Ga naar inhoud

Mijn VFR lang stilgestaan Deel 1


Smiley70
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Zoals beloofd zal ik nu wat foto's plaatsen van mijn VFR die 2 jaar ongeroerd heeft stilgestaan. Vandaag heb ik eindelijk weer wat leven gekregen in mijn VFR (met dank aan Ray voor zijn accu) mijn VFR is van 2005 en heb hem zelf gekocht in 2008. Ik zag vandaag weer dat de teller staat op 33525 km. Oké spannend moment durf ik hem te starten, ik wil zo graag sta letterlijk te springen van spanning. Alle vloeistoffen zijn natuurlijk veroudert maar nog wel op peil. Contact omgedraaid en oliepomp aan laten slaan om maar wat smering te verzorgen, enne........ starten maar. JIPPIEEEEEEEE IN 1 KEER GELIJK AAN :thumpup: en rustig lopen. Mijn Honda VFR wat een kanjer van een motor is het toch 2 jaar stil staan en zonder twijfel weer heel relaxed lopen. Nu plannen maken hoe we mijn VFR weer kunnen opknappen, hoe meer ik kijk hoe meer ik zie :~ Ik heb toch maar contact met Johan opgenomen onze VFR goeroe want de twijfel slaat toe ik denk dat het namelijk verstandig is om alles een keer echt goed te laten doen. Door de drukke planning van Johan kan ik pas in september terecht afspraak moet ik gewoon maken. Maar ik wil graag rijden de komende tijd, nu ze heeft gelopen weet ik dat mijn VFR het kan :) Dus ik denk dat ik maar ga beginnen om de tijd te overbruggen tot september. Ik hou jullie op de hoogte en hebben jullie tips hoor ik het natuurlijk graag. Hier wat trieste foto's, maar wees gerust het kan alleen maar beter worden :thumpup:

post-7778-0-58667200-1488723774_thumb.jpg

post-7778-0-31544900-1488723802_thumb.jpg

post-7778-0-45853100-1488723836_thumb.jpg

post-7778-0-45023100-1488723868_thumb.jpg

post-7778-0-42949900-1488723905_thumb.jpg

post-7778-0-91546600-1488723932_thumb.jpg

post-7778-0-86978000-1488723965_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ik in het voorstel topic gezegd mishandelen? :schater:

maar dit is geen mishandelen volgens mij is IS hiermee bezig geweest :r .

ok positief je remklauw ziet er goed uit. succes met opknappen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar had je die gestald? Bij Rijswaterstaat in de zoutopslag :blink: ?

Eens temeer het bewijs dat stilstand achteruitgang is... niet meer doen.

Maar olie verversen is niet zo moeilijk en als je dan ook nog even de rem- en koppelingsvloeistof ververst (of laat doen) plus je ketting een beetje schoonmaakt en goed smeert dan kan je tot september nog wel een beetje rijden.

Ketting kan wat stroef lopen maar ik adviseer toch in september de hele set te laten vervangen dus als die in de tussentijd wat meer te verduren heeft maakt dan ook niet meer uit.

Zonde om nog een half jaar te wachten en dan alweer bijna aan de winterstop toe te zijn, hoewel een beetje pekel van doorrijden weinig verschil zal opleveren.

Laat je hem wel staan dan even de accu 1 nacht in de maand aan de lader hangen, geen druppellader gebruiken en van een conditielader ben ik ook geen fan meer... helemaal niet omdat die tegenwoordig veel te vaak druppellader worden genoemd zodat je niet eens meer weet wat je koopt of hebt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

Zo te zien heeft ie wel érg vochtig gestaan. :~

 

Zou inderdaad z.s.m. vloeistoffen en filters vervangen. Ook even het luchtfilter nakijken, die kan als ie echt vochtig is raar verkreukelen.

 

Trouwens, op contact zetten om een mechanisch aangedreven oliepomp aan te laten slaan :scratchchin:

 

Waarschijnlijk bedoel je de benzinepomp. :P

aangepast door gerjan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auw........kan inderdaad alleen maar beter worden.

Vloeistoffen verversen en zorgen dat alles gangbaar is en rijden maar.

Vergeet je remklauwen (blokken, zuigers, glijpennen en zo) niet te checken of alles nog soepel gaat.

De handel weer mooi(er) maken kun je ook gefaseerd doen of anders een winterklus na dit seizoen.

Succes en vooral plezier met rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouch, die heeft op esthetisch vlak wel een knauw gekregen :blink:. Maar, laat het de pret niet drukken! Even de poetslap er overheen, vloeistoffen verversen (in ieder geval olie + filter) en rijden tot Johan zich erover ontfermt. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou iig de remmen goed nakijken. De remklauwen er even af en schoonmaken/smeren, de remvloeisto vervagen en de remmen op goed werken controleren. De boel wil nog weleens vast gaan zitten bij langdurige stilstand. Een minder lekker draaiende motor is nog overheen te komen, maar remmen die vast blijven zitten of anderszins niet goed functioneren kunnen voor vervelender problemen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Douwe je weet wat je ter overbrugging van de tijd kunt doen. Heul veul schoonmaken en poetsen.

Maar wat een kanjer. Na 2 jaar starten en lopen. Top !

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ZAL DIT NOOIT MEER DOEN [emoji847]bedankt voor jullie reacties ga inderdaad maar aan de poets en vloeistoffen verversen tot September Johan er grondig mee aan de slag gaat, afspraak staat iedergeval vast[emoji2][emoji2]

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig beloof je zelf plechtig dit niet meer te doen, anders hadden we je gewoon geband.. post-2096-0-35301200-1488759155.gif :P

 

 

Ouch, die heeft op esthetisch vlak wel een knauw gekregen :blink:. Maar, laat het de pret niet drukken! Even de poetslap er overheen, vloeistoffen verversen (in ieder geval olie + filter) en rijden tot Johan zich erover ontfermt. Succes!

in ieder geval olie+filter? ik zou toch zeker de remvloeistof niet overslaan... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das altijd beter, maar niet altijd noodzakelijk. Remsysteem is een gesloten systeem en zal na 2 jaar ongebruikt m.i. niet sterk verouderd zijn. Idem voor koppelingsvloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout, ook na twee jaar stilstaan is remvloeistof verouderd.

Het spul is hygroscopisch en gezien de rest van de motor heeft hij niet bepaald droog gestaan!

Meten is weten, maar bij gebrek aan een meter zou ik gezien de historie het zo wie zo verversen.

De remvloeistof heeft wat dat betreft meer geleden dan de motorolie of het filter.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...