Ga naar inhoud

Renovatie zwarte plastic


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Zorg er wel voor dat het te behandelende plastic goed schoon en ontvet is. Tevens moet het plastic echt droog zijn dus een dag laten indrogen voor je het behandelt.

En niet met een kwast maar met een pluisvrije doek dunnetjes aanbrengen en dan dit ook een dag laten indrogen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Nanolex rubber en trim restorer. Voor mij niks anders meer.

"Herstel op moleculair niveau". Vooral in de USA zijn deze producten populair. Goedkoop is anders, maar de reviews zijn wel veelbelovend. Bedankt voor de tip. Spijtig genoeg is dit op het ogenblik buiten stock bij de verdeler in Spanje. Ga het alleszins ook bestellen en uitproberen. Goed om eens te vergelijken met Owatrol polytrol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Even een kick. Is absoluut waar dat polytrol hèt spul is om verweert plastic op te beuren. Doe het niet te dik smeren anders wordt het een soort vernis laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Eventjes terug opgepikt. Was bezig met onderhoud van mijn scooter en besloot om polytrol aan te brengen.

 

De bromfiets staat al meer dan 6 jaar buiten, dus het kon (bijna) niet anders dan verbeteren. Veel mis kon er dus niet lopen...de meeste zwarte plastiek die aan zon was blootgesteld was ondertussen grijs geworden. Ook de verf was op diverse plaatsen afgeschenen.

 

Een paar indrukken:

 

Polytrol ruikt naar vernis. Heel vloeibaar, dus heel dun opbrengen. Anders kans op uitlopers. Het verbruik is wel hoger dan gedacht. Het product dringt m.i. in de plastiek, maar eens verzadigd moet je slechts een heel dun laagje achterlaten.

Best aanbrengen of een stofvrije ruimte (moet minstens 12 uur drogen).

 

Het resultaat overtrof mijn verwachtingen. Het is nu afwachten hoe het product er zich in de toekomst gaat gedragen. Zelfs verweerde verf ziet er nu (bijna) nieuw uit.

 

post-5477-0-18951800-1520868600_thumb.jpg

 

post-5477-0-67964800-1520868441_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had jou tips gelezen alvorens te beginnen. Ik vond een degelijke vernisborstel wel handiger om mee te werken. Vooral op moeilijk te bereiken plaatsen en om verdoken plaatsen te behandelen.

Het drogen duurt inderdaad wel wat langer dan op de handleiding staat. Inderdaad +- een dag. Het droge resultaat mag er inderdaad zijn. Als nieuw.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de moeilijker te bereiken plekjes zul je inderdaad met een kwast moeten insmeren. Gebruik je alleen een kwast dan krijg je vaak strepen van de kwast zelf te zien. (of een hele zachte kwast gebruiken)

Let wel op dat je de doek die je eventueel gebruikt met insmeren of navegen, even open neerlegt het liefst buiten om te drogen.

Laat je de doek in een prop in elkaar zitten te drogen dan -kan- het leiden tot zelfontbranding.......

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt want het is lijnzaadolie. wordt al eeuwen in de zaanstreek gemaakt, er staan een molen in mijn achtertuin (bijna dan) en die verkoopt het spul voor 2 eiro oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

De basis van Owatrol is lijnolie, maar er is wel e.e.a. aan toegevoegd. Ik heb ook Owatrol olie als anti corrosie middel gebruikt bij een klassieker, dat werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...