Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is een lastige bout, het is een M5 met een borst en een grote platte kop.

Ik wilde al een Aluminium boutje erin draaien maar die ik uit de VTEC heb gehaald met dat formaat kop is een M6 en die paste niet, de M5 boutjes hadden allemaal een veel kleinere kop.

Het is onderdeelnummer 90112-MGH-640 en er zit een nylon ringetje onder met nummer 90507-ZV1-000.

Ik wil nog een keer kijken of ik ze in zwart aluminium kan vinden maar bij Pro bolt hebben ze geen setjes voor de CT :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Accenten, geen hoofdkleur. Kan ook een verwijzing naar Repsol zijn.

In mijn geval vind ik het gewoon wat anders en mooier dan je doorgaans ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende wensen hebben zich alweer geopenbaard :blush:

Ik heb mijn zinnen gezet op de originele mistlampschakelaar maar ronayers.com waar ik voor de VTEC altijd de microfiches nakeek heeft de CT er niet tussen staan dus na wat zoeken heb ik de fiches gevonden bij bike-parts-honda.com maar daar staat geen nummer bij deze schakelaar maar "contact".

Verder gezocht en via via het nummer gevonden maar de meeste sites hebben dit onderdeel niet meer terwijl het al een vervangen onderdeel is.

1 site lijkt ze nog te hebben maar dan mag je meteen €35.60 aftikken (wel incl. verzenden) dus binnenkort maar eens bij Motoport Echt kijken of zij het kunnen leveren maar mocht iemand nog wat weten dan hoor ik het graag.

2e item is een accubewaking, om 1 of andere reden zitten de mistlampen direct op de accu maar dat is aan te passen en kan ik meteen doen wanneer ik de schakelaar vervang. De USB en 12V stekker wil ik wel direct op de accu hebben voor het gemak maar dat gemak moet wel op tijd onderbroken worden om een ander gemak te waarborgen... starten door een knopje in te drukken is namelijk een groter gemak dan duwen.

Die 2 klusjes wil ik samen uitvoeren want de valbeugel is wel mooi maar maakt het demonteren van de kappen wel een stuk lastiger en die kniekappen zijn ook wel tricky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honda heeft inderdaad de schakelaar niet meer in assorti zitten. Ik heb alle fishes in MARIS (Honda dealer bestelsysteem) nagekeken maar helaas, waarschijnlijk omdat de lampen altijd optioneel waren. De TC schakelaar staat wel op alle fishes.

Maar 36,50 voor zo'n schakelaar is zo gek nog niet voor Honda, maar je zult waarschijnlijk nog wel kabel/connector erbij moeten aanschaffen.

Ik heb verder nog diverse andere schakelaars die bij Bakker motors op de plank lagen geprobeerd, zelfs mistachterlicht schakelaar van een XL maar allemaal andere maten.

Ik heb nu zo'n soort schakelaartje in het kapje gemonteerd, bij Conrad ook nog iets van €13,50. Op mn vorige CT zoiets gehad (in het zwart dan).

De kapjes onder de duoplek van je zadel zijn pas tricky! :yes:

 

De mistlampen horen eigenlijk aangesloten op de accessoire-voeding achter linker fairing, ik heb op het elec. schema nog niet verder gekeken maar ga ervan uit dat daar minimaal een zekering tussen zit en wss zelfs wel een relais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat quarter harness daar wel zitten en wil de lampen daar ook op aansluiten. Dat had ik met de Zumo ook Willen doen maar ik miste de stekker met continue voeding. Connector van ik wel van de schakelaar knippen als dat nodig blijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van de info van Joost ben ik er maar vanuit gegaan dat Motoport de schakelaar ook niet kan bestellen deze maar in de UK besteld waar hij blijkbaar nog wel leverbaar was.

Die goedkopere schakelaars zullen wel werken en zo'n model van die 2e link heb ik in het zwart ook op de VTEC gehad zonder problemen (was niet als waterdicht verkocht dus was een gok) maar naast zo'n originele schakelaar vind ik het er toch niet uitzien. Daarbij heb ik op deze plek meer kans op inwateren dan waar ik hem bij de VTEC had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de orderstatus bekeken en ook zij hadden hem niet op voorraad maar verwachten de schakelaar de 14e te hebben dus we achten af.

Heb betaald via Paypal dus ik loop weinig risico maar ik hoop wel dat hij binnenkomt.

Nu nog even zoeken naar een leuke oplossing voor de GoPro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee maar nee, ik heb een hele mooie valbeugel en een behuizing met een continue voeding (vandaar ook de USB) en dan is het niet handig zo op de voorpoot.

Zal wel aparte beelden opleveren en ik wil ook eens kijken naar alternatieve punten want met deze motor heb ik wel meer mogelijkheden.

Ik wilde eerst een RAM mount gaan gebruiken vanwege de vrijheid van draaien maar iets met die originele klikdingen lijkt me dan wel weer erg handig om hem bij een terrasje eraf te halen en daarna meteen in de juiste positie weer terug te zetten.

Eerst maar eens die USB en 12V monteren en de mistlampen Ray aproved aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koopt een motor met alles erop en eraan en als je dan de garage in gaat om een nieuwe lamp met bewegingsmelder op de hangen eindig je uiteindelijk toch met een werkje aan de motor.

Er zit een origineel Honda hoge ruit op en die geeft wel wat turbulentie dus heb ik na de hoge en lage montage nu aan de onderkant een rubber vulring tussen de beugel en rit gezet.

post-3441-0-43473400-1486829902_thumb.jpg

 

Nu staat hij iets schuiner en heeft hij een onder ook iets meet opening.

post-3441-0-08334200-1486829902_thumb.jpg

 

Met een beetje mazzel creëert dat wat meer onderdruk en verdwijnt de turbulentie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, de site leek Engels maar toen ik een mail ontving dat hij verstuurd was (in het Nederlands) en de track and trace bekeek lag hij in Enschede dus even verder gezocht en toen bleek het een Nederlands bedrijf te zijn. Volgens mij een zoon of kleinzoon van Piet van Dijk, een grote motorzaak van vroeger uit Enschede waar ik mijn eerste motor vandaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...