Ga naar inhoud

Advies nieuwe helm


TimVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Een helm topic, lastig want niet elke helm past bij de vorm van je hoofd.

Toch wil ik graag jullie bevindingen weten. Ik rijd momenteel met mijn helm van 6 jaar oud, een Bayard sp-61. Een simpele helm van Motoport.

In de helm erg veel last van rijwind en mijn kin steekt een stukje uit onder de helm. Niet ideaal dus.

 

Nu ga ik naar de motorbeurs en wil daar veel helmen gaan passen. Ik heb een voorkeur voor een Shoei gt-air exposure.

Budget is tussen de 300-400 euro.

Helm moet sowieso hebben:

Een zonnevizier

Het liefst ook pinlock.

Een kliksluiting heeft mijn voorkeur

Een communicatieset moet er goed op aan te sluiten zijn

 

059ede9864db49cd38c7df92adc2e692.jpg

 

Hoor graag wat jullie mening is.

aangepast door TimVFR
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een gt air gekocht en ben erg tevreden. Zie ook mijn gt air topic.

Zoals je al zegt moet de helm bij je hoofd passen.

Een gt air kopen voor tussen de 300 en 400 euro wordt lastig.

Ik heb die van mij gekocht bij motoport voor 399 met 20% kortingssticker.

De gt air is in ieder geval stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er zo eentje gekocht vorige maand. Factuur zou ik moeten opzoeken maar heb ook ineens een Sena bijgekocht (wachtdiensten op werk dus moet ik ook op de motor bereikbaar zijn). Past voor mij perfect. Lekker strak maar niet té. Duidelijk stiller dan mijn vorige Nolan N104

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nolan N104 heeft ook een update gehad heb ik gemerkt toen ik een nieuwe heb gekocht na de val, de kinflap is wat langer geworden wat hem stiller maakt en de irritante wind langs de ogen is ook weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er zo eentje gekocht vorige maand. Factuur zou ik moeten opzoeken maar heb ook ineens een Sena bijgekocht (wachtdiensten op werk dus moet ik ook op de motor bereikbaar zijn). Past voor mij perfect. Lekker strak maar niet té. Duidelijk stiller dan mijn vorige Nolan N104

Oke top. Ik wil er idd ook een communicatiesysteem aan hangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Rij er al bijna een jaar mee. Ben er zeer tevreden over.

De service van Shoei is ook heel goed.

Nadat ik het vizier een keer had laten afstellen bij een service punt van Shoei had ik een hele lichte ruis bij een gesloten scherm.

De helm is toen door de dealer naar Shoei Frankrijk gestuurd en hij kwam heel snel weer terug zonder ruis en met een door hen gemonteerde kin spoiler.

Ik vind hem nu nog stiller geworden dan hij al was.

Voor deze helm had ik een Shuberth, maar na proef rijden met beide helmen, kwam de Shoei er voor mij persoonlijk beter uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan niet over deze helm meepraten, wel over de excellente service van Shoei!

op de grote motorevenementen staat een service stand waar ze je helm controleren, stlijtonderdelen vervangen en poetsen, top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit mijn beste helm ooit. Ik heb hem sinds de zomer van vorig jaar en sindsdien ononderbroken gebruikt. De Shuberth laat ik links liggen of wordt door de vriendin gebruikt.

Beide helmen hebben een Sena. In de Shoei gebruik ik een S3 en die presteert prima voor communicatie of navigatie. Muziek beluisteren doe ik nooit en daarvoor zijn ze ook minder geschikt. Omdat de luidsprekers zowel de batterij als elektronica bevatten heb je aan de zijkant niet die vervelende dikke bult, daartegenover staat dan wel dat je de kussentjes aan de oren er best uit laat.

De helm zelf voelt degelijk en licht aan en is ook stil. Voldoende ventilatie langs de kin, die op het hoofd had beter gekund. De matte afwerking maakt het wel wat moeilijker om hem schoon te houden. Vooral op de licht gekleurde delen valt dat eerst op.

Ik raad hem wel gewoon aan.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de shoei Gt-air sinds hij net uit kwam, en ben er zeer tevreden over, enigste waar ik last van had ,was dat de kinband tegen mijn Adams appel schuurde, ik heb daar een soort zacht kousje omheen gemaakt, sindsdien geen last meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat zijn de ervaringen met DD sluiting? Nee niet de BH, maar de dubbel D sluiting van de helm. Heb er 2 op het oog waarvan 1 met die sluiting.

 

Scorpion exo 510. Met microbuckle sluiting

8951423b8a8c6baf99ea52cd440f31b2.jpg

 

Scorpion exo 1200 met dubbel D sluiting. acd28aa879e9d8b43bfaa51147c6b8ca.jpg

aangepast door TimVFR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...