Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 3)


voodoo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk zijkoffers:pompomdown:

 

2rh1nc7.jpg

 

mt9xxg.jpg

 

Nu kan ik in iedergeval spullen meenemen en heb ik geen rugzak nodig:crossy::1210:

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, de ophangpunten zitten al in het frame verwerkt, denk dat het bij de 1200 ook zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat hem goed. 

Ook de koffers van Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen paar maand een aantal modificaties uitgevoerd aan de CT.

 

Als eerste het zadel. Het originele zadel zit gewoon goed voor mij (voor het eerst dat een OEM zadel gewoon goed is). Mijn vrouw vond, na een testrit op de Versys 1000,  de zit als duo toch minder goed dan ze in eerste gedacht had. Dus bij Rayz geweest en het duo gedeelte ongeveer 2 cm hoger gemaakt het zadel voorzien van een ruwere bekleding. Ray heeft voor mij een mooi zadel in elkaar gezien zonder het opzichtige van de Bagster en Topsellerie zadels zo kenmerkt.

 

2pqntj9.jpg

 

De tweede aanpassing doet ongetwijfeld een aantal wenkbrauwen fronsen. 

Ik heb de DCT Pedal Shit kit gemonteerd. D.w.z een schakelpedaal toegevoegd aan de DCT.

De DCT doet gewoon heel goed zijn werk alleen in de gebieden met haarspeldbochten prefereer ik toch het handmatig schakelen. De bak gaat dan in Manueel dan moet zelf opschakelen en kan ik zelf terugschakelen. Ik heb dit afgelopen Paasweekend met de knoppen op het stuur geprobeerd maar dat vond ik toch niet prettig. Daarom een schakelpook voor deze gebieden.

 

w2eouh.jpg

 

De derde aanpassing betreft het ruitje. De facelift versie van de CT (vanaf 2016) heeft standaard een ruit dat tussen de lage en hoge toerruit van de eerste uitvoering zit. Met een Schuberth S2 helm bleef het met de turbulentie nog binnen aanvaardbare grenzen. Met mijn huidige Shoei Neotec II is dat helaas niet meer het geval. Daarom had ik eerst een schade ruit van marktplaats gehaald en hier een stuk afgeslepen en hier een maand mee gereden. Uiteraard meer windruis maar zeer weinig turbulentie. Aangezien het geen fraaie ruit was, heb ik daarom de lage variant van de MRA besteld. Deze blijkt iets hoger te zijn maar buigt wel meer af richting de bestuurder waar de ruit eigenlijk wat vlakker ligt. Hierdoor is de ruit net wat prettiger te rijden dan het afgeslepen origineel. Ook smoelt de ruit beter dan de afgeslepen variant.

 

90a7f9.jpg

 

25gz782.jpg

 

De laatste aanpassing is het vervangen van de Wilbers Nivomat door een traditionele schokbreker van Wilbers. De Nivomat is een fijne comfortabele schokbreker welke de CT duidelijk een betere wegligging geeft dan de originele schokbreker (voorkant is overigens ook voorzien van elementen van Wilbers). Alleen met 2 personen door de Ardennen of Eifel vond ik geen succes. De motor deinde veel te veel naar mijn smaak.  De wegligging bleef gewoon goed maar het deinend gevoel vind ik niet prettig.

Gelukkig kon ik de Nivomat kosteloos omruilen voor een hele fraaie Wilbers 640 Nightline met HPA (Hydraulic Preload Adjuster). De Nightline is een volledig zwarte schokbreker met rode accenten. Dit past heel mooi bij de kleuren van de motor. 

Alleen de kleur van de Preload is grijs i.p.v zwart. Ik denk dat ik deze komende winter nog laat anodiseren naar zwart. De positie van de knop is ook verplaatst. Wilbers vind deze plek blijkbaar beter dan de originele. Wellicht dat ik deze nog terug ga zetten naar de originele plaats

 

30a7605.jpg

 

2uxwk68.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw gecoate wielen (met nieuwe lagers, haakse ventielen, nieuwe PR4 banden) + nieuwe full-floating remschijven (en ook nieuwe Brembo remblokken) gemonteerd. Remklauwen helemaal gereinigd. Andere buddy. Niet zichtbaar: nieuwe rem- en koppelingsvloeistof, nieuwe motorolie + filter, nieuwe bougies en kleppen gesteld. Gisteravond netjes gepoetst. Nog even synchroniseren en dan is hij helemaal klaar voor de rest van het seizoen.

 

Wubbes

 

brembo5.jpg.3a745db222a94a51a874ac0369154c7b.jpg

 

1096419940_wielenrc24.thumb.jpg.126cc616c88a0c3dfa62ff379d736688.jpg

 

RC24-2.thumb.jpg.219c868c7491a79d63cf6d8dc7dcf338.jpg

 

RC24-1.thumb.jpg.1d70f70cde12b2546e9d19acd72913bd.jpg

  • Like 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2019 om 12:33, Athome zei:

De laatste aanpassing is het vervangen van de Wilbers Nivomat door een traditionele schokbreker van Wilbers. De Nivomat is een fijne comfortabele schokbreker welke de CT duidelijk een betere wegligging geeft dan de originele schokbreker (voorkant is overigens ook voorzien van elementen van Wilbers). Alleen met 2 personen door de Ardennen of Eifel vond ik geen succes. De motor deinde veel te veel naar mijn smaak.  De wegligging bleef gewoon goed maar het deinend gevoel vind ik niet prettig.

Gelukkig kon ik de Nivomat kosteloos omruilen voor een hele fraaie Wilbers 640 Nightline met HPA (Hydraulic Preload Adjuster). De Nightline is een volledig zwarte schokbreker met rode accenten. Dit past heel mooi bij de kleuren van de motor. 

Alleen de kleur van de Preload is grijs i.p.v zwart. Ik denk dat ik deze komende winter nog laat anodiseren naar zwart. De positie van de knop is ook verplaatst. Wilbers vind deze plek blijkbaar beter dan de originele. Wellicht dat ik deze nog terug ga zetten naar de originele plaats

 

 

 

2uxwk68.jpg

 

Ik denk dat het handig is om misschien nog een afschermkapje erbij te plaatsen ivm opspattend water en vuil. Het is zo lullig als je aan de knop wil gaan draaien en dan er geen beweging meer in krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Wubbes zei:

Nieuw gecoate wielen (met nieuwe lagers, haakse ventielen, nieuwe PR4 banden) + nieuwe full-floating remschijven (en ook nieuwe Brembo remblokken) gemonteerd. Remklauwen helemaal gereinigd. Andere buddy. Niet zichtbaar: nieuwe rem- en koppelingsvloeistof, nieuwe motorolie + filter, nieuwe bougies en kleppen gesteld. Gisteravond netjes gepoetst. Nog even synchroniseren en dan is hij helemaal klaar voor de rest van het seizoen.

 

Wubbes

 

Je hebt ook niet stil gezeten :thumpup:, die kan er weer tegenaan!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu even geen tijd voor maar ik wil eigenlijk de knop weer terug naar de originele positie. Nu kan ik er niet bij als er een koffer gemonteerd zit. Op de originele plek heeft vuil ook minder kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Wubbes zei:

Nieuw gecoate wielen (met nieuwe lagers, haakse ventielen, nieuwe PR4 banden) + nieuwe full-floating remschijven (en ook nieuwe Brembo remblokken) gemonteerd. Remklauwen helemaal gereinigd. Andere buddy. Niet zichtbaar: nieuwe rem- en koppelingsvloeistof, nieuwe motorolie + filter, nieuwe bougies en kleppen gesteld. Gisteravond netjes gepoetst. Nog even synchroniseren en dan is hij helemaal klaar voor de rest van het seizoen.

 

Wubbes

 

brembo5.jpg.3a745db222a94a51a874ac0369154c7b.jpg

 

1096419940_wielenrc24.thumb.jpg.126cc616c88a0c3dfa62ff379d736688.jpg

 

RC24-2.thumb.jpg.219c868c7491a79d63cf6d8dc7dcf338.jpg

 

RC24-1.thumb.jpg.1d70f70cde12b2546e9d19acd72913bd.jpg

Even voor de duidelijkheid. Zijn de kappen ook al een keer gespoten? 

Het oogt, voor de leeftijd, allemaal wel heel strak en glimmend

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Athome zei:

Even voor de duidelijkheid. Zijn de kappen ook al een keer gespoten? 

Het oogt, voor de leeftijd, allemaal wel heel strak en glimmend

Dat zie ik als een compliment. De kappen zijn niet eerder gespoten, is eerste lak, maar van het poetsen/polijsten knappen ze pas echt op. Als je goed kijkt zitten er echt wel kleine plekjes op, maar voor zn leeftijd ziet het er erg goed uit. 4 jaar geleden een lichte schuiver gemaakt waarbij het rechter zijpaneel lelijk beschadigd was. Ik heb toen mazzel gehad dat ik eenzelfde paneel vond bij een sloperij, in uitstekende staat ook. De onderkuip was al zwart, maar heb ik na die schuiver ook weer netjes gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...