Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zou dan de slangenklemmen vervangen door een aantal boutjes met ring die je aan de binnenkant vast draait en niet te lang laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet werken.

Boutkoppen aan de binnenkant zitten in de weg en kunnen schade aan de inhoud aanrichten.

Dan zit je nog met extra maatregelen om het waterdicht te maken en het scheurt vroeg of laat toch weer uit en dan is de hele tube waardeloos.

Dit is een bewuste keuze en hij zit achter een tas is een koffer dus niet echt in het zicht.

aangepast door crossrunner
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke, als hij ook niet in het zicht zit is het inderdaad beter om hem goed vast te hebben.

 

Wat ik me wel afvraag is waarom het gebroken is?

Als ik zo zoek op tooltube kosten ze toch een paar tientjes.

 

Is het dan weer van dat goedkope plastic? Of heb je hem al langer, veroudering? Te zware inhoud?

Je wilt toch niet dat zo`n tube je op de snelweg onder je motor vandaag valt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een te zware inhoud voor de manier van monteren en het gebruik van de motor.

Bij gewoon gebruik op de verharde weg was het waarschijnlijk geen probleem geweest maar als je off-road gaat dan krijgt hij elke kuil en hobbel een flinke ruk aan de bevestigingspunten.
Misschien had ik i.p.v. carrosserieringen een plaatje uit 1 stuk tussen de boutjes moeten maken om de krachten beter te verdelen. Ik dacht dat al die off-roaders wegens gebrek aan materialen en machines die tubes altijd met slangklemmen aan de motor monteerde, niet iedereen is in de positie om metaal te knippen, buigen en lassen maar nu denk ik dat het toch wel een andere reden heeft :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik 'm weer gemonteerd en gevuld.
Toch nog even door de inhoud gegaan, niet veel gewicht kunnen wegnemen maar toch een beetje wat samen met een herschikking wel iets volume heeft verkleind.

Even een par plaatjes van het resultaat.

IMG_20200513_064746.jpg.4ed401cb3fce352ec263eb5a17069c03.jpgIMG_20200513_064757.jpg.539c555fcaf27877d22833a6e9cacd14.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan kom je erachter dat de tassen niet handig zijn als je ergens naartoe moet en je dan je helm mee moet gaan slepen. Dat was nou net het fijne van de koffers en de topkoffer bleef ook standaard leeg en werd alleen gebruikt om de helm en andere items in op te slaan bij de stops want gewicht wil ik er niet in hebben tijdens het rijden, is het niet de goede plek voor.
De jerrycan lag dus op de plek van de topkoffer dus maar een extra setup geprobeerd.
IMG_20200520_162419.jpg.e3e9ec3111d100bbcb0e6d2f4cb83937.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de bandenwissel had ik ook olie meegenomen met een filter en nog een setje remblokken voor de achterrem.

Vandaag de olie er even afgelaten en die laat ik lekker even uitlekken tot morgen na het werk. Nou zit bij de CT het filter al wel wat gunstiger dan bij de VTEC en normaal hoef ik alleen 2 boutjes van de linker onderkuip (als je het een kuip kan noemen) en een trimclip los te maken om hem aan de kant te kunnen houden.
Nou kwamen daar in mijn geval 6 boutjes voor de carterbescherming bij maar dat ging ook best makkelijk.
Maar ook bij de CT loopt de olie lekker over de bochtenset als je het filter eraf haalt dus even een beetje zilverfolie gebruikt.
IMG_20200527_163647.jpg.257ae8ab1ba3868eed0d5730aa74a02d.jpg

Toen wilde ik de remblokken wisselen maar die bleken pas net op de helft te zijn dus fijn weer teruggezet, wel even de glijpen schoongemaakt en weer ingespoten met keramische pasta.
Morgen weer verse olie erin en zaterdag na de boodschappen (doe ik meteen bij openen omdat het dan nog lekker rustig is) op naar Michel om even rond te verdiepen in kampeermateriaal voor de megatrip in september want we hebben hoop dat het dan weer kan.

Over de Balkan is niet heel veel te vinden over de corona situatie en al helemaal niet over de vooruitzichten/verwachtingen dus ik heb preventief de Noordelijke megatrip die ook op de bucketlijst stond uitgewerkt.

De Balkantrip staat nog steeds op de planning als eerste keus maar mochten daar nog beperkingen op de route van toepassing zijn en in het noorden niet dan kunnen we desnoods nog op de dag van vertrek beslissen om naar Denemarken te vertrekken i.p.v. Oostenrijk als eerste overnachtingsplek.
Mijn kampeeruitrusting is ondertussen al bijna 30 jaar oud en heeft al vele festivals gezien en kilometers afgelegd. Ik controleer de set nog wel voor ik wat aanschaf want goed is goed en nieuw spul is zo gekocht maar ik wil niet op het laatste moment nog moeten gaan zoeken wat ik wil dus een goed excuus om een stukkie te gaan rijden :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ray zei:

Mijn kampeeruitrusting is ondertussen al bijna 30 jaar oud en heeft al vele festivals gezien en kilometers afgelegd. Ik controleer de set nog wel voor ik wat aanschaf want goed is goed en nieuw spul is zo gekocht maar ik wil niet op het laatste moment nog moeten gaan zoeken wat ik wil dus een goed excuus om een stukkie te gaan rijden :39:

Waar je speciaal op moet letten of de coating van de tent nog goed is en of de tape bij de naden nog vast zit.

 

Wij hadden eens een goede trekkerstent om trektochten met wandelen te maken. Die is ook veel door de kinderen gebruikt als bijzet tent. Na 20 jaar was die nog perfect en het jaar erop gebruikte mijn dochter hem, helemaal lek. De coating had in dat jaar helemaal losgelaten.

Snel een nieuwe gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de naden al eens gelijmd met een special lijm ervoor, ik denk dat het uiteindelijk wel een nieuwe wordt, is na die tijd echt geen schande. Een welbestede 325 gulden.

1367683956_Eifelweekend2010(3)(Klein).jpeg.9bc6c0348607e0661349cdf1b1a8bd72.jpeg

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren wilde ik toen we weer terug kwamen bij Michel thuis even de helm aan de lader hangen zodat ik ook onderweg naar huis nog genoeg stroom voor muziek had maar toen bleek mijn USB net meer te werken.
Vandaag even gekeken en op alle draden stond spanning dus er was niets mis gegaan bij de aanpassing die ik had gedaan zodat ik zonder dat ik de topkoffer erop heb die aansluiting onder de buddy kan plaatsen. Er zit ook een 12V op die ik nodig zou kunnen hebben voor de compressor bij een lekke band.
De boel even open gemaakt en daar bleek een draadje gebroken te zijn.

IMG_20200531_190021.jpg.208ee37b3fb981e681cf22651df125d1.jpg

 

Even de soldeerbout erbij en voila....

2086273265_IMG_20200531_190919(Klein).jpg.c94bdc909680a5c1e16e0582076561cb.jpg

 

Over een paar weken is het probleem van de beperkte accuduur voorbij want er is een Cardo Packtalk Bold JBL onderweg (ligt al klaar maar wordt dan opgehaald).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende stap naar aanleiding van dit topic.
Het gaat allemaal nog wat uitgebreider worden in de vorm van uitschakelen van de DCBS maar dat moet even wachten, mijn privé situatie is gewijzigd waardoor een groter project zoals het DCBS even niet handig is.
Wel heb ik met hulp van Jeffrey een schakelaar geplaatst zodat ik niet steeds de zekering eruit hoef te trekken.
Thuis alvast gekeken waar ik 'm wil hebben en geplaatst (rechts van de koppelingsbevestiging).

IMG_20200531_192310.jpg.6376009ea4de1ad1c4edb8a2ba2d047f.jpg

 

Kaal maken om de draad te trekken. Ja hij is stoffig (zie heb je nog gereden topic :39:)

IMG_20200601_130552.jpg.a00150677378caea6575bd0fa41e997d.jpg

 

Zekeringkastje los en kijken welke draad we moeten hebben.

IMG_20200601_130545.jpg.42c2b130ec1abc299d0207d338275f24.jpg

 

Na het delen en weer met de schakeldraden klaar voor terugbouwen.

IMG_20200601_143335.jpg.4aef43fefd3e1a120c920233cc54ec5a.jpg

 

Ja ik kan nu de ABS wanneer ik een onverhard stuk benader uitschakelen zonder te moeten stoppen, zadel eraf, zekering eruit en de boel weer dicht om verder te rijden. Ja het is de beste oplossing want het is eigenlijk de enige oplossing.
Nee het is niet perfect. Aan het eind van de off-road sectie kan je de schakelaar weer omzetten maar dan gaat de ABS niet meteen weer aan, hiervoor moet hij eerst van het contact af. Ik kan dus kiezen op dat moment even de motor te stoppen, dit bij de eerste stop maar te laten gebeuren of tijdens een rit waar off-road in zit de ABS maar uit te laten.
Deze keuze zal ik iedere keer opnieuw overwegen want die hangt af van de omstandigheden maar het is vee malen beter dan steeds onder de buddy met een zekering te moeten klooien.

Volgende stap is een opzetstuk op het rempedaal omdat deze niet in hoogte is te verstellen. Dat gaat denk ik een aluminium blokje worden in een trapvorm, aan de binnenkant een wat hoger stuk voor de staande houding en een lager deel aan de buitenkant voor zittend.

Ik ga ook nog een paar off-road cursussen volgen om al die aanpassingen ook juist te kunnen gebruiken en wat te leren om het gewicht een beetje op te vangen maar mul zand zal een probleem blijven denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En zo heb je tassen dus afgesloten.

IMG_20200610_192738.jpg.a15dc44df1e0f1646d707bd5409723f8.jpg

 

De tassen zijn zo sterk dat de gelegenheidsdief deze niet zomaar even open snijdt en de slotstrap is versterkt met een staaldraad.
Zo kan je niet in de tassen maar ze er ook niet afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In het aankopen show off topic had ik laatst een mooie nieuwe helm laten zien. Deze was er ook met oranje accenten... met nadruk op "was" :pompomdown:
In mijn maat was hij niet meer op voorraad en die kleurstelling wordt ook niet meer gemaakt :bugerit:
Tsja... Dan moet ik het maar weer zelf doen :39:

IMG_20200619_211406.jpg.c350296838ca7b73fedfcb4de958a612.jpgIMG_20200619_211419.jpg.d7df22a084f989c43f9490790b4ecb53.jpgIMG_20200619_211438.jpg.0b0dd7aa6ace33ef38c54c145e0279e9.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...