen foutmelding zal gebeuren.

Persoonlijk denk ik niet dat de installatie van een H7 LED, zonder Canbus, op een Honda problemen zal geven. Voor zover ik weet lopen Japanse motoren ver achter op dit gebied. Ik heb gelezen dat zelfs de meest moderne Japanse motoren nog altijd zijn uitgerust met OBD. Zo gebruikt men op VFR 1200F nog altijd OBD. Suzuki schijnt dan weer een eigen systeem te hebben. Europese motoren daarentegen, zoals BMW, zouden reeds OBDII gebruiken.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die energie besparende lampen niet fijn zijn voor de SR .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een auto levert de dynamo wat gevraagd wordt, deze schakelt uit wanneer er stroom genoeg is en dan spaart LEd ook brandstof.

De motor heeft niet de ruimte voor dat systeem en draait altijd mee en de SR moet het teveel opgewekte dissiperen (ook wel affakkelen genoemd), hoe minder stroom gevraagd wordt door energiezuinige systemen zoals LED hoe meer stroom de SR moet dissiperen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Led dingen zijn niet zozeer energie zuinig maar geven vooral bizar veel licht. die 4000lumen dingen verbruiken nog steeds ca 40 watt. Verder zit er altijd een best lomp koel element op/aan dat moet wel passen natuurlijk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SR is in feite een grote weerstand. Het teveel aan stroom wordt aan deze weerstand afgeleverd. Het meeste van de elektriciteit wordt omgezet in warmte (hoe meer stroom de weerstand te verwerken krijgt, hoe warmer hij wordt). Het is daarom dat heel wat VFR eigenaars een extra koellichaam inbouwen bij hun SR.

De standaard SR is gemaakt voor de standaard uitrusting van je motorfiets. Installeer je energiebesparende items (zoals LED lichten), zal je SR meer belast worden en mogelijk uiteindelijk kapot gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben importeur geworden voor Cyclops Led-lampen.
De eerste zending is onderweg naar Nederland.
Cyclops is voor zover ik weet de enige die zijn lampen (ook) specifiek bouwt naar het motorfietsmodel. M.a.w.: precies passend en een perfect lichtbeeld.
Ik heb net een groepsaankoop gedaan voor het BMW GS-forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SR is in feite een grote weerstand. Het teveel aan stroom wordt aan deze weerstand afgeleverd. Het meeste van de elektriciteit wordt omgezet in warmte (hoe meer stroom de weerstand te verwerken krijgt, hoe warmer hij wordt). Het is daarom dat heel wat VFR eigenaars een extra koellichaam inbouwen bij hun SR.

De standaard SR is gemaakt voor de standaard uitrusting van je motorfiets. Installeer je energiebesparende items (zoals LED lichten), zal je SR meer belast worden en mogelijk uiteindelijk kapot gaan.

Dat is niet geheel juist: Zie dit artikel:

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=24380&hl=

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik, maar ik probeerde het zo simpel mogelijk uit te leggen. De meesten hebben echter geen boodschap aan een heel technische uitleg waar de uiteindelijke boodschap (je kan je SR om zeep helpen) verloren gaat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...