Ga naar inhoud

Rijden in groepen, door de bergen en het vlakke (Neder)land


 Delen

Aanbevolen berichten

We zijn niet allemaal hetzelfde Ray. Maar rij gerust je eigen tempo.

En toch beweer jij dat de meesten zich na zo'n voorval zich een mindere rijder voelt en dus niet meer met een rit meerijdt, althans dat maak ik uit je post op.

Ik rij ook zeker m'n eigen tempo maar als voorrijder pas ik me wel degelijk aan wanneer er iemand bij zit voor wie het tempo toch te hoog blijkt want op dat moment rij ik niet alleen voor mezelf maar in dienst van mijn groepje.

Wat ik met mijn reactie bedoelde is dat het allemaal niet zo dramatisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je meer winst haalt om de groep voor en achterrijders wat meer aandacht te geven.

Als zij een goede instructie hebben gekregen en ervaringen hebben kunnen delen zal dat zeker zijn effect hebben. Organiseer er wat voor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoe kan je dan iemand kwijt raken?

 

Vraag dat eens aan diegene die kwijtgeraakt is........

Misschien is daar een heel plausibele reden voor. Je zult nog verstelt staan hoe dat soms kan gebeuren.

Het blijft tenslotte mensenwerk.

aangepast door Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorrijder hoort inderdaad (als het goed is) in zijn spiegels te kijken om in de gaten houden of de rest achter hem goed mee kan komen. Heb maar al te vaak meegemaakt dat een voorrijder erg enthousiast het gas erop doet, en vanaf de helft t/m achteraan de groep moeten dan flink aanpoten om bij te blijven. De voorrijder hoort mijns inziens gewoon zijn snelheid aan te passen zodat iedereen wel goed kan volgen. Niks is vervelender dan constant moeten sjezen om bij te blijven en je niet kunt genieten van een mooie toertocht.

Iedereen moet zijn eigen tempo rijden!!!

 

De voorrijder tast ook binnen de groep af hoe snel men wil/kan/durft te rijden. De groep moet dus niet ongewild snel rijden om de voorrijder bij het houden.

Als de voorrijder ziet dat de afstand oploopt tussen hem en de volgers, gaat hij iets minder snel rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet op dat iedereen zijn eigen tempo kan rijden.

Het tempo wordt altijd bepaald door de meest trage rijder.

Die hoort direct achter de voorrijder. De iets snellere daar weer achter en de snelste voor de achterrijders.

De positie in de groep heeft invloed op de snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een goede beoordeling te maken hoe het werkt bij de VFROC moet je wél regelmatig bij clubritten aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je bedoelt dat niemand boven eigen kunnen moet gaan rijden. En of ik nu wel of niet meerij heeft daar echt helemaal niks mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een goede beoordeling moet men er wél bij (geweest) zijn zodat men weet wat de afspraken zijn (en het nakomen ervan), wat de te plekke gegeven informatie is, wat al dan niet hinderlijk ervaren wordt en hoe de organisatie daar omheen is.

 

Edit: ik bedoelde te zeggen dat ik je van harte wilde uitnodigen om een keer een rit mee te rijden zodat je kunt ervaren hoe het werkt/niet werkt.

Sorry voor de 'minder gelukkige' woordkeuze.

aangepast door V FRed S
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed Fred.

Ik stop wel met het geven van goed bedoelde bijdragen.

Jammer.

In laatste jaren dat ik lid ben hier heb ik met een flink aantal mensen van hier gereden. Zelfs vrienden aan over gehouden.

En denk je nu werkelijk dat de problemen hier anders zijn of dat het hier beter geregeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...