Jump to content

2017: vakantieplannen op de motor?

IJsbeertje1975
 Share

Recommended Posts

Ik ben verleden jaar de Route Napoleon naar de middellandse zee gereden, en dan via Route des Grandes Alpes weer omhoog naar het Zwarte Woud.
Route Napoleon was gewoon saai qua rijden, wel mooie omgeving. Maar de RDGA was in ALLE opzichten beter.

Als je die kant op wilt gaan zou ik (met de ervaringen die ik nu heb) via de Zwitserse passen naar Italie rijden, dan langs de Midd.Zee westwaards, en dan RDGA weer omhoog.
Niet direct langs de Midd.zee, daar is het erg druk, maar iets landinwaards.
En vermijd Cannes, Nice en Monaco. Veel te druk, idiote scooterrijders, en vaak veel te heet.....

Zoiets heb ik in 1991 of 92 gedaan. Eerst flink wat passen in Zwitserland / Italië, dan naar Genua en vanaf daar wel de weg langs de kust richting Nice / Cannes. Vanaf daar weer omhoog, gedeeltelijk via de Route Napoleon.

De weg langs de kust vonden we toen best leuk, al ga je niet hard en is het (dus) heel warm. Maar dat was dus 25 jaar geleden, ik weet niet hoe het er nu is. Vast drukker ...

Sowieso een lang weekend richting Koblenz en omgeving (mocht iemand nog routes hebben, denk ff aan mij). Wat de rest brengt zien we dan wel weer :) ik ga in ieder geval voor de 10.000 km dit jaar :crossy:

Sowieso een lang weekend richting Koblenz en omgeving (mocht iemand nog routes hebben, denk ff aan mij). Wat de rest brengt zien we dan wel weer :) ik ga in ieder geval voor de 10.000 km dit jaar :crossy:

Dan kan je ook mee naar het buitenlandweekend want dat is een lang weekend net ten oosten van Koblenz :coolsmiley:

De magrietroute staat goed aangegeven dmv borden met...... Een magriet.

Helaas niet met de motor gereden. Ook maar een stuk vanwege onze vakantie plaats. Mooie rustige route.

Ik denk dat ik de Libelle route maar ga doen want die Margriet route lijkt me te druk te worden :39:

Is iemand bekend met de margriet route(s) in Denemarken?

Heb er zo is eentje gereden op weg naar Hirthals voor daar de ferry naar de fareur eilanden te nemen.

Deze was de kustroute. Mooi, maar vlak, en weinig bochtjes. ik denk wel dat ik deze nog ergens als gdb in de pc heb zitten.

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...