Ga naar inhoud

Smeerlap VFR foto's


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit is mij 1x overkomen in Duitsland..... een wegomleiding...... en natuurlijk niet rijden.....

 

eerst asfalt, dan gebroken asfalt, dan gravel, dan grint en dan zand en tenslotte een stuk van 200 meter leem met allemaal diepe motorsporen er doorheen..... Wat zij kunnen konden wij natuurlijk ook..... Na de leem op asfalt eerst een burn out gemaakt om de banden weer schoon te krijgen.  Tot 40 km na de omleiding zag je in alle bochten gele streepjes, alle motoren inclusief mijn cbr waren geel ipv de normale kleur en 3 jaar na dit avontuur kwam ik nog leem tegen op plekken waar ik al lang schoongemaakt had...... :D

 

Hier kom je nooit van af :D [edit] of je moet je motor uit elkaar schroeven.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niet meer de viffer zelf maar dit is wat er van de ketting afkwam, niet eens helemaal schoon gekregen...

IMG_0735.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je? De ketting schoonmaken?

aangepast door MichelDB
Typo/overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is beter de ketting nooit schoon te maken, behalve als er veel zand op zit.
Met tussendoor schoonmaken doe je meer kwaad dan goed.
Maar ik weet dat er zat mensen zijn die het een rotgezicht vinden, en hem tussendoor schoonmaken.
Ikzelf doe het in elk geval nooit, en haal ongeveer 60.000km met een kettingset (bij een stevige rijstijl).

EDIT: het is wel wenselijk om af en toe het opgehoopte kettingvet bij het voorkettingwiel weg te scheppen.

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog nooit de ketting schoongemaakt en met de XT ben ik het ook niet van plan tenzij ik hem hoor knarsen boven de 660cc eenpitter uit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Als vuile-motor-expert zie ik dat de modder nu wat witter lijkt, ik zou kunnen concluderen dat er pekelresidu is aangekoekt die de totaal substantie lichter van kleur maakt.

Ik merk ook op dat er al een niet geringe hoeveelheid modder zich aan de binnenzijde van het spatbord zich verzameld, dat kan weer mooi gebruikt worden om het tuinpad op te hogen!

 

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...