Ga naar inhoud

Renovatie zwarte plastic


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Langzaam maar zeker is de zwarte plastic van mijn motorfiets een beetje grijs geworden.

 

Ik zou graag de zwarte plastiek terug in de originele zwarte kleur krijgen. Ik wil er dus geen "kleurtje" opbrengen, maar wel de originele zwarte kleur terug tot leven brengen. Ik vond reeds talrijke tips, daarbij zelfs het scrubben van de plastiek met lijnzaad olie of met pindakaas.

 

Kortom, iemand met goede ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD 40 :schater:

Dit gebruikte ik ook, maar het effect is maar kortstondig en de grijze schijn komt vrij vlug terug. Ik ben op zoek naar een manier om de originele zwarte kleur terug te krijgen. Een manier (mits wat onderhoud) om de kleur te herstellen en te onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die standaard producten kun je op de plank laten staan. Er is maar 1 middel dat echt werkt.

Ik heb alle plastic onderdelen van mijn vfr750 die 15 jaar heeft stilgestaan er mee behandeld.

Het wordt weer als nieuw, zonder die vervelende hoogglans die je vaak krijgt met poets middelen.

En welke je steeds maar weer opnieuw moet aanbrengen.

 

Dit alles 1,5 jaar geleden behandeld en inmiddels 15 wasbeurten verder is alles nog steeds als nieuw. Het product is : Owatrol Polytrol - polyester

Dit middel wordt vaak toegepast in de boten industrie.

 

Voorbeeld van mijn kettingbeschermer voor en na de behandeling.

 

 

post-6877-0-73430400-1488044955_thumb.jpg

post-6877-0-06799800-1488044964_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Turtle Wax Is geen verf, maar je moet het wel een paar keer per jaar doen om het mooi te houden.

Spuiten is ook een optie, maar die is wat prijziger.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die standaard producten kun je op de plank laten staan. Er is maar 1 middel dat echt werkt.

Ik heb alle plastic onderdelen van mijn vfr750 die 15 jaar heeft stilgestaan er mee behandeld.

Het wordt weer als nieuw, zonder die vervelende hoogglans die je vaak krijgt met poets middelen.

En welke je steeds maar weer opnieuw moet aanbrengen.

 

Dit alles 1,5 jaar geleden behandeld en inmiddels 15 wasbeurten verder is alles nog steeds als nieuw. Het product is : Owatrol Polytrol - polyester

Dit middel wordt vaak toegepast in de boten industrie.

 

Voorbeeld van mijn kettingbeschermer voor en na de behandeling.

 

 

En hoe lang blijft dat dan mooi?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFRikus,

 

Inmiddels dus al 1,5 jaar en zo`n 15 was beurten verder. Langer heb ik de motor nog niet.

Lees er maar eens over.

 

Ik kende het eerst ook niet maar het is gewoon super spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owatrol polytrol is blijkbaar hier ook in Spanje te bestellen. Ik hoef er zelfs de deur niet voor uit en kan thuis geleverd worden voor 2,6€...

 

Ik ga het eerst eens testen op mijn auto. Deze moet verplicht naar de carwash (zelf je auto wassen mag niet - milieuwetgeving...). Dat is al een goede test. Benieuwd naar het resultaat.

 

Ik geef later wel de nodige feed back.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...