Ga naar inhoud

H7 LED cree verlichting, iemand ervaring


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik betwijfel sterk dat ze er specifiek gaan maken voor de VFR.

Gelet op de verkoopcijfers van de 1200F zal deze zeker niet op hun prioriteitenlijstje staan. De nieuwe VTEC is reeds uitgerust met LED verlichting. Misschien maakt de X een kans?

Oudere modellen zoals de 6de gen VTEC of de 800FI?

Allemaal zeer twijfelachtig denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel benieuwd naar het lichtbeeld. Als dat net zo goed is als met een originele lamp, wat ik sterk betwijfel, dan kan het vooruitgang zijn.

Voor energie besparing hoef je het niet te doen, want die is er niet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VTEC en mogelijk ook de FI staan op hun lijstje.

De 1200-serie lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

De Blackbird (wordt al 10 jaar niet meer gemaakt) staat ook op de lijst, dus de in grotere aantallen verkochte VTEC zal wel eerder komen.

Het is wel spijtig dat de F en mogelijk de X buiten dit lijstje vallen. Het heeft natuurlijk te maken met "return on investment".

Zo zag ik ooit de verkoopcijfers van FI en VTEC in Europa - respectievelijk +- 70.000 en +-80.000 eenheden.

Als je ziet dat van de F er maar +- 33.000 wereldwijd zijn verkocht (waarvan blijkbaar maar +- 1.800 in de USA), dan begrijp ik het wel.

Slechte verkoopcijfers zijn de oorzaak dat het "upgraden" naar de laatste technologie aan de 1200 voorbijgaat. Het is uiteindelijk ook de laatste VFR met "traditionele" verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen best wel universele in passen. ff kijken naar de afmetingen van het koellichaam. Of wat ook kan, ik kan ze ook gaan passen bij AFS als ik weer wat centen over heb. Nu ff niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel spijtig dat de F en mogelijk de X buiten dit lijstje vallen. Het heeft natuurlijk te maken met "return on investment".

Zo zag ik ooit de verkoopcijfers van FI en VTEC in Europa - respectievelijk +- 70.000 en +-80.000 eenheden.

Als je ziet dat van de F er maar +- 33.000 wereldwijd zijn verkocht (waarvan blijkbaar maar +- 1.800 in de USA), dan begrijp ik het wel.

Slechte verkoopcijfers zijn de oorzaak dat het "upgraden" naar de laatste technologie aan de 1200 voorbijgaat. Het is uiteindelijk ook de laatste VFR met "traditionele" verlichting.

 

Dat wil niet zeggen dat hij niet past in een 1200 F / X

 

Voorkant lamp zal hetzelfde zijn i.v.m. lichtbeeld. Achterkant is dan de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht het wel af hoe het wordt als er iets voor de 1200 F komt gewoon extra licht opbrengst is altijd welkom.

maar ik durf er ook geen rally lampen in te zetten (100 watt)vanwege de hitte, rij er wel al 40 jaar mee in de auto maar zijn nog steeds verboden.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Toevallig zitten deze op mijn V-TEC, ze zaten er al in toen ik de vfr kocht.

Lichtbeeld is wel prima. Ik rijd vaak in de nacht ook op plaatsen waar er geen lichten zijn en het beeld is gewoon goed en ze verblinden niet.

Enige nadeel voor de vfr is het inbouwen. Daar moet je creatieve handelingen toepassen om het mooi en passend te krijgen.

Ik heb namelijk recent de topkuip los gehad om te kijken hoe het allemaal nou vast zit. De grote blokjes komen te vervallen die moet namelijk uitelkaar en de bracket waar je de H7 lamp in doet ook, kabels die in het blokje zaten moeten dan direct op de kabels van de ledlamp aangesloten worden (dit laatste had Johan voor mij gedaan toen de motor daar was omdat de vorige eigenaar alles gewoon op elkaar had aangesloten en dicht getaped).

 

Groet,

 

Awi

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lichtbeeld is wel prima. Ik rijd vaak in de nacht ook op plaatsen waar er geen lichten zijn en het beeld is gewoon goed en ze verblinden niet.

Zet hem eens in het donker voor een garagedeur en maak een foto van het (dim)lichtbeeld en post die.

Ben er wel benieuwd naar.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit allemaal dimlicht is dan wordt ik er nog niet vrolijk van. Ik begin te vrezen dat hier hetzelfde probleem in zit als bij Xenon, namelijk het niet bij elkaar passen van lichtbron en reflector.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...