Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo... even wat afgeslankt :coolsmiley:

IMG_20200422_164142.jpg.3171a5e8e2d73a43653d464c833b2b00.jpg

IMG_20200422_164158.jpg.469f56dbc77efa6fb2df7d047d653b89.jpg

IMG_20200422_164209.jpg.861e9cb885a2f9f0726e0392cb3bc168.jpg

 

En omdat de jerrycan op de zijkoffer gemonteerd zit moest daar ook wat op verzonnen worden en die wil je natuurlijk niet zo plaatsen dat hij onder het gewicht van de motor geplet kan worden.
Er zijn kannen die dat aankunnen en deze gaat ook echt niet zomaar stuk maar dit is tenminste ook praktisch en snel om te zetten met het wisselen tussen kofferset of tassenset.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd een beetje moeite met mensen die zo uitgebreid een verhaal doen op het web.
De crashbar bags heb ik er ondertussen al even op zitten. Ik heb de bandjes lekker aangetrokken want rechts heb ik mijn regenkleding in gestopt en ik wil dat natuurlijk lekker samentrekken om het zo compact mogelijk te houden en ik ben er ook al mee gevallen.
De nieuwe hebben ook nog alle bandjes en naden intact en binnenkort ga ik ze echt off-road testen.

De andere crashbar bags waren allemaal per stuk al de helft duurder dan deze per set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je de banden er al snel aftrekt, zou je inderdaad als een maandagmorgen model kunnen beschouwen. De reactie van de fabrikant op dit voorval vind ik niet fraai. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een fabrikant zo kill en afwijzend reageert. Zou het bovenstaande verhaal dan ook het hele verhaal zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat. Het is een eenzijdig verhaal zoals veel op het internet.
Net nog even snel gekeken maar op die ene na kan ik op de eerste pagina geen andere slechte ervaringen lezen.
Op basis van zijn reactie op het eerste antwoord zou ik wel eens willen weten hoe de mail was waarop dat teleurstellende antwoord is gekomen.
Maar goed, er zijn altijd een aantal factoren die bij producten spelen.
Vaak betaal je teveel voor een naam maar soms is een meerprijs zeker gegrond en is de kwaliteit gewoon een paar stappen beter dan de rest.
Goedkoop is duurkoop  maar ook hier heb je de uitzonderingen op de regel.
De lage prijs lijkt me hier best te rijmen als uitzondering want het is een bedrijf die duikuitrusting maakt (wetsuits, drysuits e.d.) als core business en hebben daarvoor al geïnvesteerd in machines om deze materialen te verwerken. Misschien dat het ook een voordeel is om alleen aan direct sale te doen.

Als de crashbar bags geen goede indruk hadden achtergelaten dan had ik ook deze niet daar besteld :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En weer een update.

Allereerst even terug komen op de laatste discussie. De tassen hebben de eerste dag off-road zonder problemen overleefd.

Diverse keren open en dicht gemaakt en alle banden hebben het overleefd zonder enige sporen dat dit op korte termijn anders zal zijn.
Wel bleken de originele ophangpunten van de Tooltube niet sterk genoeg, deze zijn onderweg afgebroken met als gevolg dat de tube over de grond stuiterde.
Dit was op asfalt met dik 100km/h maar buiten de ophangpunten is de rest wel sterk genoeg want hij bleef netjes dicht. Gelukkig reed er ook iemand achter me die zag dat ik hem verloor (hij kon 'm net ontwijken) en heeft hem voor me opgeraapt en meegenomen.
721332724_IMG_20200503_133914(Small).jpg.f0f052b49b90bec1a044a5873bde5c74.jpg
 

Dat gaat weer even klussen worden, heb al een idee alleen even tijd vinden om het uit te voeren.

Dan was er nog een ander klusje wat je aan had kunnen zien komen in het aankopen show off topic en dat was de middenbok.
Op aanraden van Joost even een laag (matte) blanke lak laten geven door onze spuiter (ja ik kan het zelf maar hij heeft het onder werktijd even meegenomen :39:) en gisteren en vandaag even gemonteerd.
2 dagen???? :blink:
Ja en nee. Het was in goed 10 min. te doen maar er zitten 2 veren aan die in elkaar zitten en de buitenveer was best strak. Ik had het wel kunnen redden maar ik hoefde nergens naartoe dus ik heb vandaag even de verentrekker geleend van de zaak, dat ging een stuk makkelijker.
1452973589_IMG_20200506_161421(Small).jpg.1966e1daef3637c93b9b977519350a87.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?
Het is een garage en geen showroom :coolsmiley:
Met een epoxy vloer zou ik er misschien over nadenken maar toch bedankt voor advies :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Ray said:

En weer een update.
...... dus ik heb vandaag even de verentrekker geleend van de zaak, dat ging een stuk makkelijker.
 

Ik heb ooit thuis met een waterpomptang dit geprobeerd.
Het resultaat was dat de veer met een prachtig zingend geluid over de schutting naar de buren verdween, en dat ik al scheldend daar achteraan ging terwijl ik mijn bloedende knokkels bekeek....

Sinds die tijd altijd een verentrekker gebruikt. Ook omdat ik die veren nooit meer teruggevonden heb.....

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon met een schroevendraaier op de juiste manier schiet hij zo op zijn plek:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mocht ik weer tot 19:00 werken maar ik heb fijn om 16:00 uitgeklokt zodat ik even een oplossing kon verzinnen en uitvoeren voor de afgebroken montagepunten van de Tooltube.
Omdat ik op basis van de standaard montagepunten een bevestiging aan het kofferrek heb gemaakt wilde ik natuurlijk het liefst iets maken wat ook weer van die punten gebruik kan maken.

Ik ben begonnen met de restanten die gelukkig goed genoeg waren om de maten nog vanaf te halen

IMG_20200511_161200.jpg.022a7a47ebfa50e9e5700b57ecd1670a.jpg

 

Toen heb ik bij de RVS restanten gekeken en na wat buigen en lassen kon ik de gaatjes overnemen.

IMG_20200511_182329.jpg.5e83682db029d347485a8efc6070f371.jpgIMG_20200511_182430.jpg.e62b0f41c819a833995a697f2c1be36d.jpg

 

Om het wat minder in het oog te laten springen heb ik het ondanks dat het RVS is toch even zwart gemaakt.
Ik heb een deel van de originele montagepunten laten zitten om de nieuwe beugel in de lengte op de plek te houden en hij is uit 3 delen gemaakt zodat ik het middenstuk een ronding kon geven voor een stabiele bevestiging.
Het eindresultaat...

IMG_20200511_184701.jpg.1d30f23d82f5d2502b5b1ecb36e70470.jpg

Morgen weer monteren en het gereedschap er weer in dan denk ik dat hij nu wel TET proof is :coolsmiley:

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beugel is prachtig gemaakt zo. Die 3 slangenklemmen vind ik dan weer minder mooi om te zien. Functioneel is het wel:thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...