Ga naar inhoud

snortourer

Tunen VFR 1200X

Aanbevolen berichten

Ik zag een tuner specialist op de volgende site.

Motor vermogen naar 191,4 PK

Mooi achterwiel

 

http://www.kainzinger.com/vfr1200/crosstourer-honda-vfr-1200-x-tuning/index.html#837724a20e0825a07

aangepast door snortourer

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Jammer dat het bijna €10000 kost

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Het kan goedkoper.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Here we go again.................................. :blink:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Nu is het nog wachten op de vriend van Adriaan...

  • Like 3

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Of heel veel duurder. Dit komt uit de FB groep voor VFR1200.

 

Hello Peter,

 

We can do 187 -192 hp on the rear wheel and about 135-138 Nm maximum torque. Standard engines have 146-152 hp on the rear wheel and about 114-117 Nm maximum torque

 

What everything must be made from us for this performance?

Motor disassemble completely

Liners bore out to 82,15 mm and new coating (standard the liners have no coating!)

New 82 mm piston with 13:1 compression

New forged rods (made of steel or titanium)

Crankshaft reworked, balanced and plasma-nitrided

Gearbox undercutting 'up' and 'down'

Option: Gearbox superfinished

Cylinderhead tuning incl. porting, rework of all combustion chamber, set valve guides deeper (the new cams have about 2 mm more lift)

New valve springs plus titanium retainer, totally new cams made of steel

Note -the links are for illustrative purposes only

 

Necessary Peripherals:

Stainless steel exhaust tubes, handmade

Akrapovic muffler (works perfect as street legal version also with 204 hp on rear wheel!)

ECU flash

Powercommander V with map switch (position 1/full power, position 2/low emission, street legal // our TÜV solution/version for Germany/Austria and Switzerland) and two separately fuel maps for the front and rear cylinder bench.

 

With forged steel rods we are in a range of Euro 19.000.- and with forged Titanium rods at Euro 21.500.-

Both prices are without our 19% VAT and transport costs of the engine.

 

If you like to get the 200 hp tuning + we must use in addition new forged valves, different valve springs and too different made from steel cams.

Extra costs are at 3.000.-

 

Öhlins: you will find the prices for that parts here:

http://www.oehlins.info/Motorrad-Tuning-nach-Motorrad-Typ/Tuning-fuer-Honda-VFR-1200-F/DCT/Fahrwerksbauteile-fuer-VFR-1200-F/DCT:::3838_3839_3858.html

 

 

Best Regards,

Herbert

 

Beschreibung: cid:image001.jpg@01CB9634.8A23F830

Altwingertweg 10

Industriegebiet "Hinter den Bergen"

D-68766 Hockenheim/Germany

Tel: +49-6205-2877-53 und 54

Fax: +49-6205-287755

info@kainzinger.com

www.kainzinger.com

www.oehlins.info

 

 

 

Von: peter bigum [mailto:bigumsen@icloud.com]

Gesendet: Montag, 2. Januar 2017 23:03

An: Herbert Kainzinger <info@kainzinger.com>

Betreff: VFR 1200 tuning

 

Hello my name is Peter Bigum and I live in Denmark.

I would like to now the price off 200 hp tuning + Ohlins. At the moment I have powercomander and akrapowitz.

And I need to now the cost and how long time you need my VFR I your facilities for the operation.

And when do you have time to do the job, Looking forward to hear from you.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

:blink::blink:

 

191pk ?? Wat ga je daar mee doen ??? :schater::schater:

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dat zei men ooit ook over 100 pk

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien