Ga naar inhoud

OBD software voor motorfietsen?


 Delen

Aanbevolen berichten

heeft er iemand ervaring met OBD software voor een Honda uit te lezen?

als ik mijn handleiding lees komt vaak HDS ter sprake, als je dit googled, kom je bij een pocket versie voor fouten uit te lezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel een scanner/uitlees apparaat hebben, per motor verschillend wat je ermee kunt, maar in de werkplaats voornamelijk gebruikt om de fouten uit te lezen.

Honda heeft sowieso niet zoveel electronica in de motor dus niet zo noodzakelijk als bijvoorbeeld bij een Beemer, die geeft oa aan in je display wanneer je voor een servicebeurt naar de dealer moet, die melding kun je alleen met zo´n scanner weer aanpassen.

Op de China-websites zijn scanners wel voor redelijke prijzen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien doet de PGM FI een constante diagnose van de werking van je motorfiets. Is er iets mis dan krijg je een MIL code op je dashbord. Deze kan je gemakkelijk aflezen. De corresponderende foutcode staat in je werkplaatshandboek, zodat onmiddellijk kan weten wat er mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee, als je de stekker onder het zadel gebruikt en dan het contact opzet begint de MIL te knipperen , alleen weet ik niet hoe ik dit moet interpreteren.

 

langzaam knipperen, snel knipperen stoppen en terug beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met knipperen duiden ze nummers aan die je in het WPHB kan terugvinden, een langzame knipper is een tiental en de snelle knippers zijn de enkele dus 2 keer langzaam en 6 keer snel is 26.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manual raadplegen, hierin staat vermeld hoe ze weer gegeven worden.

Vaak in een willekeurige volgorde, is ook niet belangrijk en gescheiden door een pauze.

Na de laatste opgeslagen foutcode laat het lampje een bepaald knipperpatroon zien ten teken van het einde.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle uitleg staat in je WPH blz. 6-11.

 

Een lange blink duurt 1,3 seconden (=10 zoals Ray reeds zei) en een korte duurt 0,5 seconden.

Zijn er verschillende foutcodes, dan komt de laagste eerst.

Subcodes worden niet weergegeven door de MIL.

 

Mil codes staan in je WPH blz. 6-14 en 6-15.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...