Jump to content

Rob1969

Einde in 2017 voor vfr 1200f en pan european

Recommended Posts

Lees op de duitse site www.gasgriffsalat.com dat de vfr 1200f en de honda pan european in 2017 niet meer op de honda lijst voorkomt ,dus honda stopt met deze twee modellen.

Vreemd hoe honda doet ,want dit waren wel twee toppertjes en vooral de pan european heeft een grote schare fans ,en de honda vfr ook .snap niks meer van honda,s strategie etc.

post-5676-0-10384900-1483523117_thumb.png

Edited by Rob1969

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Wie weet komt er wat moois voor terug ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Gelukkig is de nieuwe 800 er nog wel :yahoo:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Op de site van Honda in Nederland staan beide modellen er nog steeds op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Op de site van Honda België ook nog steeds verkrijgbaar,

 

http://www.fl.honda.be/motorcycles/range/sport-touring/vfr1200f-2013/overview.html

 

dus zal hij misschien voor het laatste jaar nu nog op het autosalon in Brussel staan van 14/01/17 tot 22/01/17.

 

http://www.autogids.be/autosalon-brussel-2017-openingsuren-en-tickets.html

Edited by Paske

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
 

was het in België ook niet enkel de stock die nog werd verkocht. Je kan immers de low power versie niet meer krijgen. Vorig autosalon gaf Honda dan ook korting op de VFR1200 ten belopen van de inschrijvingskost :scratchchin:

Maar de Pan staat niet meer op de be-site...

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Zijn beide modellen wel Euro4? Zou het verdwijnen wel verklaren.

Overigens is de site van Honda weinig betrouwbaar. De CBF1000F staat daar ook nog steeds op, maar kan niet meer worden besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Maar de Pan staat niet meer op de be-site...

Toch wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Motoren moe(s)ten conform Euro 4 zijn vanaf :

- 2016, voor nieuw geïntroduceerde modellen (bvb Honda Africa Twin, sinds "modeljaar" 2016 op de markt)

- 2017, voor alle nieuw verkochte motorfietsen

(bron)

 

Uitzonderingen zijn er voor stockmodellen, al zouden de verkoopsaantallen daarvan gelimiteerd zijn.

Ik vermoed dat (oa) de VFR1200F en ST1300 daaronder vallen.

Dat ze de Pan European niet gaan aanpassen, is te verwachten. Er wordt al jaren gespeculeerd over (of gehunkerd naar?) een opvolger en deze generatie is al sinds 2002 op de markt... (iets met "soep", "kool" en "waard")

De VFR1200F lijkt ook niet bepaald het verwachte verkoopssucces geworden in vergelijking met de oudere 750/800 generatie. Daarnaast gaan de huidige voorkeuren eerder naar "middenklasse" en "avontuurlijke" modellen cfr SUV rage in de autowereld. Dus ook iets met diezelfde soep...

 

M'n 2015 VFR1200X is Euro 3 gehomologeerd volgens het gelijkvormigheidsattest (homologatie dd 26/11/2013).

Heeft iemand al een 2016 model (met verstelbare ruit)?

Is die al conform Euro 4?

 

In 2020 komt Euro 5 er trouwens alweer aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ik had dit eigenlijk wel verwacht gezien de slechte programmatie van de computer.

Ze trekken op niks en kunnen amper nog de Euro-normen halen zonder goed te rijden.

 

De laatste 800 die fantastisch is de 2000Fi versie, de latere versies zijn veel minder.

Hetzelfde met de CBR1000RR, vanaf 2007 is het weinig soeps.

 

Europa met een idiote CO2 normen doen alles kapot wat op brandstof rijd, dit is in de auto-sector ook al lang te bemerken.

Trekt op niks.

 

De boel zuipt veel meer en doet minder. Vergelijk een 15 jaar oude motor met een van nu, die van 15 jaar geleden rijd veel en veel beter.

En het gaat nog erger worden indien mensen blijven stemmen op politiekers zonder hersens.

Op wie je als motard wel zou moeten stemmen? Geen idee, echt niet, maar de hersenloze polieker van vandaag is de reden.

 

CO2 is een drogreden en gaat nergens over, ze zouden verbruik km/l als maat moeten hanteren ongeacht de CO2 uitstoot, maar dat snappen die niet. :r

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

ik kan me herinneren dat er in het verleden in een discussie over 1200 de optie voorbij kwam dat Honda graag één model wilde brengen wat beide doelgroepen zou moeten bedienen,

dus 1200 en Pan in één! ;)

 

de toerkwaliteiten van de Pan zijn geweldig maar best een suf imago, de 1200 best sportief, maar te weinig toerkwaliteiten...

de hamvraag is natuurlijk of je met een cross-over van deze twee iedereen gelukkig kunt maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Het antwoord is nee, dat is ook de reden dat de 1200F niet heel succesvol was want te zwaar en log voor de meeste VFR liefhebbers en te sportief voor de Pan rijder.

Het beste wat ze kunnen doen is de 1200F een upgrade of opvolger geven en een VFR 1200GT maken als opvolger van de Pan.

Bij de 800 kunnen ze ze de lijn uitbreiden met een 800N.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

De 1200F is niet log en zwaar. Zever, wat is daar zwaar aan? Ding stuurt en voelt niks zwaarder aan dan een VFR800Fi eens je rijdt.

En de standaard versie is niet sportief, die is gewoon slecht.

 

Sorry Ray, het probleem is de CO2 kiekens die wetten maken die op niks trekken.

 

Al eens op een geflashde 1200 gereden? Denk het niet, dat is een wereld van verschil, maar niet conform de CO2 idioten.

Edited by Bassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Des te vreemder is het ,,in Europa,brussel ze maken alle euro normen zo zwaar dat motoren er niet aan kunnen voldoen,De autobranche zie volkswagen sjoemeld met gegevens qua uitstoot ,maar kan in europa amper straf verwachten .De macht van de automobiel industrie.In Amerika is dat anders daar trekt volkswagen miljarden uit voor schade claims etc .En in amerika worden de uitstoot eisen voor motoren ook steeds zwaarder.,lees strenger.Des te vreemder een aankomende president trump zegt ik laat fabrieken weer groeien ,en de klimaat overeenkomst,gooit hij per direct in prullenbak,en mogen fabrieken,lekker uitstoten wat ze willen.Maar wil je een motor rijden owee dan moet opeens de motorfabrikant aan zulke strenge eisen voldoen die ,de fabrikant investeringen kost die niet opwegen tegen de verkopen....tja ik weet het milieu begint bij je zelf ,maar nu gaat het naar mijn inziens wel erg scheef , .. en tja Honda had met de pan european ,denk ik wat eerder iets moeten ontwikkelen ,,wat de klant wilde ,,want er zit wel een mooi dwars geplaatst v4 blok in ,....en de vfr1200 een mooie motor maar niet wat de klant wilde ,want anders vlogen ze wel als warme broodjes de winkel uit.

Edited by Rob1969

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien