Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Netjes hoor Ray. Wordt die wel weer een stukkie zwaarder van :huh: met al dat kabelwerk.

Het wordt onderhand tijd voor draadloze stroom met al die fancy electro gadgets van je :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er netjes uit!

alleen vraag ik me af waarom je de usb en de 12V plat in de kuip hebt geplaatst, en niet in het kunststof ernaast?

 

post-2096-0-98316900-1488759757_thumb.png

 

bovendien als het dekseltje nu niet dicht zit kan er makkelijk vocht in komen, aan de zijkant kan er minder snel vocht in komen of zie ik dat verkeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze komen uit de botenwereld dus ik neem aan dat ze wel wat tegen vocht kunnen.

De binnenkant was ook mijn eerste keuze maar ik wil ze onder het rijden kunnen gebruiken (in ieder geval de usb) en dat gaat daar niet omdat ik dan niet meer kan sturen zonder de usb stekker die erin zit te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen vraag ik me af waarom je de usb en de 12V plat in de kuip hebt geplaatst, en niet in het kunststof ernaast?

 

attachicon.gifRay12V.png

Ook niet mijn ding, ondanks dat ik een motor zie als vervoermiddel en niet echt als troeteldier vind ik boren in kuipwerk gewoon zonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het van die grote klompen waren dan had ik het ook niet gedaan maar deze zijn mooi plat en misstaan daar ook niet.

Net bevestiging van autoledplaza gehad en ze sturen een nieuwe LED op voor die ene die stuk bleek, zondagavond de mail gestuurd en net via de chat nog even geïnformeerd en hij zou het nakijken. Nu dus een mail dat ze een nieuwe opsturen dus prima service. Was ook een lampje van €19,95 dus ben wel blij dat ze niet moeilijk doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de proefrit zaten er hele slechte banden onder en bij het remmen trilde hij in het stuur.

De trilling was naar mijn idee te snel voor een probleem met de schijven dus kreeg ik nieuwe banden eronder, helaas was het trillen minder en anders bij de ritten die ik er mee heb gemaakt en dat bleef zo.

Vandaag terug geweest want het moest wel zijn dat het een combinatie was van beide en dus ook een kromme schijf. Wel dom van ze dat ze niet eerst even een proefrit hebben gemaakt na vervangen van de banden maar goed.

Uitgelegd dat het remmen nog steeds niet lekker was waarna hij de werkplaats in gebracht werd en niet veel later de bevestiging dat beide schijven iets krom waren. Er zit garantie op en er werd ook niet moeilijk gedaan dus maandag worden nieuwe schijven besteld.

Ook werd geadviseerd om ook de blokken te wisselen en dat die toch al minder aan het worden waren maar dat viel niet onder de garantie. Toch meteen nieuwe blokken erbij gekocht met 15% korting want ik heb bij de aanschaf een korting voucher gekregen waarmee ik op alle onderhoud, onderdelen, kleding en accessoires een jaar lang 15% korting krijg.

Ook maar een regenbroek gekocht zodat ik niet de overall aan hoef te doen als ik de textiel jas met motorjeans combineer en het gaat regenen en voor de trapfiets tussen thuis en werk plus een voetplaat voor onder de jiffy besteld. Hoef ik niet meer met een los plaatje te klooien en die tenslotte te vergeten (sorry René :blush: ).

Bij thuiskomst was mijn nieuwe lampje ook aangekomen dus die erin gezet en nog wat kleur aangebracht wat toch op een andere manier is gebeurd dan in eerste instantie gepland.

post-3441-0-40120100-1489253633_thumb.jpg

 

post-3441-0-03311900-1489253633_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog even een vluchtig filmpje van de flitsers en mistlampen (de achterkant staat al ergens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De striping op de tank zou ik toch nog eens overdenken Ray.

De andere oranje accenten lopen mooi recht, enkel die kronkel op de tank die wat disharmonie (wat en woord :huh: ) in het geheel brengt.

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zelf ook nog niet helemaal eens over die bocht maar op de foto ziet het er toch wel beroerd uit.

Maar eens kijken of ik nog genoeg tape heb voor de lijn van het model van Joost.

 

Edit: Helaas niet genoeg over en voorlopig al teveel uitgegeven dus ik hou het even zoals het is

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van Simon gevolgd voor nu en later maar eens opnieuw volgens de rode lijn van die van Joost.

post-3441-0-44706000-1489856390_thumb.jpg

 

Ook de boutjes bovenop de kuip vervangen voor zwarte, moest wel even de M5 opboren naar M6.

post-3441-0-13714400-1489856390_thumb.jpg

 

En ik heb de USB en 12V stopcontacten toch omgezet via het contact want ondanks dat de accubewaking uitschakelde leek die toch stroom te blijven trekken.

Heel raar want ik heb de uitgang van de AB gemeten en die was echt uit maar toch bleef het lampje van de USB branden :huh:

Gevolg dat ik na een paar dagen niet meer kon starten terwijl de accu gemeten op de polen ruim 12V aangaf.

Nu een paar dagen de stopcontacten los gehad en net startte hij zonder enige aarzeling dus het moet wel aan die stopcontacten gelegen hebben.

Morgen de veldtest met de hopelijk definitieve aansluiting.

Alleen nog een keer de praktijktest hoe lang de flitsers werken voordat de AB ze uitschakelt op de huidige instelling en of de motor dan ook nog start maar dat doe ik wel een keer na volgend weekend (verkennen buitenlandweekend).

 

Helaas had de dealer zich niet aan de afspraak gehouden, hij zou bellen wanneer de schijven binnen waren en dan zouden we kijken of ze opgestuurd werden of dat ik langs zou komen om ze te vervangen met oog op de rit van morgen.
Gisteren waren ze dus aangekomen maar zijn ze meteen opgestuurd en staan ze volgens de track and trace op aankomst op maandag maar dan moet ik werken tot 19 uur dus hopen dat ze aankomen als mijn vriendin al thuis is of dat ze bij de buren worden afgegeven zodat ik ze dinsdag kan monteren.

Morgen overleef ik nog wel maar ik ga liever niet de bergen in (niet dat het Taunsgebergte Alpen zijn) met een slag in de schijven want dat stopt een beetje nerveus.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het spatbord zit een dikke 30cm lager dan de tank :39:

Dat de lijn met de kuip anders loopt komt omdat ik op beide delen een welving heb gevolgd maar het gaat me nu eerst voor de eigen identiteit en de colorscheme te claimen.

Voor als ik weer wat tijd heb en de motor even wat langer kan en wil missen heb ik al een idee :coolsmiley:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...