Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch nog goedkoper gevonden Ray. Bij Louis.nl nu in de aanbieding voor 88,99 euro per schijf. Totaal 184 euro inclusief verzendkosten.

En dan te bedenken dat de officiële prijs van de originele schijf 332,99 is.

Dus totaal 666 euro, alsof de duivel er mee speelt...

Scheelt 480 euro!!

Alvast besteld, we vervangen de schijven wel komend seizoen ergens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazzelaar. Toen ik keek dit weekend waren ze 119 per schijf bij Louis.
Maar ik heb ze al binnen via Nr1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Lang geleden dat ik hier wat gepost heb.
Nee ik heb niet al het onderhoud verzuimd in die tijd maar ook niet hier bijgehouden maar nu er weer een aanpassing is gedaan samen met het onderhoud toch maar even wat toevoegen.
Kilometerstand is nu 122927 en 2 weken geleden al begonnen met de boel uit elkaar te halen.
Door de enorme klus veel te lang uitgesteld en daarmee mijn eigen advies om bougies op tijd te vervangen ernstig genegeerd en die zitten er nu dan ook al bijna 9000km langer in dan de voorgeschreven 48k.
Kleppen stellen was een 2e hoofdtaak en daar zie ik altijd weer tegenop maar uiteindelijk was het bereiken van de kleppen weer het ergste van de hele klus.
De vorige keer heb ik het niet goed gedaan want ik heb de speling tussen de rol en klepsteel aangehouden maar tussen de rol en klepstoter gemeten, deze speling was daarom in feite te groot maar dat was niet zo'n groot probleem dat ik het weer opnieuw moest doen (kwam er pas achter toen alles weer in elkaar stond).
Gevolg was dat de speling nog steeds wat aan de grote kant was maar toch alles maar gesteld om nu goed te zijn.
Inlaatkleppen waren nog steeds goed, 3 cilinders helemaal goed en 1 een fractie krappen maar nog steeds ruim binnen de tolerantie. Het was ook 1 van de voorste cilinders dus een drama qua bereikbaarheid dus die ga ik dan ook niet aanpassen.
 

Lekker bereikbaar:
IMG_20221029_125703.thumb.jpg.aac6a495cec9c029e484f55aec94cec1.jpg

IMG_20221029_125648.thumb.jpg.8cbcea772948bdd53e9b2c1538ce52a5.jpg

 

Dat is beter:
IMG_20221029_125637.thumb.jpg.98de74517f2b799a3b1c9632a7aa669c.jpg

 

Het luchtfilter zag er na 25.000km zo uit:
IMG_20221016_131449.thumb.jpg.89d2db9213e23ccf59cf6b11de40308e.jpg

 

En de bobine van cilinder 4 had blijkbaar niet goed afgesloten:
IMG_20221016_143151.thumb.jpg.005a0e4904fa49781bbe2b41e0db1658.jpg

Via motorparts online een gebruikte gevonden want die dingen zijn stervensduur.

 

Een ander dingetje wat ernstig onderhoud nodig had waren de kofferbeugels want die hadden flinke roestplekken dus op de zaak gedemonteerd zodat ik er niet mee hoef te slepen en ze daar een klein beetje aangepast.
Als ik toch bezig was meteen de valbeugels aangepast zodat ik de tassen er direct op kan schroeven i.p.v. met proffesorische bandjes op de plek te houden en de lipjes voor het slotmechanisme voor de koffers eraf geslepen want ik heb de Mosko Moto soft bagage.
Daarna stralen en spuiten en daar komt weer een beetje "overhauling" bij kijken want ik wilde wel wat meer kleur maar niet TÉ.
Hij is zwart met een oranje streep en zwart waren ze al en oranje ziet er ook niet uit. De streep loopt mooi over en dat concept heb ik daarom doorgetrokken.
Ik heb alles zwart gespoten en de beugels aan de binnenkant oranje gemaakt en van het bagagerek heb ik de zijkanten oranje gemaakt.
Daarna alles voorzien van matte blanke lak.
IMG_20221018_165924.thumb.jpg.fa5c84b40e4b4e990a1ab367362955a7.jpg

IMG_20221018_170000.thumb.jpg.29311a90f18b8dba5879dccefb16e72e.jpg

IMG_20221018_165953.thumb.jpg.80f9fc76b5140e90e6a37c6d47651eb9.jpg

IMG_20221018_170007.thumb.jpg.51d69da4ce36dfc36389a4651d4175d8.jpg

IMG_20221018_165936.thumb.jpg.ed89f7c231fc2889a2597a4be4a36b0c.jpg

 

Na het kleppen stellen de KVS afgelaten en dat mag vannacht uitlekken, morgen nieuwe erin en olie vullen en dan de tank en zijkappen weer monteren.
Dan nog 2 boutjes uitboren om het rekwerk weer te kunnen monteren want er waren er 2 afgebroken.
Komende week op de zaak de beugels weer monteren en dan hopen dat mijn idee met het oranje aan de binnenkant het effect heeft wat ik voor ogen had.

 

Uiteraard na het stralen voorzien van een Epoxy primer.
De zwarte plaat links ziet er ruw uit en dat is hij ook maar die zie je niet terug.

IMG_20221017_175109.jpg

aangepast door Ray
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afmaken wordt weer even uitgesteld, ga morgen met iemand de nieuwe TET rijden hier in het zuiden.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hij zit weer in elkaar.

De foto's doen het effect geen recht maar als je eromheen loopt dan lijken het van kleur te veranderen.
Thuisgekomen meteen de tooltube en de tassen weer gemonteerd maar daar heb ik nog geen foto van.IMG_20221102_181043.thumb.jpg.ad767b9449a27f3ccee0c1e0a7dca970.jpg

 

IMG_20221102_181051.thumb.jpg.63c882da82d1e04289cc8e4a000e3eb4.jpg

 

IMG_20221102_181059.thumb.jpg.17abc507fe2cb044fc07a46140f2064d.jpg

 

IMG_20221102_181107.thumb.jpg.00361a1d79291646e8c44ff457f3f1c3.jpg

 

Morgen nog de nieuwe flitsers achter monteren en aansluiten en dan is hij ook weer inzetbaar voor de begeleidingen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi werk Ray. Vraagje. Moet je de radiator niet volledig wegnemen, om het voorste kleppendeksel te verwijderen? Op Uw foto lijkt het of hij juist een beetje naar voor is verplaatst. Moet je dan ook niet de koelleidingen verwijderen? Ben juist hetzelfde werk aan het doen maar geen kleppen nazicht. Heb 46.000 km en het onderhoud van 48.000 aan het doen. Ben er iets vroeger aan begonnen omdat ik een lek had aan het rechter caterdeksel aan de uitgang van de CKP sensor. Alles hersteld maar voor de zekerheid de CKP sensor vervangen omdat ik niet goed kon zien waar het juist lekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bartho zei:

Moet je de radiator niet volledig wegnemen,

Nee, claxon eraf en dan de bevestiging van de radiator losmaken zodat je hem naar voren kan kantelen is genoeg.

Ik had hem weer ook af kunnen halen omdat ik toch ook de KVS vervangen heb maar ik haal het liefst zo min mogelijk los

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch op tijd meenemen.

De uitlaatkleppen werken met tuimelaars en stelschroeven die een stuk gevoeliger zijn voor verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...