Ga naar inhoud

Advies waar nieuwe helm kopen


edk
 Delen

Aanbevolen berichten

Belangrijk is ook nog de pasvorm van de helm. Zoek even op het forum, er is een (amerikaanse website met hoofdvormen (rond, recht, ovaal) en daarbij passende helmmerken/types.

Mij past bijvoorbeeld Shoei goed, maar Schubert weer niet ivm de vorm.

Lees trouwens nergens of je op zoek bent naar een integraal of een systeemhelm. Of lees ik daar overheen?

Vroeger had ik een kliksluiting op de Shoei, nu dubbel D, effe wennen, maar dat gaat snel. Altijd bandje vastklikken, anders klappert het irritant tijdens het rijden.

Ik heb mijn helm ook bij Ten Kate vandaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom zelf uit Zwolle. Maar zou zonder twijfel sowieso bij Termaat langs gaan. Ben daar nu een paar keer geweest. Recent een nieuw pak gekocht voor de vrouw en zelden zo goed geholpen als daar. De uitstraling van de winkel is niet chic (zelfs dozen met helmen op de WC) maar een enorme keuze en men grijpt niet vaak verkeerd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Termaat uit nijmegen ??

 

Ik zie op hun website geen shoei helmen ,zouden ze die boycotten ,dan vallen ze bij mij zoizo af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat producten van Shoei niet op hun site staan, wil niet zeggen dat het niet hebben. Ik ben er niet voor helmen geweest, weet daarom niet of ze het wel verkopen.

Ik heb wel gezien dat het aanbod op hun geen goede reflectie is van hun aanbod in de winkel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is ook nog de pasvorm van de helm. Zoek even op het forum, er is een (amerikaanse website met hoofdvormen (rond, recht, ovaal) en daarbij passende helmmerken/types.

Mij past bijvoorbeeld Shoei goed, maar Schubert weer niet ivm de vorm.

Lees trouwens nergens of je op zoek bent naar een integraal of een systeemhelm. Of lees ik daar overheen?

Vroeger had ik een kliksluiting op de Shoei, nu dubbel D, effe wennen, maar dat gaat snel. Altijd bandje vastklikken, anders klappert het irritant tijdens het rijden.

Ik heb mijn helm ook bij Ten Kate vandaan

 

Ik ben op zoek naar een integraal helm. Dat had ik niet aangegeven in de opening post.

Over twee weken neem ik een dag vrij voor een dag motorzaken bezoeken.

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een helm moet je niet via internet kopen. Zoals gezegd. Een helm moet bij je hoofd passen. Dat lukt gewoon niet via internet. Goed advies is daarbij belangrijk. Je hoofd is wel het belangrijkste onderdeel van je lijf. Die moet je dus goed beschermen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als reactie op athome zou ik willen zeggen

Mijn lijf kan niet zonder mijn hoofd, maar mijn hoofd kan net zo min zonder mijn lijf. Wat zoveel wil zeggen dat als mijn lijf helemaal in de prak ligt maar mijn koppie niet, ik daar bewust niet zo blij van wordt. Als mijn koppie in de prak ligt is mijn lijf daar niet zo bewust van. Dus ook het lijf moet je goed beschermen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is je lijf ook belangrijk. Dit zorgt ervoor dat je kan doen wat doet. Maar zonder je hoofd lukt gewoon niet. Een arm kan je missen (wil je uiteraard niet) maar een flinke hersenbeschadiging word je nog minder blij van.

 

Goed passende kleding is de beste bescherming voor je lijf. Zit je kleding niet helemaal zoals het hoort, is het risico vaker wat minder groot.. Dat risico moet je hoofd niet willen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een helm moet je niet via internet kopen. Zoals gezegd. Een helm moet bij je hoofd passen. Dat lukt gewoon niet via internet.

Wat wel kan, en vind ik niet netjes. naar een goede zaak gaan veel passen ed, naar huis ff googlen en klaar.

 

Maar ja niet erg netjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar schiet je uiteindelijk jezelf me in je voet.

Het is niet alleen niet netjes, maar ongelooflijk stom!

Die motorzaak heeft een hele wand met een kapitaal aan helmen om goed advies te kunnen geven en te passen en dan gun jij de, minimale, winst aan een dozen schuiver die dat niet heeft en wellicht niet eens het verschil weet tussen de voor en de achterkant van een helm.

Als iedereen dat zou doen, hoe lang zou die motorzaak nog die wand met helmen hebben?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is overigens dat het prijsverschil tussen de fysieke winkel onderling niet erg groot zijn maar tussen fysiek in internet valt ook reuze mee. Er zijn uiteraard altijd uitschieters maar het gros van de internetwinkel liggens ook dicht bij elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin dat je een helm niet via internet moet kopen.

Je wilt niet weten hoeveel kleding mijn vriendin via internet koopt en weer terug stuurt als het niet goed past oid.

Dat kun je ook met een helm doen.

Ik heb mijn helm via internet bij Termaat besteld, zonder te passen.

Termaat was ruim €100 goedkoper en daarvoor had ik nog ongeveer 20x retourkosten kunnen maken.

Maar ik had hiervoor ook al een Schuberth dus het 'niet goed zitten' risico was niet zo groot.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind gewone kleding toch wel wat anders dan motorkleding.

Misschien ouderwets maar ik ga voor dit soort dingen toch graag even langs bij een winkel. Ik vind het ook niet zo erg om daar een stuk voor te rijden (weg prijsvoordeel).

De vaker genoemde Kalsbeek zit bij mij een paar kilometer weg maar ik kom daar niet. Vind het een slechte winkel. Ze kunnen daar geen goed advies geven. Dat was vroeger beter.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan waarschijnlijk het gevolg van mensen die via internet kopen, minder klandizie zorgt ervoor dat je geen goed personeel meer kan betalen.

Ik koop de ditjes en datjes (LED lampjes en prulletjes) wel via internet maar kleding (ook gewone) en de meeste motoronderdelen gewoon bij de fysieke winkel of via internet behorend bij een fysieke winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...