Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is iets wat ik eigenlijk niet snap, bij de politie hebben ze of opvallend met alle toeters, bellen en strepen of juist de 13 in een dozijn uitvoering om juist niet op te vallen. Bij een witte BMW en ook nog eens zo'n oudje gaan bij mij in ieder geval geen alarmbellen rinkelen :z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand toevallig wat aan de rechterkant onder de kuip zit ter hoogte van de rode cirkel?

post-3441-0-68704200-1487527321_thumb.jpg

 

Na wat kijken heb ik besloten dat dat de beste plek is voor de stekkers die ik bij de sleuteldag wil plaatsen.

Ze zijn plat genoeg om niet storend of zelfs lelijk te zijn op die plek maar aan de binnenkant heb ik toch een centimeter of 5 ruimte nodig. Andere plaatsen die wat meer verdekt zijn niet echt ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die kap eraf haal om te kijken dan kan ik net zo goed meteen de boel aansluiten maar ik heb geen trappenboor om nette gaten te maken daar dus ik wil graag wachten tot de sleuteldag maar wel zeker weten dat ik daar uitkom.

Zo niet wil ik liever voor de tijd kijken naar alternatieven zodat het 4 maart vlotjes verloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad de ABS module, niet erg veel ruimte over.

Maar wel net genoeg om er een claxon (horn) op te hangen (afmetingen van een enkele Wolo) die moest wel flink naar de voorkant geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruimte genoeg :coolsmiley:

Ik bedacht me dat ik eens een endoscoop camera had gekocht dus met de tablet de garage in (moest er toch zijn) en toen beek dat ik met 2 trimclips losmaken ook de binnenkuip iets weg kon trekken en er in kijken.

 

De ruimte gezien met de endoscoop, niet heel duidelijk maar zichtbaar.
post-3441-0-22841800-1487621035_thumb.jpg

 

De ruimte tot de dichtsbijzijnde leiding.

post-3441-0-01721600-1487621008_thumb.jpg

 

De ruimte tot de ABS unit.

post-3441-0-62329900-1487621007_thumb.jpg

 

De benodigde 5cm is ruim genomen dus die 6cm zijn ruim voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het gaat een beetje teveel werk zijn om alles op de sleuteldag te doen en ik wil ook wel een beetje rondhangen en ouwehoeren dus ben ik al wat voorwerk aan het doen.

De accubeschermer en de flitserunit een plekje gegeven
post-3441-0-86069400-1488489512_thumb.jpg

 

En de achterste knipperlampen gemonteerd, volgens mij is dit subtiel genoeg en misschien nog een keer getinte folie erover.

post-3441-0-51273000-1488489512_thumb.jpg

 

Dat is dan niet alleen om ze nog minder op te laten vallen maar ook omdat ze stiekem wel erg fel zijn :scratchchin:

 

Morgen nog het relais en de schakelaar om de flitsers direct vanaf de accu te laten werken aansluiten en de rest inladen voor de sleuteldag, daar wordt alles aan/vanaf de voorkant gemonteerd.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel maar de nummers zijn anders dus er zal toch wel wat verschillen.

Bij die van mij zit er ook nog een doorzichtig kunststof plaatje onder bij de lipjes en de bedrading is anders, het lijkt erop dat die van mij verlicht is en die voor de CRF1000 niet.

Mogelijk omdat de CRF een meer basic fiets is.

 

En bij mij is de verlichting al weer uit :glare: naja minder belangrijk maar dat controle lampje kan dus ook stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zal er bij die Afrikatwin ook geen lampje zitten, die is wat meer aff-road gericht en daar moet zo min mogelijk op zitten wat stuk kan.

 

Ik heb het achterste aansluitwerk klaar en de koffers zo goed als ingepakt maar kon niet langer wachten om mijn stempel erop te drukken...

post-3441-0-47025500-1488567073_thumb.jpg

 

De velgen moeten nog maar dat is even wat lastiger zonder middenbok en ik moet ook nog even kijken hoe en wat voor een paddockstand.

Het hoe voor hoe ik die dop eruit krijg (een mega torx) en wat voor wat voor diameter de as moet zijn.

Ik heb het rolletje tape en de aplicator mee dus als er morgen nog tijd en zin over is misschien met wat hulp nog even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag productief geweest op de sleuteldag, moet nog wel een paar foto's maken van het eindresultaat maar de nieuwe draden zijn getrokken, schakelaars gemonteerd evenals de USB en 12V aansluiting.

post-3441-0-57339500-1488652457_thumb.jpg

 

post-3441-0-87142400-1488652457_thumb.jpg

 

Helaas bleek 1 LED voor de mistlampen stuk en ik dacht mooi een nieuw relais mee te nemen voor het knippergebeuren maar die bleek 2 x 87 te hebben en niet een 87 en 87a (ik dacht dat het alleen 4 of 5 polig was... niet dus).

De basis werkt en Erik (Geestje) had nog een relais zodat wel de aansluiting gecontroleerd kon worden.

Die wordt wel vervangen voor de juiste 5 polige voor het nette en ook moet ik de boel onder het zadel nog wat ordenen want de tijd ging te snel. Resultaat: onder de tank en achter de kuipen de boel netjes afgebonden en onder de buddy alles weggefrot :blush:

Eerst maar een mailtje sturen aan de leverancier van de LED's maar ik heb gekeken of het niet toevallig een stekkertje was en die dus afgeknipt en wat anders erop geknepen, helaas zonder resultaat.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de koffers uitgepakt want hij moet klaarstaan voor dinsdag want dan hebben we als bestuur weer een vergadering en meteen snel een paar plaatjes geschoten de resultaten.

 

Het knopje om de alarmlichten mee te schakelen:

post-3441-0-16764300-1488727565_thumb.jpg

 

De mislichtschakelaar die niet meer te koop was:

post-3441-0-78228700-1488727565_thumb.jpg

 

En de USB en 12V pluggen:

post-3441-0-84606600-1488727566_thumb.jpg

 

post-3441-0-29365500-1488727566_thumb.jpg

 

Mail over de kapotte LED is verstuurd dus dat is afwachten of ik een nieuwe krijg of moet kopen en na dinsdag even de puntjes op de i zetten onder de buddy.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...