Ga naar inhoud

Advies nieuwe helm


TimVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

De snelsluitingen zijn er al sinds begin jaren tachtig.
De mooiste sluiting was de hoefijzersluiting van GPA-helmen in die tijd. Doordat het onderste deel van de helm uit 2 scharnierende hoefijzers bestond was de hele onderkant nauwsluitend om de nek. Er waren geen spanbandjes, en geen andere sluitingen, dit was voldoende voor een praktische, veilige, snelle en geluidsarme sluiting.
Helaas is deze helm van de markt verdwenen omdat hulpverleners hem niet snapten.......

Persoonlijk vindt ik dubbel D-sluitingen ondingen. Ik heb ze op meerdere van mijn helmen, en blijf een snelsluiting prefereren. Vooral bij koude of natte handen of met handschoenen aan is het lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb de Exo 1200, beste helm tot nu toe. Niet al teveel last van wind en turbulentie (hangt natuurlijk af van motor ook), heeft plaats genoeg om communicatie setjes in te bouwen (Sena 20s) door uitsparing in de helm gemaakt om speakers in te plaatsen. De uitneembare binnenvoering uithalen is zo geklaard en kan dan zo de wasmachine in. Alsook het ingebouwd zonnevizier bedient zich makkelijk, ook tijdens rijden en met winterhandschoenen aan. Kortom ben er heel tevreden van.

Met de D-sluiting heb ik nog nooit geen problemen gekend, na wat oefening gaat dit even snel als een klik-sluiting.

Xerotox

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net weer een Shuberth C3 Pro aangeschaft, tweede Shuberth voor mij.

Goede systeem helm met ook voldoende uitsparingen voor communicatie enz. Hij past goed, zit lekker (licht) en sluit makkelijk enz.

 

De helm is te duur advies 749 eur geloof ik, maar nu de nieuwe C4 is aangekondigd kun je hem al redelijk afgeprijsd krijgen.

Zo rond de 460 nu, maar wanneer de verkoop van de C4 losgaat is hij vast wel ergens onder de 400 te krijgen wanneer je gaat zoeken.

 

Ik vind het een fijne helm, rij er dagelijks mee en maar weer besloten om er weer voor te gaan nu de oude ruim 5 jaar is.

 

Je moet goed passen de ene vind hem heerlijk zitten de andere vind het helemaal niks.

Kwaliteit is gewoon goed, prijs voor de C4 nu te hoog en hij moet goed zitten.

 

Ik denk dat de C3 pro wel in je budget komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

En uiteindelijk een HJC IS-17 gekocht. Pinlock, zonnevizier en snelsluiting. En toevallig in de outlet en daardoor heeeeel voordelig geprijsd. Daardoor ook een nieuwe motorjas kunnen kopen! 2d9f28a3698c25e04ab2096f22db2d3b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...