Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb er 1 op een accu aangesloten die ik nog had staan en ik denk dat deze Ebay lampjes minder overlast veroorzaken dan de Givi's die erop zitten.

Trouwens wel knap dat je kan zien of het Ali lampjes zijn of "gewone".

Je hebt gewoon verschillende soorten en bij mijn zoektocht heb ik gemerkt dat de meeste mistlampen zijn zoals ook de Givi's die ik er nu op heb en om ze nog een beetje te laten helpen heb ik de lens 90gr. gedraaid wat bij tegemoetkomen een kort moment van irritatie geeft en als ik achter je rijd op de verkeerde plek constant.

Deze wisseling is omdat ik naast beter licht voor mezelf ook een ander minder tot last wil zijn.

Strooilicht heb je vooral bij foute xenon of LED conversies. Bij die extra lampen ontbreekt volgens mij bij het merendeel het afstellen wat voor irritatie zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het heel mooi zien hoe het lichtbeeld is door ze aan te zetten en in het donker en er een soort van nevel voor te spuiten, dan kun je het goed zien of ze alle kanten opschijnen of dat er nog enigszins een scherpe lijn te zien is in het lichtbeeld. Als die scherpe lijn te zien is het een questie van de lampen goed afstellen naar beneden/boven.

 

Hieronder het lichtbeeld van de 800f met LED. Hier is ook geen verschil in links en rechtsrijdend verkeer omdat LED volledig rond gaat niet naar rechts schijnt zoals bij de conventionele lampen.

 

IMG_20190723_134247-min.thumb.jpg.2ee29323496b66576300c42a26f400d3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RoelNL zei:

Je kan het heel mooi zien hoe het lichtbeeld is door ze aan te zetten en in het donker en er een soort van nevel voor te spuiten.

 

Scherp gevonden.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer brand in de koelkast gehad, nu heb ik Hertog Jan erin, nergens meer last van gehad

  • Like 2
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... weer ontopic.

Nog geen tijd en zin op hetzelfde moment gehad voor de lampjes. Erg druk op het werk en daar moet ik wat fabriceren voor de montage maar de voorbereiding moet thuis en daar was het afgelopen week veel te warm (op de zaak trouwens ook) dus dat komt later wel.

Waar ik wel even wat over kwijt wil is het rijden in de bebouwde kom en dat schoot me te binnen door de term "onrondheid" in het bandentopic voor de CT.

Het was me al een paar keer opgevallen dat het net was of elke bebouwde kom waar ik vrij netjes rij er een wasbord als asfalt ligt en dus laatst eens gekeken of er een hoogteslag in het voorwiel zit.

Ik heb geen klok maar de motor opgebokt met het voorwiel los van de grond en het stuur vastgezet en dan een vaste opstelling gekeken of er stukken zijn waar meer speling zit tussen velgrand en het hulpstuk dan op andere punten en dit ook gedaan bij de band.

Vreemd genoeg heb ik geen afwijking kunnen constateren en dat strookt dan ook wel weer met het gevoel op hoge snelheid want daar merk ik niets en als je bij 40 het gevoel hebt dat de voorkant wat op en neer gaat dan zou het op hoge snelheid moeten trillen als een gek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1ne motor is gevoeliger voor de ondergrond als de andere maar het klopt wel dat er soms erg beroerd asfalt ligt.  Ik heb het met de vrachtwagen ook weleens terwijl mijn collega er niks van merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de stick-slip op je keerringen en geleiders in je voorvork zijn. Hij veert dan bij lage snelheden op zijn band.

aangepast door Arno71
typo aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer wat van het wensenlijstje af te strepen :P

Voetsteunen waren binnen. Moest wel eerst naar de andere kant van de Maas want DHL snapt blijkbaar niet dat je ook even bij de buren kan aanbellen maar ach... kon nog net voor de regen even een stukje rijden :39:

Ik had ze al geshowd in het aankopen topic maar nu geen geleend plaatje maar nu zijn ze gemonteerd (kon natuurlijk niet wachten :blush:)

IMG_20190904_183434.thumb.jpg.81390e39b28b9f3d35f7b5c22e8f4a1b.jpg

IMG_20190904_183425.thumb.jpg.29a9355658356bddcaea05b58afb4f02.jpg

 

En het verschil...

IMG_20190904_183505.thumb.jpg.795126ca82841a2de6b7625b174c4a09.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit keen geen zichtbare aanpassing maar vandaag is er een Sabsteef flash in gekomen wat dan wel weer een voelbare verbetering is dus zeker een overhaul die genoemd mag worden.

Ik zeg altijd dat er geen slecht motorweer is maar alleen slechte motorkleding en daar blijf ik bij dus eens kijken of een behandeling voldoende is of dat ik mijn broek en laarzen mag gaan vervangen.
Het heeft de hele dag geregend en mijn voeten waren licht vochtig en mijn kont en benen waren voor de verandering niet nat van het zweet maar van de regen dus ik ben bang dat de carterbescherming even moet wachten en ik me mag gaan oriënteren op een nieuwe broek en laarzen.

 

Edit:

Als iemand een carterbescherming heeft die ik op mag meten dan graag, kan ik 'm op het werk namaken en eventueel meteen aan eigen wens aanpassen.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maar weer eens een update hier.

Het werd hoog tijd dat de kleppen eens nagekeken werden en de bougies die ik al een tijdje heb liggen erin gezet werden.

Volgens mij heeft Honda een hekel aan haar monteurs want wat een ellende om overal bij te komen.

 

De tank maximaal omhoog, dan hoeft hij er niet helemaal vanaf.

IMG_20191108_094118.jpg.31429f1c315d859f5b68a10fc8a92706.jpg

 

Alle stekkers moeten zo'n beetje los omdat de kabelboom nogal wat aftakkingen heeft en alles wel ergens in de weg zit.

IMG_20191108_120037.jpg.69ee278bd1d9b002c04b4e9cb7276172.jpg

 

Ook los blijven ze lastig.

IMG_20191108_154806.jpg.f262c28f64fad286cfb8db7b89b65d37.jpg

 

Eindelijk de kleppendeksels eraf.

IMG_20191108_154759.jpg.d45bfdbe6e200c5923c939470829ebf1.jpg

 

De inlaatkleppen waren allemaal nog binnen de specs maar de uitlaatkleppen stonden allemaal te krap. Gelukkig werken de uitlaatkleppen met de 1200 met stelschroefjes dus ook dat was snel gepiept.

De kleppendeksels zitten er alweer op maar de rest is voor morgen.

 

Ohja... tussendoor nog even naar de zaak geweest voor wat laswerk. Meteen het PAIR gebeuren verwijderd.
Heeft geen effect bij de X maar ook geen nut alleen kan ik de volgende keer overal wat makkelijker bij.

IMG_20191108_132403.jpg

 

 

 

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...