Ga naar inhoud

Advies nieuwe helm


TimVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee want het bandje is zo lang, dat je hem niet uit de ringen hoeft te trekken, alleen los genoeg, om de helm af te kunnen doen. Heb al jaren een Nolan met microlock, maar zo deed ik het vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leeftijd om te frunniken ben ik voorbij ,maar het zal in het begin als moeizaam gaan ,na een tijdje gaat het moeiteloos net als veters strikken ,zo'n klik systeem moet je ook aan wennen ,als ik op vakantie ben en een huurscooter heb dan zit er ook een potje bij met zo'n sluiting en zit ik ook te worstelen en dan vind ik de dubbel D ook fijner zitten ,maar dat is mijn beleving.

 

 

Ik heb wel een vaste volgorde ,eerst de helm vast en daarna de handschoenen aan.

 

Alles went zelfs een ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, gaat net zo snel als een klik sluiting als je t gewend bent. Op een circuit is een klik-sluiting niet toegestaan, zal een reden hebben,

 

Zou mn keuze daar niet vanaf laten hangen. De helm moet goed zitten en met name de kwaliteit van de wangstukken is belangrijk. Ik rij nu met de HJC R-Pha 10 plus. Maar vind dat de wangstukken snel ruimer worden waardoor de helm minder strak om het hoofd zit. Rij inmiddels niet meer op een VFR maar al een paar jaar een naken bike (Italiaans) en dan wil je dat de helm lekker strak blijft zitten.

 

Mijn ervaring met Shoei is heel goed, gaan lang mee en blijven goed zitten. Kosten wat meer dan HJC en zal toch in dat soort zaken zitten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze helmen hebben een soort opblaassysteem voor de wangstukken en zijstukken. Hierdoor kan je wanneer hij wat groter wordt door gebruik hem weer goed laten aansluiten. Briljant systeem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dubbele D is al een heel oud systeem dat zich meer dan bewezen heeft. Vroeger bestond er niets anders en viel er niks te kiezen aan snel-sluitsystemen.

Eenmaal gewend maakt het in comfort en snelheid van op- en afdoen van je helm helemaal niets uit.

Pasvorm van de helm zou doorslaggevend moeten zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dd is prima, hij hoeft niet volledig los. Mijn X-lite heeft ook een dd met aan het eind van het bandje een drukknoop. Daardoor trek je hem niet door de dubbele D's bij het losmaken. Vastmaken is gewoon aantrekken en de drukknoop vastmaken. Schijnt het meest veilige systeem te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze helmen hebben een soort opblaassysteem voor de wangstukken en zijstukken. Hierdoor kan je wanneer hij wat groter wordt door gebruik hem weer goed laten aansluiten. Briljant systeem!

ik heb een scorpion gehad totdat ik en schuiver maakte. Ik vond het een lekker zittende helm en redelijk stil. Het opblaassysteem is idd een handige gadget en zorgt er ook voor dat de helm goed sluitend zit, waardoor er ook geluidsreductie plaatsvind. Ik had de systeemvariant met snelsluiting, volgens mij een exo 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dubbel D wen je heel erg snel aan!

aangezien het ook veiliger schijnt te zijn (niet zelf onderzocht) zou dat juist een pluspunt moeten zijn .. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplicht op het circuit (bij races) omdat "one size fits all". De marshals/medics hoeven dan niet alle andere sluitingen eerst uit te vogelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...