Ga naar inhoud

Sleuteldag Delft 4 maart 2017


Veefer
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoeveel staal jij op de motor hebt maar bij mijn VTEC en ook bij de nieuwe is alleen de tank van plaatstaal en daar wil ik geen gaten in hebben :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat je iets van een beugeltje gemaakt had ,niet dus gewoon een gat in de kuip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het moet ergens bereikbaar ingebouwd worden, het zijn mooie vlakke stopcontacten dus e zullen niet erg storend zijn. Maar goed, de details houd ik wel voor in het overhauling topic.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er zo lang over doet om alleen de kappen eraf te halen is het geen sleuteldag item.

Wanneer je een uurtje voor opening aankomt of met de motor op een aanhanger dan moet het te doen zijn als je meteen begint.

Een sleuteldag is ook vooral gezellig en je bent makkelijk afgeleid door alles en iedereen om je heen dus het duurt ook allemaal wat langer plus dat als er wat gesteld moet worden en er niet intern geruild kan worden (je hebt in dat geval toch minimaal 1 shim nodig) je ook even weg moet om de juiste maat te halen. Regel dan ook meteen iemand die met je mee wil rijden naar de dealer want lopend gaat het zeker te lang duren.

Informeer ook even bij de Honda dealer daar of ze alle shims hebben en of ze misschien een ruilsysteem hanteren want die dingen zijn best prijzig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag maar ik hoop dat ik alles met volle draden en kabelschoentjes aan kan sluiten.

Zelf wilde ik toch voor de zekerheid mijn soldeerbranderpen mee te nemen want dan heb je geen last van snoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is kleppenstellen een klus voor de sleuteldag? zo ja welk gereedschap is er dan nodig om zelf mee te nemen?

 

 

Je hebt nodig een micrometer om de shims te meten, schuifmaat zou ook kunnen, maar micrometer is beter en een momentsleutel met het juiste bereik en voelermaatjes. Daarnaast natuurlijk het normale gereedschap en een stukje krijt of een stift om de nokkenassen te merken, zodat je ze correct terugzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdt er allemaal rekening mee dat ik écht om 16.30 uur wil stoppen! Mijn lieve Vfrouw viert de 4e 's haar verjaardag en ik wil wel op tijd thuis zijn.

Zorg dus dat je je werkzaamheden zodanig plant, dat als je grotere klussen hebt op tijd begint en doorgaat.

Als je dus grotere klussen wilt doen, kom dan gelijk aan het begin en niet pas halverwege.

 

Alvast bedankt :kiss:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...