Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

MSR en Primus hebben fuel bottles. Gemakkelijk overal temonteren. Misschien ook een oplossing?

 

...

Ik heb even gekeken maar ik vind het simpele kannetje van Hepco en Becker mooier, 2 van die ronde flessen oogt me te druk en het is ook nog duurder.

Die van Hepco en Becker is ook speciaal voor de koffers die ik erop heb.

 

Vandaag ook weer nuttig bezig geweest en even de grijze kapjes in de zwarte lak gezet.

Opgeruwd, ontvet en klaar om te spuiten.

post-3441-0-64970600-1493826197_thumb.jpg

 

En zwart.

post-3441-0-32940400-1493826197_thumb.jpg

 

Dit is alleen een onderlaag, ik weet niet wat er op gespoten zit maar het voelt maar goedkoop aan dus eerst een normale 2K lak erop.

Morgen met waterproof opschuren en dan de metallic basislak en vervolgens de blanke lak.

Basislak is een stuk agressiever dus deze methode heeft minder risico op een chemische reactie op wat er af fabriek op zit en je hebt een gegarandeerde dekking met de basislak. Voor de kapjes onder aan het blok heb je ook minder kans op lichte putjes door steenslag.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf fabriek zit er verf op waterbasis op en is inderdaad een heel dun laagje

(weet ik nog van mn witte die toen kale randen had van het schuren van mn motorhoes na 1 winter buiten wonen)

Dat is gelukkig met de 2015 versie beter want het is nu door en door zwart plastic.

 

Neem je matte blanke lak? (vinnik mooier dan glans)

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe eerst even glans om te matchen met de rest in die kleur maar van van de winter als ik iets meer tijd heb om de motor te willen en kunnen missen worden alle kappen en tank mat gemaakt.

Tegen die tijd moet ik ook eens een model zoals die van jou bestuderen welke lijn de decal volgt want dan komt ook de uiteindelijke striping erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken maar ik vind het simpele kannetje van Hepco en Becker mooier, 2 van die ronde flessen oogt me te druk en het is ook nog duurder.

Die van Hepco en Becker is ook speciaal voor de koffers die ik erop heb.

 

 

Geen probleem Ray. Gewoon wat ideeën aangereikt, maar het is uiteindelijk jou overhauling project.

Het is altijd leuk om over de creativiteit en inventiviteit van motorrijders te lezen. De MSR fuel bottles zijn oorspronkelijk bedoeld voor extreme trekking (brandstofhouder voor kookvuur), maar worden nu ook gebruikt door motorrijders als reservetank. De houders van Touratech zijn dan weer oorspronkelijk gemaakt als (drink)fleshouder.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waardeer de inbreng ook zeker, zo kom je ook op ideeën die wel mooier of beter zijn dan wat je oorspronkelijk in het hoofd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kapjes voorzien van de juiste kleur en een goeie laag blanke lak en hangen nu te drogen.

post-3441-0-09555400-1493921130_thumb.jpg

 

Morgen kunnen ze ook nog de werkdag uitdampen en morgenavond monteren.

Zaterdag middag een verjaardag en zondag moet hij weer rijklaar staan voor de Brabantrit :coolsmiley:

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ray,

 

k volg jouw topic met interesse. Tav de brandstoftankjes: tijdje terug kwam ik dit http://www.fuelfriend.de/

 

tegen, had er nog nooit van gehoord. Maar ziet er wel serieus uit. Handig voor (dichtbij of verder weg)-wereldreizigers. Wie weet heb jij en anderen er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart, wilde even naar de prijzen kijken en dan kom je op Amazon uit :scratchchin:

De 2L ziet er zo'n beetje hetzelfde uit als die van Hepco & Becker... mocht ik een keer een vervanger nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hij zit weer in elkaar.

Volgende keer wel beter opletten hoe de delen op de motor zitten want ik had een plekje wat dun geraakt met de blanke lak en ik dacht dat dat onder zat maar blijkt toch boven te zijn :scratchchcin:

Maar voor nu vind ik het prima, in de winter wordt het toch nog eens overgedaan met matte blanke lak maar ik kon het lichtgrijs gewoon niet meer aanzien en heb daarom een beetje gehaast gewerkt. Voor de striping en de matbehandeling wil ik 2 à 3 weken uittrekken.

Ik had geen zin om 'm naar buiten te duwen maar toch even een sfeerimpressie...

post-3441-0-52058000-1494000170_thumb.jpg

post-3441-0-23851800-1494000170_thumb.jpg

post-3441-0-94613800-1494000169_thumb.jpg

post-3441-0-65068400-1494000169_thumb.jpg

post-3441-0-28628700-1494000169_thumb.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk de foto's en zie daar een gapend gat tussen de topkofferdrager en het achterlicht. Ik heb daar vanaf de aankoop al een tasje zitten.

Is dat eventueel nog een idee voor je project?

 

Ik zie tevens dat je het MRA ruitje gemonteerd hebt. Hoe bevalt deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat tasje was ik ook al eens tegengekomen en ook vanwege dat gat zitten twijfelen.

Misschien later nog eens want

 

 


Nee, schrik maar niet. Ik ga niet meteen beginnen met de nieuwe...

En dat "niet meteen" heeft toch niet heel erg lang geduurd en ik lig al een jaar voor op schema :blush: dus even oppassen met de uitgaven zodat we straks in Zuid Afrika ook nog wat zakgeld hebben.

Het MRA ruitje bevalt super, vorige week naar de sleuteldag weer flink kilometers gemaakt en zo goed als geen turbulentie meer en dat beetje wat er is ook alleen als de wind onder een bepaalde hoek op je af komt. Mogelijk dat dat ook wel weg te poetsen valt want ik had geen zin om een andere stand te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dan gaat het een hele lompe motor worden. Daarbij heeft hij op deze manier wel nog een echte allroad uitstraling en gespoten koffers zijn ook heel gevoelig voor krassen en steenslag en ik wil als ik een keer een foutje in de route heb wel de zand- of gravelweg kunnen pakken zoals het met een allroad bedoeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...